Incom Modiefied I-47 Snowspeeder, 1/48
+3
Janne.S
Warsawpact
Stefan E
7 posters
Sida 2 av 2
Sida 2 av 2 • 1, 2
Sv: Incom Modiefied I-47 Snowspeeder, 1/48
Phantom2 skrev:Hejsan!
Jag har fått på alla dekalerna (dom var många... och små!)och nu återstår lite slitage och vädring, innan ett avslutande lager klarlack!
Kommer bilder snart!
Limma Lungt!
Stefan
Hmm, många dekaler säger du. Jag börjar få onda flash-backs till mitt Jedi Starfighter Aethersprite bygge....det var många dekaler minsann, hela 200+ st. Små dessutom.
Säg vad man vill om FineMolds men de tar sannerligen och gör bra kits, nästan för bra, för att man blir yr bara av att titta på dekalarket, eh ?
Ser fram emot bilder på din Snowspeeder!
Warsawpact- Starwarsviritous
Hehehe...
Det var väl "bara" ett 60-tal på den här!
Men modellen är ju inte så stor, bara ca 15cm lång och lite drygt 10cm i spännvidd!
Men dekalerna uppförde sig perfekt tillsammans med Micro-sol, så det var ett rent nöje!
Limma Lungt!
Stefan
Det var väl "bara" ett 60-tal på den här!
Men modellen är ju inte så stor, bara ca 15cm lång och lite drygt 10cm i spännvidd!
Men dekalerna uppförde sig perfekt tillsammans med Micro-sol, så det var ett rent nöje!
Limma Lungt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Visst är det förvånande att dekalerna funkar Förstagången jag fipplade med deras dekaler så kändes det som tjocka kassa Gawa dekaler...men de funkade riktigt bra. hett vatten och microsol!
Janne.S- Moderator
Hejsan!
Här kommer äntligen en uppdatering på Snö-släden!
Först en grundmålning med mörkgrått...
Som den ljusgråa valde jag den ljusaste jag hade, det blev IJN Overall light grey!
Efter en rundlig torktid på ett par dagar kunde dekaleringen börja!
Det blev en hel del dekaler som skulle på!
....men det blev ganska snyggt!
Luke Skywalker och hans co-pilot...
primade...
Detaljmålningen har börjat...
Nu är det "bara" lite småplock och vädring kvar!
Limma Lungt!
Stefan
Här kommer äntligen en uppdatering på Snö-släden!
Först en grundmålning med mörkgrått...
Som den ljusgråa valde jag den ljusaste jag hade, det blev IJN Overall light grey!
Efter en rundlig torktid på ett par dagar kunde dekaleringen börja!
Det blev en hel del dekaler som skulle på!
....men det blev ganska snyggt!
Luke Skywalker och hans co-pilot...
primade...
Detaljmålningen har börjat...
Nu är det "bara" lite småplock och vädring kvar!
Limma Lungt!
Stefan
Vajjert! Helsnyggo so far!
Lade en beställning, "early bird special", hos HLJ på deras kommande släpp av Millenium Falcon i 1/144. Kommer att bli min första Fine Molds, ska bli väldigt kul att få pröva på vad ni alla talar så gott om.
Skynda på långsamt nu Stefan och ro denna i hamn.
/mrks
Lade en beställning, "early bird special", hos HLJ på deras kommande släpp av Millenium Falcon i 1/144. Kommer att bli min första Fine Molds, ska bli väldigt kul att få pröva på vad ni alla talar så gott om.
Skynda på långsamt nu Stefan och ro denna i hamn.
/mrks
MiniStuff- Vicesheriff
Fantastiskt läckert, Stefan!!! Och jag blir mer och mer sugen på att bygga en jag med.....måste panta burkar :/
@Mackan
Jodu...du kommer bli glatt överraskad
@Mackan
Jodu...du kommer bli glatt överraskad
Janne.S- Moderator
Hejsan!
Bygget har fortsatt med god fart!
Först lite skrapmärken och chippning och sedan en rejäl nersmutsning med svart wash!
Efter en rejäl torktid kunde maskeringen till cockpit tas bort och besättningen i form av Luke Skywalker i framsits och Hootch(?) i baksits som skytt inta sina platser!
När jag limmade ihop huven så kom det lim i gångjärnet, så jag fick helt enkelt dela huven igen för att få dit den!
Huven passade så bra att jag bara limmade den bakre delen, och tryckte dit den främre!
Gör INTE så här, det var MYCKET svårt att få dit den bakre huven, utan FÖLJ INSTRUKTIONERNA, även om det innebär svårare maskning!
Sådärja, så var den klar, min lilla Snowspeeder!
Sammantaget en mycket trevlig liten och lättbyggd byggsats med enastående passform (om man följer instruktionerna).
Enda nackdelen var väl att man inte kan torrpassa, delarna hakar i och låser varandra på ett mycket finurligt sätt!
Passformen är så pass bra att inget spackel behövdel, och inga glipor syns, trots att väldigt lite lim gick åt!
Kan bara rekommendera denna lilla underbara byggsats till alla!
Mera bilder här;
https://ipmsgoteborg.swedishforum.se/bildrutan-f9/incom-t-47-modified-snowspeeder-fine-molds-1-48-t906.htm
Limma Lugnt!
Stefan
Bygget har fortsatt med god fart!
Först lite skrapmärken och chippning och sedan en rejäl nersmutsning med svart wash!
Efter en rejäl torktid kunde maskeringen till cockpit tas bort och besättningen i form av Luke Skywalker i framsits och Hootch(?) i baksits som skytt inta sina platser!
När jag limmade ihop huven så kom det lim i gångjärnet, så jag fick helt enkelt dela huven igen för att få dit den!
Huven passade så bra att jag bara limmade den bakre delen, och tryckte dit den främre!
Gör INTE så här, det var MYCKET svårt att få dit den bakre huven, utan FÖLJ INSTRUKTIONERNA, även om det innebär svårare maskning!
Sådärja, så var den klar, min lilla Snowspeeder!
Sammantaget en mycket trevlig liten och lättbyggd byggsats med enastående passform (om man följer instruktionerna).
Enda nackdelen var väl att man inte kan torrpassa, delarna hakar i och låser varandra på ett mycket finurligt sätt!
Passformen är så pass bra att inget spackel behövdel, och inga glipor syns, trots att väldigt lite lim gick åt!
Kan bara rekommendera denna lilla underbara byggsats till alla!
Mera bilder här;
https://ipmsgoteborg.swedishforum.se/bildrutan-f9/incom-t-47-modified-snowspeeder-fine-molds-1-48-t906.htm
Limma Lugnt!
Stefan
Gôr läckert kontor!!!!......vidare til färdig bilderna!
Janne.S- Moderator
Sida 2 av 2 • 1, 2
Liknande ämnen
» Walkaround på en Snowspeeder
» Incom T-47 Snowspeeder
» Snowspeeder, Fine Molds 1/48
» Snowspeeder, Modified Incom T-47 Airspeeder
» Incom T-47 Modified Snowspeeder, Fine Molds 1/48
» Incom T-47 Snowspeeder
» Snowspeeder, Fine Molds 1/48
» Snowspeeder, Modified Incom T-47 Airspeeder
» Incom T-47 Modified Snowspeeder, Fine Molds 1/48