New tools... Airfix nya Mig-15...
+2
Caverö
merlin1953packard
6 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 1 av 1
New tools... Airfix nya Mig-15...
Såg en video-review av Airfix nya Mig-15 på Hyperscale...
Killen som recenserade verkade själv vara ägare till en hobbyaffär. Hans intryck var: "A bargain for $ 6.99". Det framgick inte om det var australiska dollar eller amerikanska. Dock verkade han väldigt nöjd med innehållet i lådan. Lägger länken till sidan: http://www.scaleworkshop.com/workshop/video59bg_1.htm
Det där var ju sålunda det internationella perspektivet... men vad säger den lokala hjärntrusten på vårt forum? Är det någon som skaffat den? Eller byggt den?
Förhoppningsvis får väl vår lokala styren-dealer Kempe hem den...
Killen som recenserade verkade själv vara ägare till en hobbyaffär. Hans intryck var: "A bargain for $ 6.99". Det framgick inte om det var australiska dollar eller amerikanska. Dock verkade han väldigt nöjd med innehållet i lådan. Lägger länken till sidan: http://www.scaleworkshop.com/workshop/video59bg_1.htm
Det där var ju sålunda det internationella perspektivet... men vad säger den lokala hjärntrusten på vårt forum? Är det någon som skaffat den? Eller byggt den?
Förhoppningsvis får väl vår lokala styren-dealer Kempe hem den...
merlin1953packard
Sv: New tools... Airfix nya Mig-15...
Trevlig liten film och kortfattad men välutförd review.
Inte köpat den, det är väl så att jag har enough med models.
Inte köpat den, det är väl så att jag har enough med models.
Caverö
Jag är inte ägare till den, men sett den har jag.
Den är fet.
Notera att jag inte försöker var ungdomlig i språkbruket. Den är helt enkelt trind, mullig och rätt generöst tilltagen runt ekvatorn.
Ska försöka gräva upp en jämförelsebild med hobby-Bosses dito för referens.
Yttermera att notera är att jag själv inte är så värst jättepetig med sådant och skulle gladeligen smälla ihop en ifall jag fick en.
Men ändå.
Edit: Here we go!
Edit no. 2:
Ifall du kan läsa ryska så finns det mer jämförelsematerial här (och fler bilder): Here we go again!
Den är fet.
Notera att jag inte försöker var ungdomlig i språkbruket. Den är helt enkelt trind, mullig och rätt generöst tilltagen runt ekvatorn.
Ska försöka gräva upp en jämförelsebild med hobby-Bosses dito för referens.
Yttermera att notera är att jag själv inte är så värst jättepetig med sådant och skulle gladeligen smälla ihop en ifall jag fick en.
Men ändå.
Edit: Here we go!
Edit no. 2:
Ifall du kan läsa ryska så finns det mer jämförelsematerial här (och fler bilder): Here we go again!
Matt_Public- Master of DNF
Har också hört att Airfix lilla MiG-15 inte skulle vara allt för lik orginalet. Eller som Douglas Adams skulle sagt det: nästan men inte helt olik orginalet
Det diskuterades en del på ARC och där är de ganska bra på att trasha nya modeller
Det diskuterades en del på ARC och där är de ganska bra på att trasha nya modeller
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev: Det diskuterades en del på ARC, och där är de ganska bra på att trasha nya modeller.
Jaså det säger du?
Alla är ju såklart berättigade till egna åsikter (och utbrott).
Men ibland så undrar jag om vi inte borde lyssna lite mer på Patsy:
Matt_Public skrev:Janne.S skrev: Det diskuterades en del på ARC, och där är de ganska bra på att trasha nya modeller.
Jaså det säger du?
Alla är ju såklart berättigade till egna åsikter (och utbrott).
Men ibland så undrar jag om vi inte borde lyssna lite mer på Patsy:
Och modeller ska helst vara korrekta!
JOooCKE
JOooCKE skrev: Och modeller ska helst vara korrekta!
Jajamensan, fattas bara. Gärna billiga också.
Matt_Public skrev:JOooCKE skrev: Och modeller ska helst vara korrekta!
Jajamensan, fattas bara. Gärna billiga också.
billiga, korrekta, bra passform och bra detaljer... kan det bli bättre!?
JOooCKE
JOooCKE skrev: Billiga, korrekta, bra passform och bra detaljer... Kan det bli bättre!?
Eeum...
Stora dekalark!
Toppkvalité och med just de märkningsalternativ som jag själv vill ha.
Kanske rentav medföljande resinfigurer föreställande den aktuella besättningen.
Hehehe...bara är så.....vissa blir aldrig nöjda
Janne.S- Moderator
Har hört från initierat håll, att denna utgåva från Airfix inte är riktigt autentisk i måtten. Men, men, det är ju ändå en modellutgåva från ett nytt verktyg, vilken måste betecknas som en smärre sensation!
merlin1953packard
Perfekt för alla som har ett avslappnat förhållande till flyghistorien!
Matt_Public skrev:Perfekt för alla som har ett avslappnat förhållande till flyghistorien!
Hmmm, studerade bilden du länkat till... viss skillnad, även om jag inte just kan läsa kyrilliska alfabetet. Det låter i alla fall uppmuntrande att HobbyBoss utgåva av Mig15 finner nåd inför dina kritiska blickar och att just en sådan ligger och vilar i min stash... bye, bye Airfix/Mig15... Som den spacklande amatör jag är, känns det tryggt att kunna förlita mig på forumets mer initierade kännare...
merlin1953packard
Också hört att den modellen inte är helt korrekt men personligen hade jag inte brytt mig om den är go att bygga och resultatet är bra.
merlin skrev: "Det framgick inte om det var australiska dollar eller amerikanska"
Snubben avslutade videon med att hälsa Tom från Chicago.
merlin skrev: "Det framgick inte om det var australiska dollar eller amerikanska"
Obed
Obed skrev:Också hört att den modellen inte är helt korrekt men personligen hade jag inte brytt mig om den är go att bygga och resultatet är bra.
Ja, du har naturligtvis rätt! Rörde nog ihop lite saker där i hastigheten, eftersom australiska dollar sannolikt har väldigt låg kurs i Chikago. Tur att det finns uppmärksamma forummedlemmar som ser till att gamla farbröder inte går vilse i geografin!
merlin1953packard
Obed skrev:Också hört att den modellen inte är helt korrekt men personligen hade jag inte brytt mig om den är go att bygga och resultatet är bra.
Jag instämmer å det grövsta. Man kan ju alltid kalla det hela för en "What If", eller någonting ditåt.
Bara det faktum att det står Airfix på lådan är ett försäljningsargument i min värld.
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet