IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Pro Modeller F-4E PhantomII IRIAF 1/48

+13
Delmar
dm4
Tobbe1983
johan r
merlin1953packard
Kent
Stefan E
Matt_Public
Warsawpact
Azgaron
JOooCKE
MiniStuff
Janne.S
17 posters

Sida 11 av 14 Föregående  1 ... 7 ... 10, 11, 12, 13, 14  Nästa

Gå ner

Pro Modeller F-4E PhantomII IRIAF 1/48 - Sida 11 Empty Sv: Pro Modeller F-4E PhantomII IRIAF 1/48

Inlägg av Janne.S fre sep 03 2010, 23:05

Tack Måns Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Pro Modeller F-4E PhantomII IRIAF 1/48 - Sida 11 Empty Sv: Pro Modeller F-4E PhantomII IRIAF 1/48

Inlägg av Matt_Public lör sep 04 2010, 10:52

Success!

Gruvlig maskin det där. Tycker att du fångar den pragmatiska brutaliteten i kråksången väldigt bra. Skål!
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Pro Modeller F-4E PhantomII IRIAF 1/48 - Sida 11 Empty Sv: Pro Modeller F-4E PhantomII IRIAF 1/48

Inlägg av Janne.S lör sep 04 2010, 16:38

praktiskt våld? hehe antar att killarna som fick det över sig tyckte det var synnerligen opraktiskt Razz

Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Pro Modeller F-4E PhantomII IRIAF 1/48 - Sida 11 Empty Sv: Pro Modeller F-4E PhantomII IRIAF 1/48

Inlägg av Kent sön sep 05 2010, 00:28

Vackert x18.

/W
Kent
Kent


Till överst på sidan Gå ner

Pro Modeller F-4E PhantomII IRIAF 1/48 - Sida 11 Empty Sv: Pro Modeller F-4E PhantomII IRIAF 1/48

Inlägg av Azgaron sön sep 05 2010, 01:20

Snyggt jobbat och målat Janne!

Ska man anta att du borrar i ytan som ligger an mot balken.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Pro Modeller F-4E PhantomII IRIAF 1/48 - Sida 11 Empty Sv: Pro Modeller F-4E PhantomII IRIAF 1/48

Inlägg av Janne.S sön sep 05 2010, 10:27

Tack Warthog å Håkan Very Happy

Det stämmer, Håkan.... blir onödigt spacklande annars Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Pro Modeller F-4E PhantomII IRIAF 1/48 - Sida 11 Empty Sv: Pro Modeller F-4E PhantomII IRIAF 1/48

Inlägg av JOooCKE sön sep 05 2010, 13:06

Kanon phint Janne! cheers

/ Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Pro Modeller F-4E PhantomII IRIAF 1/48 - Sida 11 Empty Sv: Pro Modeller F-4E PhantomII IRIAF 1/48

Inlägg av Janne.S sön sep 05 2010, 15:23

Tack jocke Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Pro Modeller F-4E PhantomII IRIAF 1/48 - Sida 11 Empty Sv: Pro Modeller F-4E PhantomII IRIAF 1/48

Inlägg av Janne.S sön sep 05 2010, 21:55

Nu har jag fått på runt 200 dekaler.....ska nog på minst lika många till.
Börjar se lite rolig ut...nästan som om dekalerna i sig är ett kammo Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Pro Modeller F-4E PhantomII IRIAF 1/48 - Sida 11 Empty Sv: Pro Modeller F-4E PhantomII IRIAF 1/48

Inlägg av MiniStuff sön sep 05 2010, 22:03

Bilder mannen! Wink

fast jag förstår om du inte hinner med det, sitter själv och försöker styra färdigt ett antal olika grejer och känner att jag hinner inte med att posta bilder och annat. Razz

/M

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Pro Modeller F-4E PhantomII IRIAF 1/48 - Sida 11 Empty Sv: Pro Modeller F-4E PhantomII IRIAF 1/48

Inlägg av Kent sön sep 05 2010, 22:15

Å var är bilderna? Suspect =)

/W
Kent
Kent


Till överst på sidan Gå ner

Pro Modeller F-4E PhantomII IRIAF 1/48 - Sida 11 Empty Sv: Pro Modeller F-4E PhantomII IRIAF 1/48

Inlägg av Janne.S sön sep 05 2010, 22:34

Hehe...uppdateringen kommer när alla dekalerna är på plats, jag tar bilder fortlöpande så ni kommer inte missa något Very Happy
Kommer at ha fullt upp med att modella, jobba och försöka sova däremellan fram till lördag!
Om min tidsplan håller så så lär jag bli klar fredag kväll senast!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Pro Modeller F-4E PhantomII IRIAF 1/48 - Sida 11 Empty Sv: Pro Modeller F-4E PhantomII IRIAF 1/48

Inlägg av Matt_Public mån sep 06 2010, 08:25

Janne.S skrev:Praktiskt våld? Hehe. Antar att killarna som fick det över sig tyckte att det var synnerligen opraktiskt Razz

Förvisso. Men hur ofta har man andras väl i åtanke när man bombar? Låter lite som ett hinder för verksamheten.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Pro Modeller F-4E PhantomII IRIAF 1/48 - Sida 11 Empty Sv: Pro Modeller F-4E PhantomII IRIAF 1/48

Inlägg av Janne.S mån sep 06 2010, 08:57

LOL ja det är svårt att göra alla nöjda ibland Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Pro Modeller F-4E PhantomII IRIAF 1/48 - Sida 11 Empty Sv: Pro Modeller F-4E PhantomII IRIAF 1/48

Inlägg av Janne.S tis sep 07 2010, 14:36

Nu är dekalerna äntligen på!

Nå ja, inte alla ephtersom jag phortpharande har vapnen och balkarna kvar...men Phantomen är klar och jag ville ta en paus från dekalandet!


Icarus dekalerna var fina men de gillade inte riktigt microset, bidde lite sliverering så jag använde johnson som dekalvätska isället.
Hi-decals dekaler hade otroligt tunn philm och de lämpade sig inte riktigt för johnson-metoden då man måste vara ganska kvick. om dekalen inte hamnade exakt rätt så kan man lätt dra sönder dekalen när man phörsöker phlytta på den.
(som jag givetvis lyckades göra..tur det phanns reserver) en annan grej med Hi-decals tunnhet var att rundlarna på sidorna så lyste det röda igenom phrån det röda bandet under, så då phick jag lägga på två rundlar ovanpå varandra, återigen tur att det phanns phler!


Ephter att ha satt på i runda slängar 500 dekaler så är jag rätt nöjd, bara 3 deklaer rymde på vägen Razz

Så här kommer bilderna!


Allt utom nationssymbolerna är på...

Pro Modeller F-4E PhantomII IRIAF 1/48 - Sida 11 IMG_1451




Så de sista dekalerna!

Pro Modeller F-4E PhantomII IRIAF 1/48 - Sida 11 IMG_1452


Pro Modeller F-4E PhantomII IRIAF 1/48 - Sida 11 IMG_1453


Pro Modeller F-4E PhantomII IRIAF 1/48 - Sida 11 IMG_1454



Jag glömde ett par dekaler som jag ska fixa senare och sedan ska jag försegla dekalerna med ännu ett lager johnson, sedan phår Phantomen vila tills phredag då jag slutmonrterar. vädrar och mattlackar.
Under tiuden phår jag phixa vapenbalkarna och vapnen...


Limma lugnt!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Pro Modeller F-4E PhantomII IRIAF 1/48 - Sida 11 Empty Sv: Pro Modeller F-4E PhantomII IRIAF 1/48

Inlägg av Matt_Public tis sep 07 2010, 14:39

Du milde Moses på skotersafari i Kalahari! Shocked

Vilket ärkepillerjobb. Uschiamejfysatan...

Men snyggt blev det. Oh yes. Snyggt blev det. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Pro Modeller F-4E PhantomII IRIAF 1/48 - Sida 11 Empty Sv: Pro Modeller F-4E PhantomII IRIAF 1/48

Inlägg av MiniStuff tis sep 07 2010, 15:01

ja jives! alltså... är dekalerna där för att israelerna skall veta vilken mutter de skruvar loss i detta mekanobygge eller för att fienden skall veta vilken del som ger mest poäng att skjuta på?! tongue

eller så är det väl för att den amerikanska tillverkaren vill ha ryggen fri ifall något går sönder eller någon blir skadad med efterföljande stämningsansökan... vem vet... Razz

/M

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Pro Modeller F-4E PhantomII IRIAF 1/48 - Sida 11 Empty Sv: Pro Modeller F-4E PhantomII IRIAF 1/48

Inlägg av MiniStuff tis sep 07 2010, 15:02

hellre en dekal på planet än 10 i skogen

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Pro Modeller F-4E PhantomII IRIAF 1/48 - Sida 11 Empty Sv: Pro Modeller F-4E PhantomII IRIAF 1/48

Inlägg av Janne.S tis sep 07 2010, 15:07

hehehehehe...ja det skulle vart kul om det var disclaimers Razz

Roligaste disclaimern jag sett var på botten av en kaffe mugg på 7-11...den varnade för hett kaffe Razz Tänkte att när man väl ser den så är det redan försent.

Undrar vad det kan stå på en Phantom?

Varning, små delar! bör ej brukas av barn under 7

eller

Varning!
Kan påkalla låsning från luftvärnsradar!


Brukar så varning för hetta vid utblåsen vet jag Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Pro Modeller F-4E PhantomII IRIAF 1/48 - Sida 11 Empty Sv: Pro Modeller F-4E PhantomII IRIAF 1/48

Inlägg av Matt_Public tis sep 07 2010, 15:21

Janne.S skrev: Undrar vad det kan stå på en Phantom?


Varning!

Detta är inte en andlig vålnad och kan leda till omfattande skador på Terry Evans (om han är dum nog att stå ivägen för den).

Tala inte om detta för Terry.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Pro Modeller F-4E PhantomII IRIAF 1/48 - Sida 11 Empty Sv: Pro Modeller F-4E PhantomII IRIAF 1/48

Inlägg av Janne.S tis sep 07 2010, 15:27

lol!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Pro Modeller F-4E PhantomII IRIAF 1/48 - Sida 11 Empty Sv: Pro Modeller F-4E PhantomII IRIAF 1/48

Inlägg av JOooCKE tis sep 07 2010, 15:36

Wohow!!!
Underbart dekal jobb Janne! cheers
Kan du phörsöka ha den vid liv tills nästa års modell GBG, då kommer jag ner, det är redan planerat Razz

KANON PHIN! Very Happy

/ Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Pro Modeller F-4E PhantomII IRIAF 1/48 - Sida 11 Empty Sv: Pro Modeller F-4E PhantomII IRIAF 1/48

Inlägg av Stefan E tis sep 07 2010, 16:03

Hejsan!

Ser ut som ett gäng fulla små myror varit på fest! drunken drunken drunken

Precis som en Pantom SKALL se ut! Very Happy

Gör-snyggt!

Alla dessa dekaler är ett hästjobb, men det är värt det när man ser slutresultatet!

Även om man säger ALDRIG MER.... just när det är klart, tar det inte länge innan man tittar efter nästa Phantom att bygga!

Lite snygga rundlar o individmarkeringar, och vapen blir pricken över "i"! cheers

Kommer att bli en goding, önskar jag haft möjlighet att komma o se den "Live" i GBG!

Limma Lungt!

Stefan



Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Pro Modeller F-4E PhantomII IRIAF 1/48 - Sida 11 Empty Sv: Pro Modeller F-4E PhantomII IRIAF 1/48

Inlägg av Janne.S tis sep 07 2010, 16:23

Tack Jocke å Stefan Very Happy


synd att du missar modell gbg i år åxå Sad
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Pro Modeller F-4E PhantomII IRIAF 1/48 - Sida 11 Empty Sv: Pro Modeller F-4E PhantomII IRIAF 1/48

Inlägg av Delmar tis sep 07 2010, 22:02

hohohoho jag är så jävla laddad på att få se denna klar nu

Sanslöst bra jobbat med dekalerna!
Delmar
Delmar


Till överst på sidan Gå ner

Pro Modeller F-4E PhantomII IRIAF 1/48 - Sida 11 Empty Sv: Pro Modeller F-4E PhantomII IRIAF 1/48

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 11 av 14 Föregående  1 ... 7 ... 10, 11, 12, 13, 14  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet