IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Beslutsvånda! Hjälp en förvirrad farbror.

5 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Who's the "lucky" one?

Beslutsvånda! Hjälp en förvirrad farbror. Vote_lcap0%Beslutsvånda! Hjälp en förvirrad farbror. Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
Beslutsvånda! Hjälp en förvirrad farbror. Vote_lcap36%Beslutsvånda! Hjälp en förvirrad farbror. Vote_rcap 36% 
[ 4 ]
Beslutsvånda! Hjälp en förvirrad farbror. Vote_lcap9%Beslutsvånda! Hjälp en förvirrad farbror. Vote_rcap 9% 
[ 1 ]
Beslutsvånda! Hjälp en förvirrad farbror. Vote_lcap27%Beslutsvånda! Hjälp en förvirrad farbror. Vote_rcap 27% 
[ 3 ]
Beslutsvånda! Hjälp en förvirrad farbror. Vote_lcap9%Beslutsvånda! Hjälp en förvirrad farbror. Vote_rcap 9% 
[ 1 ]
Beslutsvånda! Hjälp en förvirrad farbror. Vote_lcap0%Beslutsvånda! Hjälp en förvirrad farbror. Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
[ 1 ]
[ 0 ]
[ 0 ]
[ 0 ]
[ 1 ]

Totalt antal röster : 11

Omröstning stängd

Beslutsvånda! Hjälp en förvirrad farbror. Empty Beslutsvånda! Hjälp en förvirrad farbror.

Inlägg av Matt_Public tis maj 11 2010, 12:04

Helt olikt mig så har jag lite svårt att avgöra nästa modellinköp i min nya favvoskala.
Den som vill och ids har några dagar på sig att lägga sig i utifrån erfarenhet och godtycke. Vid oavgjort så drar jag lott eller nåt.

Välj och vraka! Beslutsvånda! Hjälp en förvirrad farbror. Drunken_smilie
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Till överst på sidan Gå ner

Beslutsvånda! Hjälp en förvirrad farbror. Empty Sv: Beslutsvånda! Hjälp en förvirrad farbror.

Inlägg av MiniStuff tis maj 11 2010, 12:24

Väljer Eduard, härlig maskin 109:an och för att jag själv vill bygga en sådan. Har hört mycket gott om Eduards flygmaskiner.

/M

Beslutsvånda! Hjälp en förvirrad farbror. Empty Sv: Beslutsvånda! Hjälp en förvirrad farbror.

Inlägg av Janne.S tis maj 11 2010, 14:13

Shootingstar!!! Härlig liten 1:a gen jet med den där härliga 40-tals charmen!
Oftast fint polerad NMF och glada mfärger i märkningen, helt klart något som lyser upp modellhyllan!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Stefan E tis maj 11 2010, 16:31

Hejsan!

Vilken modell du skall välja är mycket upp till dig själv, men JAG skulle gärna se en P-80 eller T-33 (Tvåsitsvarianten).
Men den är en ganska dyr "short-run", som börjar bli lite svår att få tag på nu!

Annars är Edurds Bf109 en riktigt fin sats, och "profipacken" innehåller ju ALLT man behöver!

Undvik Dragons Mustanger till VARJE PRIS!!!!
Jag köpte ett par för bara 20 dollar stycket, men jag kan säga att jag tycker det var för dyrt för vad man får!
Bra dekaler av Cartograf, men där slutar det positiva.
Jag brukar ge alla modeller en chans, men vete fåglarna om den här är värd ens det!
Jag har börjat bygga den två gånger nu, men blir lika frustrerad och förbannad på Dragons likgiltighet, slöhet och nonchalans gentemot modellbyggaren!

Djupa panellinjer (diken!) typ Matchbox, kratrar till nithål (inte ens Trumpeter är i närheten), motorn för liten, cockpitgolvet för smalt(!), Inredningen är fel för Mustangen, passproblem överlag.
Grava formfel i nosen, så till och med jag reagerar.

Nä, köp Hasegawas Mustang istället, den är i alla fall värd att byggas!

Czhez, Azur, Special Hobby och PCM är fina modeller, har du byggt "Short-run", med allt vad det innebär, så är det här mycket fina modeller, men du lär få jobba för resultatet.
Inget man slänger ihop direkt alltså, men modellerna blir mycket fina och väldetaljerade!

Kinetic´s Sabre är en "uppblåst" kopia på Academys 1/48, och sämre "förebild" kunde man valt!
Academy´s F-86 är den bästa, så Kinetic´s modell är bra den också, och borde vara mycket lättbyggd med mycket bra passform!

Det är Kinetics plast i Italeris nya låda, köp den istället (liiite dyrare) så får du bättre dekaler (från Cartograf!).

Trumpeters Yak-18 är en trevlig liten modell.

Du har valt ett par av Hasegawas senare modeller, och dom är ju alltid bra o lättbyggda!
Försök att få tag i dom i Revelllådor, så får du samma plast plus bättre dekaler till ett betydligt bättre pris!

Blir kul att se vad du väljer, det blir intressant vilken det än blir!

Limma Lungt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Matt_Public tis maj 11 2010, 17:20

Phantom2 skrev:Vilken modell du skall välja är mycket upp till dig själv.

Eftersom alla alternativen är ungefär likvärdiga i mitt huvud så låter jag er avgöra, men själva urvalet har ju redan gjorts av mig. Beslutsvånda! Hjälp en förvirrad farbror. Drunken_smilie

Phantom2 skrev:[...] men JAG skulle gärna se en P-80.

Bra, det var två röster på den sardinburken.

Tack för varningen angående Mustangen. Jag ursäktar mig med att kartongen var fin. Beslutsvånda! Hjälp en förvirrad farbror. Icon_biggrin
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av merlin1953packard tor maj 13 2010, 12:54

Hmm, early jets är ju alltid attraktivt! Gör sig bra med NMF och lyser verkligen upp utställningsbordet eller vitrinskåpet.
merlin1953packard
merlin1953packard

Inlägg av Matt_Public mån maj 17 2010, 11:24

Det ser ut som att vi har en vinnare. Beslutsvånda! Hjälp en förvirrad farbror. Icon_biggrin

Edit:

Måtte ha läst fel nånstans. Beslutsvånda! Hjälp en förvirrad farbror. Icon_redface

Här tror man att det är dags att handla, men då visar det sig att närmsta svenska handlare som har den i lager tar smått fantastiska 795 spänn för den. Jisses!

Inspirerad av Iran utlyser jag härmed valfusk och segern går i stället till andraplatsen: Eduards 109:a Beslutsvånda! Hjälp en förvirrad farbror. Icon_pirat

Beklagar, men min ekonomi har sina tydliga gränser. Dyker den någon gång upp till rimligare pris någonstans så rättar jag till ärendet då.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet