IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

En fråga angående klasserna!

Gå ner

En fråga angående klasserna! Empty En fråga angående klasserna!

Inlägg av Azgaron lör sep 06 2008, 18:01

Så här i sista minuten då jag tänkt anmäla min Spitfire, kollade jag i reglerna och upptäckte att jag inte kan delta i standardklassen som jag tänkt!
Då jag började bygget fick jag en massa tips om ändringar som borde göras för att stämma med den Mk.1 version jag tänkte göra. Bland annat så har jag avlägsnat den sk. "crowbar" som sitter på insidan av dörren för att den inte tillkom förrän senare. Likaså har jag filat ner två bulor bakom utblåsen av samma anledning! Tanken är att även antennen ska modifieras lite också, med tillägg av antenntrådshållare. Bälten har jag också lagt till från pilotens axlar och bakåt!

Allt detta utom möjligtvis bältena gör att modellen tydligen ska klassas som avancerad, och därför ska anmälas som sådan?!

Är det bara att ta med sig modell/er om man ska ställa upp i den fria klassen?

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

En fråga angående klasserna! Empty Klassindelning

Inlägg av Lars sön sep 07 2008, 10:55

Hej Håkan,

På din beskrivning låter det som om modellen skulle klassas som "avancerad". Bälten och antenn skulle vara godkänt i standard, men övriga ändringar som du beskriver gör att jag skull placerat den i avancerat. Det är viktigt att komma ihåg att standard INTE är lika med nybörjare och avancerat INTE är lika med proffs. Så vilken klass man "väljer" har inget att göra med skickligheten hos byggaren utan bara vad man gjort med modellen. Mitt förslag är att du anmäler modellen i avancerat. Väl på plats i Kungälv kan du prata med någon domare/incheckning/tävlingsledningen, så kanske vi kan flytta den till "rätt" klass. Det skall inte vara lättare att vinna i standardklassen än i avanceratklassen, uppdelningen är BARA för att man skall tävla på samma villkor. Visst kan du också välja att ställa ut i den "fria klassen", men jag skulle definitivt välja att ställa ut i en "riktig" tävlingsklass.

Vi ses i Kungälv
Lars Brage

Lars
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

En fråga angående klasserna! Empty Sv: En fråga angående klasserna!

Inlägg av Azgaron sön sep 07 2008, 17:17

Tack för ditt svar Lars!

Ja, då ska jag slänga in en anmälan snarast för avancerat klassen! Smile Sen kanske jag tar med nått till fria klassen också!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

En fråga angående klasserna! Empty Sv: En fråga angående klasserna!

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet