IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+13
Mal
Sadolf
LudvigN
Gigabyte
LasseThid
Mårten Fredrik
Matt_Public
cas
Azgaron
Tobias
Noobson
Marlin
Stefan E
17 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 6 av 18 Föregående  1 ... 5, 6, 7 ... 12 ... 18  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av LasseThid fre dec 08 2023, 13:51

Sadolf skrev:Revell var extra najs då jag berättade att jag förstörde komponenten och vill betala för den, men jag fick den för fritt.

Jag har samma erfarenhet av Revell. Jag fick delar hemskickade gratis, trots att jag själv förstört dem.
Kinetic skickade också en sprue som saknades till min Barak helt gratis. Dock slog Tullen och PostMord till och krävde mig på pengar.

LasseThid

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sadolf fre dec 08 2023, 13:52

Det lustig att tullen gick på det, de skulle skicka som varuprov...
Sadolf
Sadolf

Inlägg av Mal lör dec 09 2023, 09:00

Jappo, håller med om Eduard.
har flertal gånger beställt delar som saknats, köper som regel begagnade obyggda modeller, händer att förra ägaren kannibaliserat delar som sen sålt modellen, lite småfult men hey, sånt e livet,alla är inte reko.

Tamiya support Europa är en ren katastrof, egen erfarenhet, helt kassa noll hjälp m beställa nya delar.
bände mig tom till Japan och USA, de hänvisade regional support.

Tamiya USA däremot, de som bor där, de har fantastisk support.
en bygg kompis bor i Texas, han hjälpte mig, tre veckor senare så hade jag delar, använde paypal för överföra pengar till utläggen han hade för inköp o frakt.
Mal
Mal

Inlägg av Sadolf lör dec 09 2023, 11:14

Tamiya verkar inte fokusera på EU marknaden så mycket. Ännu värre med Hasegawa... Praktiskt taget deras nyheter ( aka repack) kommer inte till EU annars någon butik beställer själv ett parti.
Academy supporten vill jag inte ens prata om...
Iaf glad Eduard är sjysst för att de är min absoluta favorit. Kommer jag ikapp med min stash av gamla grejor som jag ville bygga då kan jag leva endast på Eduard med små interruptioner av någonting från Arma...hehe.
I år var det lite klen och har inte gjort en stor beställning i november, men de släppte så många kits som jag är intresserat av det skulle räcka till ett bra tag..
Sadolf
Sadolf

Inlägg av LudvigN sön dec 10 2023, 15:12

Egentligen var det inte brevbäraren som kom med dessa, men det är nytt i stashen i alla fall! Var på årets sista månadsmöte och det var första månadsmötet på ca 4 år. Bra tillfälle valde jag också eftersom det var jullotteri. Det var mycket folk och studs i dojan på hela gänget. Inte så konstigt med tanke på att det stod plast på agendan!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 53387893613_5447726221_bUntitled by Ludvig, on Flickr
Det var en salig blandning av modeller, både gamla och nya. Mest äldre i ärlighetens namn, men jag noterade några objekt med en hel del värde i. Jag minns inte vem som plockade Mengs M1A2 TUSK, men den gick rätt tidigt om vi säger så. Jag fick också med mig ett par lådor med plast.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 53386784377_0423a52026_bUntitled by Ludvig, on Flickr
Den här stod länge på min önskelista när jag återvände till hobbyn, innan jag låste in på skala 1/72. Är glad att jag kunde plocka den!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 53386784362_c8caa023dd_bUntitled by Ludvig, on Flickr
Den här rackaren har några år på nacken och plasten ser krispig och fin ut.  "In flight" kanske?

Det var i alla fall roligt att vara med på mötet igen efter alla år. Det blir definitivt oftare i framtiden!
LudvigN
LudvigN

Azgaron and Marlin like this post

Inlägg av Stefan E sön dec 10 2023, 21:46

Fina kap!   cheers

Ibland önskar jag att vi bodde närmare Götet!  Very Happy

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Azgaron sön dec 10 2023, 21:51

Trevliga inköp, Ludvig! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Inlägg av linusorn sön dec 10 2023, 22:56

Ser ju att vara ett trevligt samkväm!

linusorn

Inlägg av Marlin ons dec 13 2023, 07:40

Hejsan. Very Happy

Igår kunde jag äntligen gå och hämta en kartong från Alfahobby, proppfull med färgburkar.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 53394820299_cb58e63881_k20231212_162843 by Bosse Persson, on Flickr

Nu har jag nästan hela RC Air serien, det saknas fortfarnade lite av de högre numren.
Men de är mest japanska WWII kulörer, och jag är ju inte inne och kladdar på det området.
Jag köpte även Mr Paint basic white, då jag inte är nöjd med vitheten på RC's flat white.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 53394510536_9cf2df5630_k20231212_172159 by Bosse Persson, on Flickr

Och nu börjar det se rätt bra ut i färgställen.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 53394949985_59399d7a0b_k20231212_173215 by Bosse Persson, on Flickr

RC Afv serien kommer jag att köpa lite vart eftersom jag behöver lite olika kulörer.
Men det dröjer nog inte så värst länge innan jag har hela serien där också. Razz
Sen får jag nog komplettera upp lite med de vanliga tråkgrå nyanserna då mitt Gruppbygge deltagande 2024 kommer omfatta hela 7st F-16 från 7 olika länder. Very Happy

/Bosse
Marlin
Marlin

Azgaron, Matt_Public and cas like this post

Inlägg av Azgaron ons dec 13 2023, 08:32

Bra inköp Bosse! Färger behövs ju alltid! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Marlin ons dec 13 2023, 08:36

Helt rätt Håkan. Very Happy
På senaste tiden har jag blivit lite lätt frustrerad när en viss kulör saknas.
Men nu har jag lärt mig min läxa, jag kollar igenom vilka färger som behövs till nästa projekt och ser till att de finns hemma innan jag startar det.
/Bosse
Marlin
Marlin

Azgaron likes this post

Inlägg av Azgaron ons dec 13 2023, 08:44

Ja, det är inte fel att kolla först! Har en tendens att glömma det, och bara hugga nåt som verkar intressant för att upptäcka att jag inte har rätt färger! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Stefan E ons dec 13 2023, 08:46

Det är gött att ha ett ordentligt sortiment med färger!  cheers 

Varje gång jag handlar eller tänker börja ett nytt bygge så köper jag på mig några nya färger eller det som saknas.  Very Happy

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Marlin likes this post

Inlägg av Noobson fre dec 15 2023, 06:17

Riktigt fint byggutrymme du har där. Ja färger behövs ju alltid och jag märker själv att jag får skarva i bland med nån. Så skulle behöva göra som du och ta hem ett lager.
Noobson
Noobson

Inlägg av Marlin fre dec 15 2023, 07:47

Noobson skrev:Riktigt fint byggutrymme du har där. Ja färger behövs ju alltid och jag märker själv att jag får skarva i bland med nån. Så skulle behöva göra som du och ta hem ett lager.

Tack Noobson. Very Happy
Jag håller på att byta mina färger.
När jag fortfarande penselmålade så gillade jag AKAN färgerna enormt, och jag har en rätt diger kollektion av dem.
Men när jag gick över till airbrush ville jag ha något nytt och fastnade för AK's Real Color, och nu håller jag på att köpa upp hela kollektionen.
Troligtvis kommer jag ha alla burkar från dem redan nu i dagarna.
Surt att fastna i byggandet bara för att en färg-/lackburk fattas. Sad

/Bosse
Marlin
Marlin

Noobson likes this post

Inlägg av Azgaron fre dec 15 2023, 11:09

Det ramlade in lite diverse paket i denna och förra veckan.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 Nyanlant_13

Och lite tillökning till min orkarmé!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 Nyanlant_14

Lite svårt att se vad det är då GW skickar i tråkiga kartonger!

Sen höll jag på att glömma de här två modellerna som kom förra veckan!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 Nyanlant_12

Kul med nostalgisk nyutgivning av dessa modeller. Det ska väl komma en till har jag för mig!

Jag klurar lite på vad jag ska bygga så här i slutet på året och det är möjligt att nån av dessa hamnar på byggbordet.
Eller kanske Kotares Spitfire.

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Marlin fre dec 15 2023, 12:24

Snygga inköp Håkan. Very Happy
M16 är bara för läcker.
Jag byggde faktiskt en under värnplikten under kvällarna på luckan i Boden.
Jag minns den som ett fint bygge, självklart gick min sönder så den följde aldrig med hem när den var byggd. Razz
Jag såg att någon precis har släppt en i skala 1/16 och jag måste medge att jag är bra sugen på att beställa den. scratch

/Bosse
Marlin
Marlin

Azgaron likes this post

Inlägg av Azgaron fre dec 15 2023, 13:39

Tack Bosse! Smile

Ja, den är trevlig! Jag byggde alla tre varianterna i min ungdom, men bytte vid nåt tillfälle bort dem.
En i 1/16 hade varit kul! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Marlin mån dec 18 2023, 07:39

Hejsan, Very Happy

Nu har nog det nästa sista paketet för året trillat in.
Lite dekaler till en Portugisisk F-16, och stenciler till två grekiska F-16 Model Maker i Polen.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 53404175921_4867dd2d23_k20231217_181148 by Bosse Persson, on Flickr
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 53403246407_6c8e93f9da_k20231217_181133 by Bosse Persson, on Flickr

Jag väntar på mer F-16 dekaler, men de är beställda direkt från DXM i Taiwan, så jag tvivlar om de hinner fram under 2023.
Och sen så väntar jag på nästa låda färg från Alfa.
Jag hade sådana problem med min förra beställning att de tyckte synd om mig och gav mig 15% rabatt på nästa beställning.
Då slog jag till och beställde resten av AK's Real Color, och jag knäckte webshopen med den beställningen.
Tydligen tillåter inte deras webbutik att man beställer så många som +150 produkter. Very Happy
Nåja efter många mail och telefonsamtal lyckades de få ut min beställningen utan att jag hade passerat kassan, och jag fick betala via bankgiro istället för Klara Checkout. Very Happy

/Bosse
Marlin
Marlin

Azgaron likes this post

Inlägg av Matt_Public mån dec 18 2023, 09:24

Marlin skrev:[...] och jag knäckte webshopen [...]
Oddsen på att just Bosse skulle spränga den ljudvallen först var nog inte spelbara. Laughing

Snygga klibbisar, hursomhelst. Cool
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

cas and Marlin like this post

Inlägg av Stefan E mån dec 18 2023, 10:08

Knäcka kassan?

Det har jag aldrig lyckats med!   Laughing

När MRP just hade kommit ut på marknaden köpte en modellbyggarkollega TVÅ fulla (och de var fulla till bristningsgränsen...) plastkassar med färgflaskor!

Det är värt det om du är nöjd med färgen!

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Marlin likes this post

Inlägg av Marlin mån dec 18 2023, 10:42

Tackar mina Herrar. Very Happy
Jo jag knäckte kassan.
Men jag gillar Real Color och jag fick också reda på att AK kommer göra om systemet under nästa år.
Det var därför jag inte fick något lack med i förra leveransen.
Nu har jag köpte Mr Paint lack istället och jag hoppas för Guds skulle att det går att använda på RC.
Om inte sitter jag i samma sits igen.
Jag kommer a RC som mina standard färger, men jag kommer också att köpa på mig en rätt stor kollektion av Mr Paint.
Främst de kulörer som inte finns i RC sortimentet.
Om nu bara IKEA kunde få in min tv-bänk i lager igen så jag får någon plats att ställa mina största plan i så blir lyckan fullständig.
Så när som på lite Quinta dekaler till F-16, några pitot rör från Master och ev ett par utblås och missiler från Reskit har jag nu allt jag behöver för de 9 olika byggen jag har planerade till 2024.
Så förberedd har jag nog aldrig varit förrut. Very Happy

/Bosse santa
Marlin
Marlin

Azgaron likes this post

Inlägg av Azgaron ons dec 20 2023, 00:20

Bra inköp Bosse! Inte fel med lite dekaler! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av cas ons dec 20 2023, 06:24

Marlin skrev:
Men jag gillar Real Color och jag fick också reda på att AK kommer göra om systemet under nästa år.

Säg vad?
Var kommer denna infon ifrån?

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Marlin ons dec 20 2023, 07:44

Hejsan, Very Happy

Nu har jag hämtat resten av mina färger hos postombudet. Very Happy
En rejäl låda fylld i tre lager.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 53408638275_1625995040_k20231219_173149 by Bosse Persson, on Flickr
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 53407277402_1d8e68e1cf_k20231219_174225 by Bosse Persson, on Flickr
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 53408677965_20ee2292ce_k20231219_180323 by Bosse Persson, on Flickr

De resterande flaskorna ur Xtreme Metal Color.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 53408638155_e9f0b8f0b3_k20231219_173603 by Bosse Persson, on Flickr

Thinner till Real Color och Xtreme Metal.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 53408239871_02585cdf55_k20231219_175612 by Bosse Persson, on Flickr

Fyra olika lack från Mr Paint.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 53408677755_14eee9d0cd_k20231219_175903 by Bosse Persson, on Flickr

Och nästan alla resterande kulörer från Real Color.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 53408686110_29f6a21cd4_k20231219_180819 by Bosse Persson, on Flickr

Och nästan allt är på plats i färgställen.
Det tomma stället måste rensas från allt för mycket färg i spåren innan jag kan få burkarna på plats.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 53408355621_192fca6a54_k20231219_190434 by Bosse Persson, on Flickr
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 53408528827_6d64feca48_k20231219_190501 by Bosse Persson, on Flickr
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 53409891495_1c62d32521_k20231219_190507 by Bosse Persson, on Flickr

Och de sista har än så länge inget ställ att stå i.
Men det löser jag till våren så fort det har blivit tillräckligt varmt ute för att kunna använda sprayburkar.

Självklart köpte jag en del dubbletter av de färger jag räknar med att använda mest.
Det är ca 15-20 kulörer som saknas i samlingen, de var restnoterade hos Alfahobby så jag lät bli att beställa dem denna gång.
Inga större problem, och jag kommer köpa på mig dem vid första bästa tillfälle.
Så nu ska jag inte köra fast igen bara för att jag saknar färg och/eller lack. Very Happy

@CAS - Det var Alfahobby som talade om för mig att AK kommer göra om Real Color under nästa år, mer information än så har jag inte.

/Bosse
Marlin
Marlin

Azgaron, Matt_Public and cas like this post

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 6 av 18 Föregående  1 ... 5, 6, 7 ... 12 ... 18  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet