Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.
+13
Mal
Sadolf
LudvigN
Gigabyte
LasseThid
Mårten Fredrik
Matt_Public
cas
Azgaron
Tobias
Noobson
Marlin
Stefan E
17 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 5 av 18
Sida 5 av 18 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11 ... 18
Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.
Nämen ojdå, det trillade visst in en F-16 till.
Det går fort ibland när man handlar.
20231120_172128 by Bosse Persson, on Flickr
/Bosse
/Bosse
Marlin
Azgaron and Matt_Public like this post
Marlin skrev:Nämen ojdå, det trillade visst in en F-16 till.
/Bosse
Idel lyxmodeller! Du sitter på en riktigt go stash nu med riktigt hög kvalité kan jag tänka mig. Svårt att välja nästa bygge! Den där Iron dome-modellen ser helt galen ut!
LudvigN
Tack Ludvig.
Jag gillar att vara med i de gruppbyggen som Britmodeller har under året.
Och jag försöker bestämma mig vad jag har i stashen som kan passa in i dessa gruppbyggen.
Nästa år ska jag vara med i sex stycken, varav ett är ett Single Type gruppbygge.
I STGB bygger man en utvald flygplanstyp, den jag ska vara med i är för F-35, i mtt fall en israelisk F-35I Adir.
De andra jag ska vara med i är Nato 75år (F-16x2), South of Rio Grande, dvs allt söder om USA (F-16) Asia (F-16x2) Och det sista blir Made in the Ukraine, där gäller det att byggsatsen kommer från Ukraina och där kommer jag bygga en MiG-25:a, vilken version återstår att se.
/Bosse
Jag gillar att vara med i de gruppbyggen som Britmodeller har under året.
Och jag försöker bestämma mig vad jag har i stashen som kan passa in i dessa gruppbyggen.
Nästa år ska jag vara med i sex stycken, varav ett är ett Single Type gruppbygge.
I STGB bygger man en utvald flygplanstyp, den jag ska vara med i är för F-35, i mtt fall en israelisk F-35I Adir.
De andra jag ska vara med i är Nato 75år (F-16x2), South of Rio Grande, dvs allt söder om USA (F-16) Asia (F-16x2) Och det sista blir Made in the Ukraine, där gäller det att byggsatsen kommer från Ukraina och där kommer jag bygga en MiG-25:a, vilken version återstår att se.
/Bosse
Marlin
Det där (F-16) är en av Tamiyas absolut bästa byggsatser!
Den lär vara superfin att bygga, jag har den i stashen men har inte byggt någon än.
Stefan
Den lär vara superfin att bygga, jag har den i stashen men har inte byggt någon än.
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Tack Stefan.
Jo jag vet att den är fin.
Jag byggde en av dem precis när den hade kommit ut, och det är nog en av de mest lättbyggda byggsatser jag har limmat ihop någonsin.
Och när det kommer till just F-16C så slår denna Kinetics byggsats med hästlängder.
Dvs den äldre gjutningen, de nya från 2022 och framåt har jag ännu inte byggt så där kan jag inte uttala mig.
/Bosse
Jag byggde en av dem precis när den hade kommit ut, och det är nog en av de mest lättbyggda byggsatser jag har limmat ihop någonsin.
Och när det kommer till just F-16C så slår denna Kinetics byggsats med hästlängder.
Dvs den äldre gjutningen, de nya från 2022 och framåt har jag ännu inte byggt så där kan jag inte uttala mig.
/Bosse
Marlin
Marlin skrev:Tack Stefan.
/Bosse
Oj, först nu såg jag att det var en 1/48, jag trodde du gett dig på 1/32-skalan!
Den här utgåvan är ny för mig....
Jag har byggt en 48a (CJ, den första lådan) och den var kanonfin och bara trillade ihop, jag har ett par Agressor-lådor i stashen också, får nog skaffa den här nya lådan också.
Men vad gör Oregons Nationalgarde över San Fransisco?
Stefan
Aha,
Nja 1/32 har jag inte plats för, men skulle jag skaffa något i den skalan så ligger nog F-16 högst upp på listan.
Agressor-lådan F-16C/N är den absolut bästa utgåvan av Tamiyas F-16 då den innehåller båda motorvalen och båda luftintagen.
Så den går att bygga allt från block 25 upp till block 50/52.
Jag har ett par projekt i planeringsstadiet som nog gör att jag får köpa på ett par lådor av just den utgåvan.
/Bosse
Nja 1/32 har jag inte plats för, men skulle jag skaffa något i den skalan så ligger nog F-16 högst upp på listan.
Agressor-lådan F-16C/N är den absolut bästa utgåvan av Tamiyas F-16 då den innehåller båda motorvalen och båda luftintagen.
Så den går att bygga allt från block 25 upp till block 50/52.
Jag har ett par projekt i planeringsstadiet som nog gör att jag får köpa på ett par lådor av just den utgåvan.
/Bosse
Marlin
Lagom till min 65-årsdag i förra veckan kom ett paket hem från Modellbau-König i Tyskland, detta är min present till mig själv.
Först ut en modell som jag väntat nästan 20år(!) på, Trumpeters ”nya” TBD-1 Dauntless!
Modellen aviserades redan 2010-12, bara något år efter Trumpeter slog upp portarna i modellvärlden.
Modellen har aviserats många gånger under årens lopp, men aldrig realiserats, inte förrän nu!
Det är först nu när jag har den i min hand som jag vågar tro det är sant!
Ja, TBD-1 Devastator är en av mina riktiga favoritmaskiner, jag tycker den är så snygg i designen och färgerna med de gula vingarna är så härliga!
Den går nog upp på byggbordet snart….
Airfix gjorde en riktig bomb i modellvärlden när de släppte sin Brittiska version av Sea King helikoptern, bara så där, som en blixt från klarblå himmel!
Naturligtvis beställde jag en till mig själv…
En fantastiskt fin modell som ni snart får se mera av….
Den här lilla Ferreten (Iller) var också ett givet köp, jag är svag för sådana här små fordon.
Ännu en skön liten lastbil, den är byggd på samma chassie som Ambulansen som kom förra året.
Ett par knallpallar från Quickboost (med bälten) till Broncon slank med också….
Nu har jag lite mer att göra….
Stefan
Först ut en modell som jag väntat nästan 20år(!) på, Trumpeters ”nya” TBD-1 Dauntless!
Modellen aviserades redan 2010-12, bara något år efter Trumpeter slog upp portarna i modellvärlden.
Modellen har aviserats många gånger under årens lopp, men aldrig realiserats, inte förrän nu!
Det är först nu när jag har den i min hand som jag vågar tro det är sant!
Ja, TBD-1 Devastator är en av mina riktiga favoritmaskiner, jag tycker den är så snygg i designen och färgerna med de gula vingarna är så härliga!
Den går nog upp på byggbordet snart….
Airfix gjorde en riktig bomb i modellvärlden när de släppte sin Brittiska version av Sea King helikoptern, bara så där, som en blixt från klarblå himmel!
Naturligtvis beställde jag en till mig själv…
En fantastiskt fin modell som ni snart får se mera av….
Den här lilla Ferreten (Iller) var också ett givet köp, jag är svag för sådana här små fordon.
Ännu en skön liten lastbil, den är byggd på samma chassie som Ambulansen som kom förra året.
Ett par knallpallar från Quickboost (med bälten) till Broncon slank med också….
Nu har jag lite mer att göra….
Stefan
Senast ändrad av Stefan E den tor nov 23 2023, 09:03, ändrad totalt 1 gång
Azgaron, Matt_Public, cas and Marlin like this post
Fina kap Stefan.
Devestatorn får du gärna börja bygga omgående så vi får se den.
/Bosse
Devestatorn får du gärna börja bygga omgående så vi får se den.
/Bosse
Marlin
Grattis Stefan! Till födelsedgen och till Devastatorn...Jag är med i fans klubben, fascinerande plan totalt bortglömd... Men de ska lyfta en från Lexington vraket om jag hörde rätt...
Sadolf
Devastator är då det ljuva livet!
Matt_Public- Master of DNF
Trevliga inköp Stefan! Kul att de äntligen släppt den och att du fått tag i en!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Då landade mitt black friday-köp från DerSockelshop in. Ska inte hymla med att den kraftiga rean på Bandais B-Wing var den främsta anledningen till köpet, men det visade sig att de även har tjusiga figurer där också... så ja, det blev lite "extra"
Untitled by Ludvig, on Flickr
Har inte skyhöga förväntningar på tankbilen som verkar vara ett av Trumpeters tidigaste modeller, men det är svårt att hitta bättre i skalan. B-vingen som sagt nedsatt med ca 350kr, därav köpet, men även roligt att det var rea på gångaren, så den åkte med
Fixade lite vätskor för att se om de fungerar bättre på tamiya, bandai och hasegawadekaler. Som sagt hade de riktigt fina 3D-printade figurer som gömmer sig i lådan.
Först ut en liten statyett från Episod 7.
Sen en lite större byst i 1/10 med generisk steampunk. Lite billigare då jag behöver träna
Vad hittade ni på era reor?
Har inte skyhöga förväntningar på tankbilen som verkar vara ett av Trumpeters tidigaste modeller, men det är svårt att hitta bättre i skalan. B-vingen som sagt nedsatt med ca 350kr, därav köpet, men även roligt att det var rea på gångaren, så den åkte med
Fixade lite vätskor för att se om de fungerar bättre på tamiya, bandai och hasegawadekaler. Som sagt hade de riktigt fina 3D-printade figurer som gömmer sig i lådan.
Först ut en liten statyett från Episod 7.
Sen en lite större byst i 1/10 med generisk steampunk. Lite billigare då jag behöver träna
Vad hittade ni på era reor?
LudvigN
Azgaron, Matt_Public and Mal like this post
Större byst är alltid schysst.LudvigN skrev:[...] en lite större byst i 1/10 med generisk steampunk.
Fin-fina inköp allihop, för övrigt. Bra handlat!
Matt_Public- Master of DNF
cas and Mal like this post
Trevliga inköp Ludvig!
Håkan
Håkan
mmmm dekalvätska.....Najs köp Ludvig, speciellt S-W satser
Sadolf
Ojdå, nu har jag visst handlat igen.
Black Friday. och villhöver-faktorn tog visst överhand.
Och vips hade jag fyllt på stashen med hela fem stycken nya F-16.
Kinetic MQ-9 Reaaper.
001 by Bosse Persson, on Flickr
En till av Kinetics nya F-16AM, och den äldre lådan av F-16C block 40 Israelisk.
20231129_211005 by Bosse Persson, on Flickr
20231129_210948 by Bosse Persson, on Flickr
Tamiyas F-16C Block 25/42, F-16C Block 50 samt F-16C/N denna låda innehåller allt.
Det går att bygga Block 25, 30, 32, 40, 42, 50 samt 52 med denna låda.
20231201_151213 by Bosse Persson, on Flickr
20231201_151158 by Bosse Persson, on Flickr
20231201_151143 by Bosse Persson, on Flickr
Lite esoteriska dekaler till F-16, behöver Chile, Indionesien och Pakistan inför nästa år.
20231201_150909 by Bosse Persson, on Flickr
20231201_150932 by Bosse Persson, on Flickr
Ett resin utblås till Block 50, komplett med målningsmasker.
20231201_151019 by Bosse Persson, on Flickr
20231201_151011 by Bosse Persson, on Flickr
En rulle riggningstråd, vilket var det som satte igång hela shoppingrundan.
20231201_151039 by Bosse Persson, on Flickr
Och så lite israeliska pansarfärger, vilket visade sig vara fel kulörer till min Iron Dome.
20231201_151323 by Bosse Persson, on Flickr
Nu måste jag försöka behärska mig, så jag inte fyller på stashen med mer plast....
/Bosse
Black Friday. och villhöver-faktorn tog visst överhand.
Och vips hade jag fyllt på stashen med hela fem stycken nya F-16.
Kinetic MQ-9 Reaaper.
001 by Bosse Persson, on Flickr
En till av Kinetics nya F-16AM, och den äldre lådan av F-16C block 40 Israelisk.
20231129_211005 by Bosse Persson, on Flickr
20231129_210948 by Bosse Persson, on Flickr
Tamiyas F-16C Block 25/42, F-16C Block 50 samt F-16C/N denna låda innehåller allt.
Det går att bygga Block 25, 30, 32, 40, 42, 50 samt 52 med denna låda.
20231201_151213 by Bosse Persson, on Flickr
20231201_151158 by Bosse Persson, on Flickr
20231201_151143 by Bosse Persson, on Flickr
Lite esoteriska dekaler till F-16, behöver Chile, Indionesien och Pakistan inför nästa år.
20231201_150909 by Bosse Persson, on Flickr
20231201_150932 by Bosse Persson, on Flickr
Ett resin utblås till Block 50, komplett med målningsmasker.
20231201_151019 by Bosse Persson, on Flickr
20231201_151011 by Bosse Persson, on Flickr
En rulle riggningstråd, vilket var det som satte igång hela shoppingrundan.
20231201_151039 by Bosse Persson, on Flickr
Och så lite israeliska pansarfärger, vilket visade sig vara fel kulörer till min Iron Dome.
20231201_151323 by Bosse Persson, on Flickr
Nu måste jag försöka behärska mig, så jag inte fyller på stashen med mer plast....
/Bosse
Marlin
Azgaron likes this post
Trevliga inköp Bosse!
Håkan
Håkan
Marlin likes this post
Ännu mera godsaker?
Jag ser fram mot många goa byggtrådar!
Stefan
Jag ser fram mot många goa byggtrådar!
Stefan
Nu kan jag eventuellt fått en stroke eller något. Men jag blev ju lite kär i A-4:an även om jag inte förälskade mig i Airfix-kitet. Jag lyckades buda hem en modell via tradera till ett bra pris på chans och nu har jag helt plötsligt köpt en modell låååångt utanför min komfortzon. Om jag någonsin bygger den, får vi väl se...
LudvigN
Azgaron, Matt_Public, Marlin and Mal like this post
Trevlig modell!
Den lär vara bra (kopia på Hasegawas 48a), mycket bättre än den Hasegawa 32a jag bygger nu.
Är den lika lättbyggd som Hases 48 så lär du få ett roligt och problemfritt bygge!
Den blir inte särskilt stor ens i 1/32, det är ett riktigt litet flygplan, den kallades ju bl.a. för "The Bantam Bomber".
Stefan
Den lär vara bra (kopia på Hasegawas 48a), mycket bättre än den Hasegawa 32a jag bygger nu.
Är den lika lättbyggd som Hases 48 så lär du få ett roligt och problemfritt bygge!
Den blir inte särskilt stor ens i 1/32, det är ett riktigt litet flygplan, den kallades ju bl.a. för "The Bantam Bomber".
Stefan
Trevligt inköp Ludvig!
Nu blev jag nästan lite sugen!
Håkan
Nu blev jag nästan lite sugen!
Håkan
Reservdelar från Eduard i form av luckor till hjulhusen till Bf-110 C som jag slarvat bort .
Inte en pesetas tog dom ,hatten av för en sådan kundtjänst
20231208_105710 by kent andersson, on Flickr
Inte en pesetas tog dom ,hatten av för en sådan kundtjänst
20231208_105710 by kent andersson, on Flickr
Gigabyte
Azgaron, Mal, LudvigN and Sadolf like this post
Det var ju najs! Kul med bra kundtjänst!
Håkan
Håkan
Gigabyte likes this post
Imponerande service. Riktig najs av de... Måste lägga till att Dora Wings och Revell har också skickat delar till mig.
Revell var extra najs då jag berättade att jag förstörde komponenten och vill betala för den, men jag fick den för fritt.
Så som Du har bevisat Eduard gör till de som hanterar väl sina kunder.
Det jag kan dela erfarenheten så Harder & Stenbeeck ligger precis i motpolen. Service hos de är obefintlig, de tar bra betalt och ingen garanti eller kontakt med kunden. De svarar inte på mailen, kontaktar man deras PR på Facebook så svarar de att man ska kontakta supporten och de inte vet hur. Riktig kass.
Revell var extra najs då jag berättade att jag förstörde komponenten och vill betala för den, men jag fick den för fritt.
Så som Du har bevisat Eduard gör till de som hanterar väl sina kunder.
Det jag kan dela erfarenheten så Harder & Stenbeeck ligger precis i motpolen. Service hos de är obefintlig, de tar bra betalt och ingen garanti eller kontakt med kunden. De svarar inte på mailen, kontaktar man deras PR på Facebook så svarar de att man ska kontakta supporten och de inte vet hur. Riktig kass.
Sadolf
Gigabyte likes this post
Sida 5 av 18 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11 ... 18
Liknande ämnen
» Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 5 av 18
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet