IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Tänkte att jag kunde presentera mig..

+5
Joppo
MiniStuff
Tobbe1983
Janne.S
Jokkocze
9 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Tänkte att jag kunde presentera mig.. Empty Tänkte att jag kunde presentera mig..

Inlägg av Jokkocze sön aug 22 2010, 14:23

Hallå, hallå.

Skulle tro att ingen här känner igen mig från något annat forum (Om ingen kanske är medlem på SMA-forumet), så jag tycker att en presentation vore passande.

Vem är jag? Jo jag är en 22-årig kille, uppvuxen och bosatt på Sveriges sydkust. Jobbar för tillfället som assisterande byggledare och it-ansvarig på ett litet företag här i stan, men planen är att flytta uppåt Göteborg eller Stockholm, dit alla mina vänner har flyttat.
Oftast känd som Jocke eller "Du där" i verkliga livet. Massiv fan av Sci-fi och allt vad teknik innebär, men mestadels en enorm datornörd (16 års erfarenhet av hårdvara vid 22 års ålder är väl kanske inte det vanligaste?)
Höll på en hel del med modeller av flygplan när jag var en liten grabb på 8-9 år sådär, vilket senare ledde till Warhammer-byggande och spelande i 5-6 år, först Space Marines och därefter började jag med Tau. Armén är dock tillplattad efter flytten hemifrån eftersom en intelligent förälder fick för sig att packa allt i en flyttlåda istället för transportväskorna.. men den ska allt byggas upp någon gång i framtiden!

Började lite smått med modeller igen för ett halvår sen och det börjar gå frammåt. Köper så mycket billiga modeller som jag har råd med så att jag kan få så mycket träning som det bara går, har dock ännu inte målat så speciellt mycket då jag inte är så speciellt förtjust i att måla stora ytor med pensel. Min erfarenhet av warhammermålande har inte heller hjälpt till så speciellt mycket, då GW's färger är rätt unika när det gäller konsistens och andra egenskaper. Nu har jag dock köpt mig en airbrush som jag börjat träna med på papper (och annat), så nu ska jag snart komma igång med målandet.

Kanske var en lite för lång presentation, men när jag väl kommer igång med skrivandet så går det undan! (Har jag varit för otydlig är det bara att fråga, går lite för snabbt ibland)
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Tänkte att jag kunde presentera mig.. Empty Sv: Tänkte att jag kunde presentera mig..

Inlägg av Janne.S sön aug 22 2010, 15:05

Hehe det var en fin presentation Very Happy

Skoj med fler Sci-fi nördar på forumet även om de är skåningar Razz
Roligt att du hittat till vår ände av cyberrymden och jag hoppas du kommer att trivas tillsammans med oss andra plastmissbrukare Very Happy

Det här är ett forum med gott go i och vi är alla hjälpsamma gentemot varandra. Tonen är lättsam och taket ligger högt. Tonen kan ibland vara rå och hjärtlös men i varje medlems bröst bankar ett hjärta av sten Razz
Sämt å sido. inga frågor är dumma och alla medlemmar svara gärna på frågor och jag och Johan svara gärna på frågor kring forumet och IPMS Göteborg.

Välkommen!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Tänkte att jag kunde presentera mig.. Empty Sv: Tänkte att jag kunde presentera mig..

Inlägg av Tobbe1983 sön aug 22 2010, 15:38

Välkommen!
Tobbe1983
Tobbe1983


Till överst på sidan Gå ner

Tänkte att jag kunde presentera mig.. Empty Sv: Tänkte att jag kunde presentera mig..

Inlägg av MiniStuff sön aug 22 2010, 15:41

Ja varmt välkommen! Härligt med ännu en Sci-fi diggare! Wink

/M

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Tänkte att jag kunde presentera mig.. Empty Sv: Tänkte att jag kunde presentera mig..

Inlägg av Joppo sön aug 22 2010, 15:51

Välkommen hit Jocke! Jag tror du kommer att trivas här Smile

Om du vill får du gärna vara med i vårt Warhammergruppbygge som startar den första September. Länk.

/J
Joppo
Joppo


Till överst på sidan Gå ner

Tänkte att jag kunde presentera mig.. Empty Sv: Tänkte att jag kunde presentera mig..

Inlägg av Matt_P sön aug 22 2010, 16:10

Hej och välkommen! Very Happy

Läste inlägget som att du är ny på airbrush, men hemma på GW-färg.
Rekommenderar varmt Tamiyas akrylfärgs-förtunning ifall du vill airbrushmåla med dem.

Hoppas att du kommer att ha skoj här, "du där". Razz

Matt_P
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Tänkte att jag kunde presentera mig.. Empty Sv: Tänkte att jag kunde presentera mig..

Inlägg av Jokkocze sön aug 22 2010, 16:14

Uj så välkommen man känner sig!

Joppo skrev:Välkommen hit Jocke! Jag tror du kommer att trivas här Smile

Om du vill får du gärna vara med i vårt Warhammergruppbygge som startar den första September. Länk.
Ja det hoppas jag verkligen att jag gör!
Kommer det bara lite mer detaljer om det så är jag gärna med Smile

Matt_P skrev:Läste inlägget som att du är ny på airbrush, men hemma på GW-färg.
Rekommenderar varmt Tamiyas akrylfärgs-förtunning ifall du vill airbrushmåla med dem.
Tyvärr var det ett par år sen jag höll på med WH, så jag har bara en burk färg som inte torkat. :/
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Tänkte att jag kunde presentera mig.. Empty Sv: Tänkte att jag kunde presentera mig..

Inlägg av JOooCKE sön aug 22 2010, 18:09

Välkommen hit Jocke! ( Nu är vi två geek )
Hoppas att du kommer trivas bra!

Jag ser fram emot att se lite byggen!Smile

/ Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Tänkte att jag kunde presentera mig.. Empty Sv: Tänkte att jag kunde presentera mig..

Inlägg av Stefan E sön aug 22 2010, 18:29

Hejsan!

Välkommen hit till vårt hörn på nätet!

Tror, nej, jag VET att du kommer att trivas bland alla likasinnade här på forumet! Very Happy

Kul du hittade hit!

Stefan E
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Tänkte att jag kunde presentera mig.. Empty Sv: Tänkte att jag kunde presentera mig..

Inlägg av merlin1953packard sön aug 22 2010, 23:15

Instämmer med övriga välkomsthälsningar! Kul att du är scifi-fantast, även om jag själv inte utvecklat den sidan speciellt mycket i mitt byggande. Dock, här på detta generösa forum kan du formligen känna att kraften är med dig... Luke, I'm your father...
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

Tänkte att jag kunde presentera mig.. Empty Sv: Tänkte att jag kunde presentera mig..

Inlägg av Jokkocze sön aug 22 2010, 23:19

merlin1953packard skrev:Luke, I'm your father...
No... that's not true! That's impossible!
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Tänkte att jag kunde presentera mig.. Empty Sv: Tänkte att jag kunde presentera mig..

Inlägg av Azgaron sön aug 22 2010, 23:44

Smile

Hej och välkommen hit Jocke!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Tänkte att jag kunde presentera mig.. Empty Sv: Tänkte att jag kunde presentera mig..

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet