Messerschmitt BF 109F-4
+6
Stefan E
Azgaron
Sadolf
Matt_Public
Tobias
LasseThid
10 posters
Sida 4 av 6
Sida 4 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Sv: Messerschmitt BF 109F-4
Proppen blev härligt sliten!
Att komma igång med färg är en milstolpe!
Att komma igång med färg är en milstolpe!
Tackar.
Har varit bortrest i helgen, så byggandet var varit lagt på is. Förhoppningsvis kan jag för arslet ur vagnen igen och börja lägga kamo på ovansidan under veckan.Jag hoppas kunna bli klar med denna till nästa helg, om inte tidigare...
Har varit bortrest i helgen, så byggandet var varit lagt på is. Förhoppningsvis kan jag för arslet ur vagnen igen och börja lägga kamo på ovansidan under veckan.Jag hoppas kunna bli klar med denna till nästa helg, om inte tidigare...
LasseThid
En del färgläggning är klar...
LasseThid
Azgaron, Gigabyte, Matt_Public and cas like this post
Då har jag gjort ett första tappert försök att ge Messerschmitten ett fläcktyfuskammo.
Vad säger experterna?
Vad säger experterna?
LasseThid
Azgaron and cas like this post
I väntan på att de yttrar sig vill jag ge förevisad Flecktarnung fullt godkänt.LasseThid skrev:Vad säger experterna?
Matt_Public- Master of DNF
LasseThid likes this post
Absolut ingen expert på Tyskflyg, men det ser kanonbra ut!
Stefan
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Måste säga att du fick till fläckeländet strålande!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tack!
Med tanke på hur uselt jag normalt sett airbrushar så kändes det hyfsat enkelt att få det på plats, men jag funderar på om linjerna/fläckarna är lite för tunna?
Det känns, i alla fall jämfört med den målningssanvisning jag tittade på, som att de kanske ska vara lite grövre, men med ett 0.2 mm munstycke och airbrushen hyfsat nära modellen blir det inte direkt någon bredare spridning.....
Med tanke på hur uselt jag normalt sett airbrushar så kändes det hyfsat enkelt att få det på plats, men jag funderar på om linjerna/fläckarna är lite för tunna?
Det känns, i alla fall jämfört med den målningssanvisning jag tittade på, som att de kanske ska vara lite grövre, men med ett 0.2 mm munstycke och airbrushen hyfsat nära modellen blir det inte direkt någon bredare spridning.....
LasseThid
Du kan ju alltid köra en vända till, i stort sett ovanpå.LasseThid skrev: [...] som att de kanske ska vara lite grövre [...]
Med 0,2-nål är ju spridningen som sagt något begränsad; att måla lager på lager, med minimal förskjutning i höjd- eller sidled, torde lösa problemet. Som tidigare nämnt ser det hela dock riktigt tjusigt ut, men om du själv önskar fläskigare fält är detta mitt tips.
Jo, jag var inne på det själv att jag kan bredda befintlig målning.
Lite fläskigare ser det allt ut som att det ska vara, i alla fall i Eduards anvisningar.
Lite fläskigare ser det allt ut som att det ska vara, i alla fall i Eduards anvisningar.
LasseThid
Ja, om du avser att göra W.Nr. 7183 kan fläckarna med fördel förstoras. Överväg då även att göra kärran mindre G2-aktig (t.ex. genom att avlägsna de två små intagen närmast propellern).
Därtill är Hans Hahn alltid rätt!
Därtill är Hans Hahn alltid rätt!
Jag kommer att göra den lik den, med samma dekaler, men jag har inga tankar på att börja modda eländet nu...
Den får allt se ut som den gör...
Den får allt se ut som den gör...
LasseThid
Matt_Public likes this post
What-if, således?LasseThid skrev:Den får allt se ut som den gör.
Jag har minsann full förståelse för sådant.
Lack ska läggas på, därefter dekaler och lite vädring innan det blir dags för Mandomsprov nr 2.
Så här långt känns det som mitt bästa verk hittills, även om jag glömde att måla panellinjerna svarta innan jag började med kammot, men det ser nästan vettigt ut (hittills) trots det...
Så här långt känns det som mitt bästa verk hittills, även om jag glömde att måla panellinjerna svarta innan jag började med kammot, men det ser nästan vettigt ut (hittills) trots det...
LasseThid
Matt_Public and Tobias like this post
Mycket snyggt!
..men varför ingen mottling på "ving-plåtarna"?
Det ser lite "naket" ut....
Stefan
..men varför ingen mottling på "ving-plåtarna"?
Det ser lite "naket" ut....
Stefan
Tack Stefan!
Hur i hela friden kunde jag missa det?
Det får bli en nya vända med färg när lacken väl torkat, eftersom jag nu lackat hela modellen och sedan en partiell lack på de delarna.
Egentligen skulle vingplåterna samt området runt utblåsen varit svarta såg jag nu i efterhand, men det är ett aber att maska runt blåsen, så det får bli vad det blir, när det inte blev som det skulle...
Hur i hela friden kunde jag missa det?
Det får bli en nya vända med färg när lacken väl torkat, eftersom jag nu lackat hela modellen och sedan en partiell lack på de delarna.
Egentligen skulle vingplåterna samt området runt utblåsen varit svarta såg jag nu i efterhand, men det är ett aber att maska runt blåsen, så det får bli vad det blir, när det inte blev som det skulle...
LasseThid
Stefan E skrev:Mycket snyggt, men varför saknas fläckar på ving-infästningsplåtarna?
Eftersom anvisningarna visar att de ska vara svarta?LasseThid skrev:Hur i hela friden kunde jag missa det?
Denna bild visar framkanten på de berörda fälten: Länk! Även gällande området närmast avgasrören är svartmålning som synes aktuellt.
Alldeles oavsett så blev det ju sju tunnor strålande!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Matt_Public skrev:Eftersom anvisningarna visar att de ska vara svarta?
Ja, jag såg det för sent Matt.
Jag får se om det är fysiskt möjligt att maska det området utan att bryta av några delar eller om jag struntar i det.
So it can go when the hasp is not po, som man säger...
LasseThid
LasseThid skrev:Matt_Public skrev:Eftersom anvisningarna visar att de ska vara svarta?
Ja, jag såg det för sent Matt.
Jag får se om det är fysiskt möjligt att maska det området utan att bryta av några delar eller om jag struntar i det.
So it can go when the hasp is not po, som man säger...
Lite tejp och en pensel....
Stefan
Sida 4 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Liknande ämnen
» Messerschmitt Bf109G-2, Messerschmitt Bf109G-2, Oblt. Franz Scheiss, 8. JG53 "Pik Ass", Revell 1/32
» Werner Mölders Bf 109F - Revell 1/32
» Hej är ny här, tänkte dra igång ett nytt bygge, Trumpeter BF-109F-4 1:32
» Messerschmitt BF 109 1:32
» ICM 1/48 Messerschmitt Bf 109 F-2
» Werner Mölders Bf 109F - Revell 1/32
» Hej är ny här, tänkte dra igång ett nytt bygge, Trumpeter BF-109F-4 1:32
» Messerschmitt BF 109 1:32
» ICM 1/48 Messerschmitt Bf 109 F-2
Sida 4 av 6
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet