IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

F-4 EJ Kai Phantom '' black phanter '' 1/48 hasegawa

5 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

F-4 EJ Kai Phantom '' black phanter '' 1/48 hasegawa Empty F-4 EJ Kai Phantom '' black phanter '' 1/48 hasegawa

Inlägg av JOooCKE fre sep 26 2008, 16:01

Hejsan !

Nu tänkte jag lägga upp ett par bilder på Phantomen ...

Jag han komma så här långt innan jag orkade rota fram kameran Very Happy Rolling Eyes

F-4 EJ Kai Phantom '' black phanter '' 1/48 hasegawa S6300689

F-4 EJ Kai Phantom '' black phanter '' 1/48 hasegawa S6300694

MVH Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

F-4 EJ Kai Phantom '' black phanter '' 1/48 hasegawa Empty Sv: F-4 EJ Kai Phantom '' black phanter '' 1/48 hasegawa

Inlägg av Stefan E fre sep 26 2008, 19:14

Oj, det var snabbt jobbat! Shocked

Jag ser att du bygger allt klart innan målning, blir det inte mycket maskerande då?
Vad har du valt för schema och vilka märkningar blir det? Question

Det ser bra ut så här långt, det blir spännande att se hur din version kommer att bli. bounce bounce

Limma På!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

F-4 EJ Kai Phantom '' black phanter '' 1/48 hasegawa Empty Sv: F-4 EJ Kai Phantom '' black phanter '' 1/48 hasegawa

Inlägg av JOooCKE fre sep 26 2008, 19:34

hehe , joo det tar inte så lång tid Razz, har jag inget att göra efter skolan så blir det att jag sätter mig och bygger...

det är ju inte byggandet som tar lång tid det är ju målning och dekaler mm

märkningen kommer bli som den ser ut på kartongen , jag kan inte hitta någon bättre bild på planet en vad det är på kartongen så den kommer se ut så här :
F-4 EJ Kai Phantom '' black phanter '' 1/48 hasegawa S6300688

MVH Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

F-4 EJ Kai Phantom '' black phanter '' 1/48 hasegawa Empty Sv: F-4 EJ Kai Phantom '' black phanter '' 1/48 hasegawa

Inlägg av Janne.S fre sep 26 2008, 21:34

Mycket tjusigt Jocke!!

Tycker mig känna igen visirskydden på pilothjälmarna...har sett dom förut någonstans Razz

Inte utan att man börjar bli lite sugen på en Phantom.....synd att jag inte har någon i mitt förråd, men jag har en A-7 att göra klar först i alla fall!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

F-4 EJ Kai Phantom '' black phanter '' 1/48 hasegawa Empty Sv: F-4 EJ Kai Phantom '' black phanter '' 1/48 hasegawa

Inlägg av Stefan E fre sep 26 2008, 22:43

Det var som attan! Shocked Shocked Shocked

Det är ju EXAKT SAMMA individ som jag just byggt, nummer 384!

Två olika målningar av samma flygplan, häftigt!

Jo, nog tycker jag piloternas hjälmvisir påminner om VF-111 "Sundowners" (en annan av mina favorit-målningar!).

Limma Lungt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

F-4 EJ Kai Phantom '' black phanter '' 1/48 hasegawa Empty Sv: F-4 EJ Kai Phantom '' black phanter '' 1/48 hasegawa

Inlägg av Azgaron lör sep 27 2008, 00:59

Ser mycket bra ut så långt Jocke!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

F-4 EJ Kai Phantom '' black phanter '' 1/48 hasegawa Empty Sv: F-4 EJ Kai Phantom '' black phanter '' 1/48 hasegawa

Inlägg av JOooCKE lör sep 27 2008, 09:38

hehe , tackar !

joo janne jag tror jag har sätt dem visirskydden förut med här på forumet Very Happy

jag tyckte det blev så snyggt med lite röda sträck på så jag gjorde lika dant jag ! ( hoppas det gick bra ) Razz

MVH Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

F-4 EJ Kai Phantom '' black phanter '' 1/48 hasegawa Empty Sv: F-4 EJ Kai Phantom '' black phanter '' 1/48 hasegawa

Inlägg av Janne.S lör sep 27 2008, 09:59

Hehe, snyggt blev det i alla fall och det sätter bra prutt i figurerna Very Happy

Kommer bli en fin Phantom det där!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

F-4 EJ Kai Phantom '' black phanter '' 1/48 hasegawa Empty Sv: F-4 EJ Kai Phantom '' black phanter '' 1/48 hasegawa

Inlägg av JOooCKE sön okt 12 2008, 17:47

Hej.

Det kommer inte bli någon uppdatering på Phantomen på ett ganska bar tag....

jag hade börjat att måla planet men blev inte så jätte nöjd med resultatet så jag har lagt det åt sidan tills jag får ork och lust att slipa ner det och börja om... Neutral

så i morgon efter skolan ska jag åka till en hobby affär och kanske hitta något nytt kul Wink

MVH Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

F-4 EJ Kai Phantom '' black phanter '' 1/48 hasegawa Empty Trist...

Inlägg av bjork_larsson sön okt 12 2008, 19:24

Det va trist att höra... Mad men jag vet hur det känns. Byggde en Jas 39a för något år sedan nu, visserligen, men när allt va klar skulle jag sätta fast rutan och fick en hel lim klabb rakt över modellen. Crying or Very sad

Ser fram emot nästa jobb du skall göra!

Terje
bjork_larsson
bjork_larsson


Till överst på sidan Gå ner

F-4 EJ Kai Phantom '' black phanter '' 1/48 hasegawa Empty Sv: F-4 EJ Kai Phantom '' black phanter '' 1/48 hasegawa

Inlägg av JOooCKE sön okt 12 2008, 19:28

Joo det är ju lite tråkigt , men men det är bara att gilla läget och fortsätta senare...

nu tror jag att det blir en bil eller något fordon Rolling Eyes eller kanske något flyg Very Happy

MVH Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

F-4 EJ Kai Phantom '' black phanter '' 1/48 hasegawa Empty Airliner...

Inlägg av bjork_larsson sön okt 12 2008, 19:41

Aldrig fel med en airliner... dessutom skulle jag vilja se fler som bygger dessa! Razz

Terje
bjork_larsson
bjork_larsson


Till överst på sidan Gå ner

F-4 EJ Kai Phantom '' black phanter '' 1/48 hasegawa Empty Sv: F-4 EJ Kai Phantom '' black phanter '' 1/48 hasegawa

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet