IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Grimfang goes to Mordheim

+5
LasseThid
Matt_Public
Stefan E
Azgaron
Tobias
9 posters

Sida 7 av 11 Föregående  1, 2, 3 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Nästa

Gå ner

Grimfang goes to Mordheim - Sida 7 Empty Sv: Grimfang goes to Mordheim

Inlägg av Tobias sön aug 07 2022, 19:12

haha, elelr hur?? Very Happy Jag är grymt sugen på dem..
Tobias
Tobias

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av Tobias mån aug 08 2022, 10:26

Förtjänar ingen egen tråd - ännu.. Men första stegen mot en Warhammer Fantasy Battles-"armé".. Orcs & Goblins..
Warhammer Old Worlds kommer troligen nästa sommar.. Tillbaka till fyrkantiga baser.. De la ner senaste upplagan 2015 och jag tror jag sist spelade, 2007-2008. Men jag saknar det.

Får se hur långt det kommer, beror lite på vad för figurer som nysläpps och/eller 2nd hand jag kan få tag på till rimligt pris av de gamla jag gillar.. Och hur reglerna är.. Men det lilla jag har nu (11 Goblins, 12-ish Black orcs plus lite jag byter till mig) skall byggas o målas upp så jag har liite framförhållning. Det är ju en hord-armé..

Grimfang goes to Mordheim - Sida 7 52269476957_6936ed0e91_h

Har sex Goblins till, varav en är en unit-champion - som blir Shaman elelr Bigboss istället. Men jag har inte fler än 10 baser just nu.. En till låda med 20 små krär och sen fyrkantiga baser och jag har 30 Night Goblins. Det är hyfsat.. Blir den större gör jag det senare, skulle bli träsmak i röva annars tror jag..
Tobias
Tobias

Azgaron likes this post

Inlägg av Tobias mån aug 08 2022, 15:57

Fem till - fan om jag inte målar dessa tio snart och ser hur det känns.. Om jag pallar att måla många till..

Grimfang goes to Mordheim - Sida 7 52272303095_7e7bef6b46_h
Tobias
Tobias

Azgaron likes this post

Inlägg av Azgaron ons aug 10 2022, 09:16

Ser trevligt ut! Bara att sätta igång och måla! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Tobias likes this post

Inlägg av Tobias mån aug 29 2022, 20:04

Fick lite spelat i Varberg.. tyvärr lite mindre än jag hoppats på och bara mot en person.... Men folk var upptagna (/fega Wink )

Grimfang goes to Mordheim - Sida 7 52319729601_d598f99c1d_h
Grimfang goes to Mordheim - Sida 7 52319067522_b8a1ff1ee3_h

Andra av tre matcher var superbrutal.. Kallade den Da Littl´ Big ´orn..  men det var undead som anföll.. De blev nästan helt utplånade.. En ynka zombie kvar och jag fick trösta motspelaren.. Embarassed Han är lite känslig - och spelade dumt, mot mina råd..!  Men han lär sig väl..

Hände lite roliga och lite "roliga" grejor i slagen..

I första var det en goblin som misslyckades med sin Animosity tre rundor i rad (etta på en tärning), men han slog det bra som kan hända de två första -och rusade in.. Tredje gången blev han nog sur och anföll istället en polare! Wink Han tyckte de var slöa?
Inga Orcs 6 Goblins dog men tre Undead försvann.. En Ghoul permanent... De var rädda och flydde fran min hord, två trillade ner för en brant och skadade sig tom!

Efter andra slaget avancerade en goblin och blev "hero" - förutom att i O&Gs kan Goblins inte det! orcsen tycker att de blir uppkäftiga då och han slogs snabbt ihjäl.....  Det kostade 20 guld.. Men jag håller med, inga uppkäftiga Goblins skall komma med råd! Wink

Sista slaget hade jag köpt in en tredje orc med armborst (dyrt!).. Första rundan misslyckas en av de andra med sitt Animosity 8på en etta), slår en etta för resultatet (chargare en polare som snackat skit!) och slår ihjäl honom! han dör senare permanent.... Ouch, 50 guld i toan..... En goblin fick också nog av en skitsnackande polare och spöade upp honom.. Men han dog inte... Bossen var en bit bort så de passade väl på...

Bossen sköt bra och plockade ner 2-3 fiender. Han avancerade och fick faktisk högre ballistic skill. Tror Wilhelm tell skulle passa sig.. Wink
han sköt fiendens nekromantiker i andra slaget med sitt armborst... han blev out of Action men överlevde, dock med Horrible Scars! Så han har Fear för han är så ful nu! Wink

En Goblin sköt Vampyren i samma slag.. En pil, de skjuter sådär.. Slog bra, fick en Critical Hit och med flera femmor och sexor fick Vampyren Out of ActioN! Hon fick den i huvudet, pilen och rioskerade att få Stupidity men fick Frenzy istället.... Tur för henne!

Fick dessutom en påse O&Gs av en annan polare.. Så det skall målas mera!

Senast ändrad av Tobias den mån aug 29 2022, 20:07, ändrad totalt 1 gång
Tobias
Tobias

Inlägg av Tobias mån aug 29 2022, 20:05

Grimfang goes to Mordheim - Sida 7 52320188989_2d1e576a0d_hIMG_1053 by Tobias Björkman, on Flickr

Vampyrer o skit....

Grimfang goes to Mordheim - Sida 7 52320207914_3690fa2aff_hIMG_1044 by Tobias Björkman, on Flickr
Grimfang goes to Mordheim - Sida 7 52320225175_a8a9cb9d40_hIMG_1056 by Tobias Björkman, on Flickr
Tobias
Tobias

Inlägg av Tobias ons aug 31 2022, 12:02

Fick ju lite orcs & Goblins, eller ja - bytte bort ena Blood Bowl-teamet... En hord som stått uppställd på Davis-Monthan några år, typ.. Wink

Grimfang goes to Mordheim - Sida 7 52322024963_e0c4da5797_hIMG_1079 by Tobias Björkman, on Flickr

Åtminstone 20 Night Goblins, omålade. En Bigboss och lite extra musicians och standard bearers. Så en kommer bli konverterade till en trollkarl/shaman... Då har jag 30st plus två karaktärer. Bra start! inte många poäng men en unit.. Wink

Delarna till en gamnmal orc warboss-låda finns där. man fiock en gris - eller vildsvin, de famöst flatulenta och våldsamma gresarna... Plus en till fots.  Grisen var limmad med ett great weapon, samma armar och "stav" som till om man vill göra en Battle Standard bearer..

Grimfang goes to Mordheim - Sida 7 52320951167_0af2098fc3_hIMG_1080 by Tobias Björkman, on Flickr

Goblins, från ett starter set så inte mycket att limma.

Men jag hivade bossen på grisen och lite dåligt limmade, poserna, orcs i IPA... Har haft liite effekt på plastlim förr. Plasten tål inte lacknafta etc när jag provat..

Grimfang goes to Mordheim - Sida 7 52323128857_9ac7f20ede_hIMG_1083 by Tobias Björkman, on Flickr

Men limmet blev skört och jag kunde försiktigt bryta allt på grisen!

Orcsen får ligga i mera. Mycket lim... Hoppas att jag åtminstone kan plocka delar... De är 100% WHFB orc Boyz. Jag har itne mer än enstaka armar av dem... Här är 17-18, en del målade (det tar IPAN1). Hoppas kunna "refurbisha"  en del! Amrarna är till stpr del på sprues iaf. Så jag kan köpa de äldre 40k-Ork boyzen och kombinera... Men jag gillar dessa. kilt etc. fantasy-kläder..
Tobias
Tobias

Azgaron and Gigabyte like this post

Inlägg av Azgaron lör sep 03 2022, 02:13

Verkar ju vara ett bra byte du gjorde där! Smile
Ska bli kul att se vad du gör av det!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Tobias lör sep 03 2022, 10:38

Ja.. Köpa det teamet separat blir ganska mycket.. Så värdemässigt, var det bra för honom. Men det är lite klurigare att samla ihop de där O&Gs.. Men jag var nöjd och så var hann! Kikat lite på ebay, hoppas vinna ett par bud snart. behöver verkligen fler orcs framförallt. kan nog bara göra 15 med spjut o sköld nu.. Behöver nog iaf 25.. Kommer bli ett ganska långt projekt, mycket jobb. Men det är kuL! Wink

Började rensa fyra orcs, till Mordheim - de skall få bows.. men sen ångrade jag mig.. De fyra med axe & sword, jag klipper en hand på varje och ger dem båge.. De användes inte ens när jag spelade...  Blir bättre o fortare. Så kan dessa fyra gå på fyrkantiga baser.. Smile

Grimfang goes to Mordheim - Sida 7 52329384671_97600ace5b_h

Men gjorde en Shaman av en extra musician, eller gong-basher.. hehe. Klippte av trumpinnen och satte den skallen på stave. Flugsvamparna i näven istället, de kan ju käka det när de trolalr. Enkelt, billigt - men jag är nöjd!

En Bigboss med en pet-squig, shaman och 12 Night Goblins. Skall rensa 18 till men inte pallat... Sen skaffa fanatics.. Första enheten....

Grimfang goes to Mordheim - Sida 7 52328431102_bc36136eb0_h
Tobias
Tobias

Azgaron likes this post

Inlägg av Tobias sön sep 04 2022, 11:00

Rensade lite mera..  Så glad att jag fick den där plasten från Warbossen på Boar och han till fots. Jag köpte aldrig den back in the days.. Den såg.. lite simepl ut.. Benen gjutna på grisen och huvudena var som vanliga Orcs i storlkek.. Men nu är jag ändå glad.. Men vet inte vad jag skall göra med grispojken.. Dock gilalr jag modellen, förutom gjutlinjerna som är ganska grova.. Tog ett tag att rensa grisen..

Grimfang goes to Mordheim - Sida 7 52331885787_ff5f404eb2_hIMG_1095 by Tobias Björkman, on Flickr

Grimfang goes to Mordheim - Sida 7 52333082378_844d254ce3_hIMG_1099 by Tobias Björkman, on Flickr

Testar lite armar.. Behöver lite fillers vid ass-crack´en, ordentlig glipa mellan svans och orcens arsle..
Tobias
Tobias

Azgaron likes this post

Inlägg av Azgaron sön sep 04 2022, 22:35

Snyggt jobbat! Ser bra ut! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Tobias mån sep 05 2022, 10:32

Han blir cool.. Smile Kan joina foot sloggerz med så kan ha med honom ganska tidigt, får bara gömma sig bland de vanliga orcsen om han måste... Hehe.. Passar bra, tar bara plats för en extra.
Tobias
Tobias

Azgaron likes this post

Inlägg av Tobias ons sep 07 2022, 14:03

Grimfang goes to Mordheim - Sida 7 52340868869_12e214d77a_h

De gröna, barbariska "horderna" börjar ta form..
Tobias
Tobias

Azgaron likes this post

Inlägg av Tobias fre sep 09 2022, 12:42

It has begun.. Första 4, av 24.. Varje är en sex-åtta delar så små modeller. Och man kan variera - det är tio kroppar och tio huvuden. Får se hur de är att passa in på 20mm-baser. Runda, inga problem, fyrkantiga -lite mer planering verkar det som. Några kommer kanske hamna på 40x40mm som små dioraman och "unit fillers".. men har bara en extra.. Har tre till men behöver de till mina troll..

Grimfang goes to Mordheim - Sida 7 52345235974_b3d367cf2d_h
Tobias
Tobias

Azgaron likes this post

Inlägg av Tobias fre sep 09 2022, 14:45

De tre sista kropparna jag fick.. Helt fel limmade och jag kunde inte bryta isär dem.. Så sågade, klippte ner och de blir helt ok! Kommer synas lite vid midjan, men ståendes längst bak i enheten - det blir fint!

Snodde två trummor och en trumpinne från mina Black orcs - sågade och limade ihop till en trumma.. Blir fint.. :9

Grimfang goes to Mordheim - Sida 7 52345108111_9bc7a3f83d_h
Grimfang goes to Mordheim - Sida 7 52345417779_13d1623e23_h
Grimfang goes to Mordheim - Sida 7 52345536975_b1a396334d_h
Tobias
Tobias

Azgaron likes this post

Inlägg av Tobias fre sep 09 2022, 15:25

Plockar nog bort muttern i botten på trumpinnen sen.. Men annars, han funkar nu!

Grimfang goes to Mordheim - Sida 7 52345419258_673e7c36cf_h
Tobias
Tobias

Azgaron likes this post

Inlägg av Matt_Public lör sep 10 2022, 08:11

Tobias skrev:Plockar nog bort muttern i botten på trumpinnen sedan.
Neej, hur ska han då kunna klia sig rejält i häcken med den?! tongue
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Tobias lör sep 10 2022, 08:15

Sant.. Skallen? Wink Men den var lite mer 40k än WHFB..

Strippade mina squigs... Limmar om på 20mm square... Gör ett bättre målarjobb med, förhoppningsvis, med en annan röd..Det blir 30 squigs i en massive hord...... Very Happy
Tobias
Tobias

Inlägg av Tobias lör sep 10 2022, 09:40

And i did.. hehe.. De funakr på fyrkantiga i Mordheim..

Grimfang goes to Mordheim - Sida 7 52346858031_eaebc7f2da_h
Tobias
Tobias

Azgaron likes this post

Inlägg av Matt_Public lör sep 10 2022, 09:46

Cymbal-Olle i bakgrunden är troligen tänkt att driva dem framåt. Mitt första intryck var dock att han avser skrämma dem på skoj, ett i så fall sällsynt illa valt skämt. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Tobias lör sep 10 2022, 11:15

haha, japp, precis hans jobb. En Goblin på tre Squigs.. Sabbade nr. 2 tyvärr, men får ju nya..
Fanns en gammal med cymbaler, i metall, han hade en bandagerad näsa... Klockren.. För lång näbb för det jobbet men han verkade fortsätta.. Wink
Tobias
Tobias

Inlägg av Tobias lör sep 10 2022, 11:16

Grimfang goes to Mordheim - Sida 7 Gw-99810
Tobias
Tobias

Azgaron likes this post

Inlägg av Tobias lör sep 10 2022, 12:38

Den ena herdern blev som sagt förstörd... Lyckades med det när jag klippte loss delarna.. MEN! Det är ok, jag får den nya. Och jag klippte av hans ena alternativ, flugsvampen på en pinne, och limmade på en Bight Goblins nedklippta spjut.. Han får heta "matte"! Wink

Grimfang goes to Mordheim - Sida 7 52346113002_d73b52d8e3_h
Tobias
Tobias

Azgaron likes this post

Inlägg av Matt_Public lör sep 10 2022, 16:11

Tobias skrev:Han får heta "Matte"! Wink
Eftersom det bjuds på ruskig svamp från pinnen? Laughing

Tack, hörru. Ett av mina ex skulle ha nickat igenkännande. What a Face
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Tobias likes this post

Inlägg av Tobias lör sep 10 2022, 16:57

haha, det var (meningen att vara- What a Face ) en komplimanG! Very Happy Men vi kan välja någon tuffare till Matte, en squig?? clown

Ex har ingen talan, jag kan nog hitta en gammal häxa till henne.. Wink
Tobias
Tobias

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 7 av 11 Föregående  1, 2, 3 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Behörigheter i detta forum: