IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+13
Mal
Sadolf
LudvigN
Gigabyte
LasseThid
Mårten Fredrik
Matt_Public
cas
Azgaron
Tobias
Noobson
Marlin
Stefan E
17 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 5 av 18 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11 ... 18  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 5 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin tis nov 21 2023, 07:32

Nämen ojdå, det trillade visst in en F-16 till.
Det går fort ibland när man handlar. Razz
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 5 53345191597_ddeb25d76d_k20231120_172128 by Bosse Persson, on Flickr

/Bosse
Marlin
Marlin

Azgaron and Matt_Public like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 5 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av LudvigN tis nov 21 2023, 07:36

Marlin skrev:Nämen ojdå, det trillade visst in en F-16 till.
Det går fort ibland när man handlar. Razz
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 5 53345191597_ddeb25d76d_k20231120_172128 by Bosse Persson, on Flickr

/Bosse

Idel lyxmodeller! Du sitter på en riktigt go stash nu med riktigt hög kvalité kan jag tänka mig. Svårt att välja nästa bygge! Den där Iron dome-modellen ser helt galen ut!
LudvigN
LudvigN

Inlägg av Marlin tis nov 21 2023, 07:56

Tack Ludvig. Very Happy

Jag gillar att vara med i de gruppbyggen som Britmodeller har under året.
Och jag försöker bestämma mig vad jag har i stashen som kan passa in i dessa gruppbyggen.
Nästa år ska jag vara med i sex stycken, varav ett är ett Single Type gruppbygge.
I STGB bygger man en utvald flygplanstyp, den jag ska vara med i är för F-35, i mtt fall en israelisk F-35I Adir.
De andra jag ska vara med i är Nato 75år (F-16x2), South of Rio Grande, dvs allt söder om USA (F-16) Asia (F-16x2) Och det sista blir Made in the Ukraine, där gäller det att byggsatsen kommer från Ukraina och där kommer jag bygga en MiG-25:a, vilken version återstår att se.

/Bosse

Marlin
Marlin

Inlägg av Stefan E tis nov 21 2023, 08:59

Det där (F-16) är en av Tamiyas absolut bästa byggsatser!    cheers

Den lär vara superfin att bygga, jag har den i stashen men har inte byggt någon än.

Stefan sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Marlin tis nov 21 2023, 09:37

Tack Stefan. Very Happy
Jo jag vet att den är fin.
Jag byggde en av dem precis när den hade kommit ut, och det är nog en av de mest lättbyggda byggsatser jag har limmat ihop någonsin.
Och när det kommer till just F-16C så slår denna Kinetics byggsats med hästlängder.
Dvs den äldre gjutningen, de nya från 2022 och framåt har jag ännu inte byggt så där kan jag inte uttala mig.
/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Stefan E tis nov 21 2023, 12:35

Marlin skrev:Tack Stefan. Very Happy
Jo jag vet att den är fin.
Jag byggde en av dem precis när den hade kommit ut, och det är nog en av de mest lättbyggda byggsatser jag har limmat ihop någonsin.
Och när det kommer till just F-16C så slår denna Kinetics byggsats med hästlängder.
Dvs den äldre gjutningen, de nya från 2022 och framåt har jag ännu inte byggt så där kan jag inte uttala mig.
/Bosse

Oj, först nu såg jag att det var en 1/48, jag trodde du gett dig på 1/32-skalan!   Laughing

Den här utgåvan är ny för mig....

Jag har byggt en 48a (CJ, den första lådan) och den var kanonfin och bara trillade ihop, jag har ett par Agressor-lådor i stashen också, får nog skaffa den här nya lådan också.

Men vad gör Oregons Nationalgarde över San Fransisco?   Laughing
Stefan   sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Marlin tis nov 21 2023, 12:50

Aha, Very Happy
Nja 1/32 har jag inte plats för, men skulle jag skaffa något i den skalan så ligger nog F-16 högst upp på listan.
Agressor-lådan F-16C/N är den absolut bästa utgåvan av Tamiyas F-16 då den innehåller båda motorvalen och båda luftintagen.
Så den går att bygga allt från block 25 upp till block 50/52.
Jag har ett par projekt i planeringsstadiet som nog gör att jag får köpa på ett par lådor av just den utgåvan.
/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Stefan E tor nov 23 2023, 08:58

Lagom till min 65-årsdag i förra veckan kom ett paket hem från Modellbau-König i Tyskland, detta är min present till mig själv.

Först ut en modell som jag väntat nästan 20år(!) på, Trumpeters ”nya” TBD-1 Dauntless!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 5 53304690397_570f7685f2_h

Modellen aviserades redan 2010-12, bara något år efter Trumpeter slog upp portarna i modellvärlden.
Modellen har aviserats många gånger under årens lopp, men aldrig realiserats, inte förrän nu!

Det är först nu när jag har den i min hand som jag vågar tro det är sant!

Ja, TBD-1 Devastator är en av mina riktiga favoritmaskiner, jag tycker den är så snygg i designen och färgerna med de gula vingarna är så härliga!

Den går nog upp på byggbordet snart….

Airfix gjorde en riktig bomb i modellvärlden när de släppte sin Brittiska version av Sea King helikoptern, bara så där, som en blixt från klarblå himmel!

Naturligtvis beställde jag en till mig själv…

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 5 53305796943_dd35be33c0_h

En fantastiskt fin modell som ni snart får se mera av….

Den här lilla Ferreten (Iller) var också ett givet köp, jag är svag för sådana här små fordon.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 5 53305796903_a5b65d2f13_h

Ännu en skön liten lastbil, den är byggd på samma chassie som Ambulansen som kom förra året.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 5 53305796953_a6ba5588ba_h

Ett par knallpallar från Quickboost (med bälten) till Broncon slank med också….

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 5 53305916379_ce6ff53cdc_b

Nu har jag lite mer att göra….   Very Happy

Stefan    sunny

Senast ändrad av Stefan E den tor nov 23 2023, 09:03, ändrad totalt 1 gång
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Azgaron, Matt_Public, cas and Marlin like this post

Inlägg av Marlin tor nov 23 2023, 09:02

Fina kap Stefan. cheers
Devestatorn får du gärna börja bygga omgående så vi får se den.

/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Sadolf tor nov 23 2023, 12:43

Grattis Stefan! Till födelsedgen och till Devastatorn...Jag är med i fans klubben, fascinerande plan totalt bortglömd... Men de ska lyfta en från Lexington vraket om jag hörde rätt...
Sadolf
Sadolf

Inlägg av Matt_Public tor nov 23 2023, 18:18

Devastator är då det ljuva livet! king
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Azgaron lör nov 25 2023, 19:40

Trevliga inköp Stefan! Kul att de äntligen släppt den och att du fått tag i en! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Inlägg av LudvigN lör dec 02 2023, 21:03

Då landade mitt black friday-köp från DerSockelshop in. Ska inte hymla med att den kraftiga rean på Bandais B-Wing var den främsta anledningen till köpet, men det visade sig att de även har tjusiga figurer där också... så ja, det blev lite "extra"

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 5 53371217788_21b6733e5d_bUntitled by Ludvig, on Flickr

Har inte skyhöga förväntningar på tankbilen som verkar vara ett av Trumpeters tidigaste modeller, men det är svårt att hitta bättre i skalan. B-vingen som sagt nedsatt med ca 350kr, därav köpet, men även roligt att det var rea på gångaren, så den åkte med cheers 

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 5 53370124897_7af471530b_bUntitled by Ludvig, on Flickr

Fixade lite vätskor för att se om de fungerar bättre på tamiya, bandai och hasegawadekaler. Som sagt hade de riktigt fina 3D-printade figurer som gömmer sig i lådan.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 5 53371029721_5e60500231_bUntitled by Ludvig, on Flickr

Först ut en liten statyett från Episod 7.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 5 53371217778_b54c469a9f_bUntitled by Ludvig, on Flickr

Sen en lite större byst i 1/10 med generisk steampunk. Lite billigare då jag behöver träna Very Happy

Vad hittade ni på era reor?
LudvigN
LudvigN

Azgaron, Matt_Public and Mal like this post

Inlägg av Matt_Public lör dec 02 2023, 22:33

LudvigN skrev:[...] en lite större byst i 1/10 med generisk steampunk. 
Större byst är alltid schysst. What a Face

Fin-fina inköp allihop, för övrigt. Bra handlat! Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

cas and Mal like this post

Inlägg av Azgaron lör dec 02 2023, 23:48

Trevliga inköp Ludvig! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Sadolf sön dec 03 2023, 00:46

mmmm dekalvätska.....Najs köp Ludvig, speciellt S-W satser
Sadolf
Sadolf

Inlägg av Marlin tis dec 05 2023, 14:19

Ojdå, nu har jag visst handlat igen. Razz

Black Friday. och villhöver-faktorn tog visst överhand.
Och vips hade jag fyllt på stashen med hela fem stycken nya F-16. Very Happy

Kinetic MQ-9 Reaaper.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 5 53366080223_eb48cd3db0_k001 by Bosse Persson, on Flickr

En till av Kinetics nya F-16AM, och den äldre lådan av F-16C block 40 Israelisk.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 5 53365878051_bd776280c0_k20231129_211005 by Bosse Persson, on Flickr
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 5 53366331390_fb94698e6d_k20231129_210948 by Bosse Persson, on Flickr

Tamiyas F-16C Block 25/42, F-16C Block 50 samt F-16C/N denna låda innehåller allt.
Det går att bygga Block 25, 30, 32, 40, 42, 50 samt 52 med denna låda.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 5 53372310231_e405f0b0f2_k20231201_151213 by Bosse Persson, on Flickr
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 5 53372759985_8523272afb_k20231201_151158 by Bosse Persson, on Flickr
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 5 53372625134_21c41dd0ad_k20231201_151143 by Bosse Persson, on Flickr

Lite esoteriska dekaler till F-16, behöver Chile, Indionesien och Pakistan inför nästa år.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 5 53369980192_1d0b668c5a_k20231201_150909 by Bosse Persson, on Flickr
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 5 53371073383_bdf4256fa0_k20231201_150932 by Bosse Persson, on Flickr

Ett resin utblås till Block 50, komplett med målningsmasker.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 5 53371073538_a8b8d30a2a_k20231201_151019 by Bosse Persson, on Flickr
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 5 53369980242_3148e0d9e0_k20231201_151011 by Bosse Persson, on Flickr

En rulle riggningstråd, vilket var det som satte igång hela shoppingrundan.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 5 53371398902_14858d5b2f_k20231201_151039 by Bosse Persson, on Flickr

Och så lite israeliska pansarfärger, vilket visade sig vara fel kulörer till min Iron Dome.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 5 53372625804_6c07554757_k20231201_151323 by Bosse Persson, on Flickr

Nu måste jag försöka behärska mig, så jag inte fyller på stashen med mer plast.... Razz
/Bosse
Marlin
Marlin

Azgaron likes this post

Inlägg av Azgaron tis dec 05 2023, 17:40

Trevliga inköp Bosse! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron

Marlin likes this post

Inlägg av Stefan E tis dec 05 2023, 22:05

Ännu mera godsaker?

Jag ser fram mot många goa byggtrådar!  cheers

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av LudvigN ons dec 06 2023, 18:41

Nu kan jag eventuellt fått en stroke eller något. Men jag blev ju lite kär i A-4:an även om jag inte förälskade mig i Airfix-kitet. Jag lyckades buda hem en modell via tradera till ett bra pris på chans och nu har jag helt plötsligt köpt en modell låååångt utanför min komfortzon. Om jag någonsin bygger den, får vi väl se... What a Face

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 5 53380330825_1cfa634720_bUntitled by Ludvig, on Flickr
LudvigN
LudvigN

Azgaron, Matt_Public, Marlin and Mal like this post

Inlägg av Stefan E ons dec 06 2023, 22:07

Trevlig modell!

Den lär vara bra (kopia på Hasegawas 48a), mycket bättre än den Hasegawa 32a jag bygger nu.

Är den lika lättbyggd som Hases 48 så lär du få ett roligt och problemfritt bygge!

Den blir inte särskilt stor ens i 1/32, det är ett riktigt litet flygplan, den kallades ju bl.a. för "The Bantam Bomber".

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Azgaron tor dec 07 2023, 00:50

Trevligt inköp Ludvig! Smile

Nu blev jag nästan lite sugen! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Gigabyte fre dec 08 2023, 11:16

Reservdelar från Eduard i form av luckor till hjulhusen till Bf-110 C som jag slarvat bort .

Inte en pesetas tog dom  ,hatten av för en sådan kundtjänst  I love you I love you I love you

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 5 53382592617_6b9481824520231208_105710 by kent andersson, on Flickr
Gigabyte
Gigabyte

Azgaron, Mal, LudvigN and Sadolf like this post

Inlägg av Azgaron fre dec 08 2023, 12:23

Det var ju najs! Kul med bra kundtjänst! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron

Gigabyte likes this post

Inlägg av Sadolf fre dec 08 2023, 12:51

Imponerande service. Riktig najs av de... Måste lägga till att Dora Wings och Revell har också skickat delar till mig.
Revell var extra najs då jag berättade att jag förstörde komponenten och vill betala för den, men jag fick den för fritt.

Så som Du har bevisat Eduard gör till de som hanterar väl sina kunder.

Det jag kan dela erfarenheten så Harder & Stenbeeck ligger precis i motpolen. Service hos de är obefintlig, de tar bra betalt och ingen garanti eller kontakt med kunden. De svarar inte på mailen, kontaktar man deras PR på Facebook så svarar de att man ska kontakta supporten och de inte vet hur. Riktig kass.
Sadolf
Sadolf

Gigabyte likes this post

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 5 av 18 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11 ... 18  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet