IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Varma tack :-)

2 posters

Gå ner

Varma tack :-) Empty Varma tack :-)

Inlägg av Grefven sön jul 04 2010, 09:16

Hej allihopa

Vill framföra mitt varma tack till alla som var på GGG och gjorde dagen till en höjdare. Vi har nu räknat antalet utställda byggen, och 86 deltagare ställde ut 445 st tävlande bidrag + några på Primerbordet utom tävlan. Byggsatsswapet hade 20 säljare. Man tror man har sett det mesta i byggsatsväg, men det dyker ständigt upp nya kul satser som man inte kan leva utan...

Och tack till alla som bidrog med material till Jo-Han-specialen, t ex kul bilder från Modellpularn och flyers, boxar o historik från Claes Eriksson för att nämna några. Föredraget på GGG 2011 blir Hasse "Modellpularn" Kihléns memoarer. Hasse ska berätta och visa bilder, byggen m.m. från de tidiga utställningarna i Marmorhallarna till hans jobb på Revell (hur det gick med det får ni veta då - avslöja inget i förväg Hasse). Det blir en höjdare!

Temaklassen "Box stock" innehöll 28 byggen med stor variation Varma tack :-) Icon_smile Temaklass på GGG 2011 blir "Säg det i toner" där tanken är att bygget ska anspela på en låt. Det kan vara vad som helst, och ju fyndigare desto bättre.

Vi kommer även att stuva om militärklasserna en smula så att det blir mera struktur där, men mera om det senare.

Än en gång ett mycket varmt (det var dryga +30 grader denna dag...) tack till alla som gjorde det hela så lyckat!

Hälsningar Claes "GGGrefven" B-F med familj och medhjälpare

Grefven
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Varma tack :-) Empty Sv: Varma tack :-)

Inlägg av Stefan E sön jul 04 2010, 09:18

Det är VI som skall ge ER Ett stort Tack, för att ni ställer upp varje år och gör Grevens till en så trevlig utställning att man aldrig vill missa den!

Väl mött nästa år! Varma tack :-) Icon_cheers

Stefan E
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Varma tack :-) Empty Sv: Varma tack :-)

Inlägg av Fisken35 sön jul 04 2010, 11:24

Det var kannon, har inte så många evenemang att jämföra med för all del men jag tyckte det var jätte intressant.

Vart satt du föresten Stefan?
Fisken35
Fisken35


Till överst på sidan Gå ner

Varma tack :-) Empty Sv: Varma tack :-)

Inlägg av Stefan E sön jul 04 2010, 20:38

hejsan!

Så du var där också?

Jag hade borden uppe i "vänstra hörnet" från ingången, nästan mittemot Puma.

Ja det var en mysig träff, tyvärr fick jag inte mycket sålt, men det gör inget!

Grevens är ju främst en bil-utställning, där flyg och pansar fortfarande är dom som "avviker"!

Många fantastiska bilbyggen där förresten, fattar inte hur dom kan få till sådana perfekta lackjobb!

Attan också att jag inte visste du var där, hade varit trevligt att få byta några ord med dig!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Varma tack :-) Empty Sv: Varma tack :-)

Inlägg av Fisken35 sön jul 04 2010, 22:30

Jag satt mitt i mot puma, så det måste vart er jag såg, någon av er köpte en Opel Olympic från Bronco av mig.

Jo det fanns många fina bilbyggen där det är helt klart, sånt tålamod kommer man nog aldrig att få.

Fredrik
Fisken35
Fisken35


Till överst på sidan Gå ner

Varma tack :-) Empty Sv: Varma tack :-)

Inlägg av Stefan E mån jul 05 2010, 16:49

Vi måste ha suttit bredvid varandra, var det ni som hade borden på kortsidan, precis där man gick in i "Ön"?

Nästa gång får man väl ha en namnskylt! Varma tack :-) Icon_biggrin

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Varma tack :-) Empty Sv: Varma tack :-)

Inlägg av Fisken35 mån jul 05 2010, 22:11

Det stämmer.

Fredrik
Fisken35
Fisken35


Till överst på sidan Gå ner

Varma tack :-) Empty Sv: Varma tack :-)

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet