IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Backlog eller hjälp mig komma igenom mina påbörjade projekt

+5
Azgaron
Stefan E
Janne.S
Marlin
cas
9 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Gå ner

Backlog eller hjälp mig komma igenom mina påbörjade projekt Empty Backlog eller hjälp mig komma igenom mina påbörjade projekt

Inlägg av cas sön okt 03 2010, 20:42

Hejsan!

Efter att ha hängt på forumet en tag så har jag lärt mig några enkla saker.
* Det är en stor kick att lägga ut sina egna alster för beskådning.
* Det är inte bara jag som har svårt att blir klar med allt...
Så jag tänkte att om jag dokumenterar upp alla projekt som jag har på gång och lägger ut dom här så kanske jag får lite fart framåt att faktiskt bli klara med dom! Hisnande tanke Suspect

Vi börjar med de som nästan är klara...
Academy 1/48 MiG-21PF
Denna modell har väl några år på nacken men den är det bästa som finns på marknaden just nu. Eduard väntas ju komma ut med sina 21:or till jul!
Backlog eller hjälp mig komma igenom mina påbörjade projekt P1030890_small
Bestämde mig för att göra en Vietnamesisk då Academy har rört till det lite med alla MiG-versioner.
Rakt ur lådan kan man bara göra en tidig PF, då man inte har rätt huv för PFM.
Testade att göra alu-finish på den med olika mixer av JPS och Tamiya. Blev ganska nöjd med det resultatet men då får man naturligtvis reda på att ryssarna målade sina kärror med alu-färg...speciellt de som skulle utrikes Shocked
Nu är det bara lite antenner som skall fixar, luckor, huv, knallpall och två AA-2 Atoll kvar att göra sen får den vara klar.

Sen har vi Airfix legendariska Spitfire Mk22/24 i 1/48
Backlog eller hjälp mig komma igenom mina påbörjade projekt P1030891_small
Mycket trevlig att bygga, allt passar klockrent, detaljerna är utsökta osv
Enda nackdelen var ju att dekalerna som följde med var urusla. Detta var ju från den gamla Airfix tiden.
Nu har Eduard packat om den med nya dekaler och en del ets osv och hittar man en sån s skall man inte tveka!
En spitfire är ju alltid en spitfire och man kan aldrig få för få av dom! I love you
Nästan klar med dekalerna och sen är det den vanliga visan med landställ, luckor och alla andra "fiddly bits" som britterna säger...
Undrar förresten om Airfix skall skicka ut en ny utgåva av syster-modellen Seafire FR46/47, eller om dom lånar ut den till Eduard?
Den måste ju ägas den med.

Vidare till Tamiya 1/48 F-4D Skyray
Backlog eller hjälp mig komma igenom mina påbörjade projekt P1030886_small
Man ser inte alls att jänkarna snodde massa forskare från nazi-tyskland. Speciellt inte Dr Lippisch. Nehejdå. Wink
Trevlig modell, lite bökig här och där och man behövde tom använda spackel. Dekalerna som följde med var av Tamiya-tjocklek och ganska svåra att tvinga ner i alla linjer och skarvar. Fenan täcks helt av en blaffig dekal på var sida! Huga! affraid
Har också prövat Promodellers wash på den här och på denna bilden ser det inte så tokigt ut, men det ser lite värre ut på nära håll.
Här saknas det bara luckor, huven, antenner, vapen....var har jag hört det förut?

Hellers gamla J21 då:
Backlog eller hjälp mig komma igenom mina påbörjade projekt P1030889_small
Har nog slarvat bort några av landställsluckorna men annars är den ju nästan klar Rolling Eyes
Eller kanske inte.

Nästa kategori kan man väl kalla under målning.
Airfix har ju gjort en ganska ny Spitfire MkIX i 1/72.
Boxarten var ju görsnygg så det var ju bara att sätta igång:
Backlog eller hjälp mig komma igenom mina påbörjade projekt P1030888_small
Trevlig liten modell, men mycket enkel.
Har noterat att märkningsalternativen är desamma i denna låda som i Tamiya:s 1/32 dito! Festligt.

Hasegawa Phantom egg-plane
Backlog eller hjälp mig komma igenom mina påbörjade projekt P1030897_small
En liten sötnos! "Missilerna" som följer med ut som AGM-45 Shrike, så det betyder att det är en Wild Weasel! Fram med SEA-kammofärgerna och måla på!
Sen måste missilerna och landställen målas vita. Jag hatar att måla vitt Evil or Very Mad

Academy 1/72 MiG-27 (har glömt vilken version jag siktade på)
Backlog eller hjälp mig komma igenom mina påbörjade projekt P1030892_small
Fick tag på köpedekaler från rebell för en billig penning för dom i lådan var ohyggligt trista.
Nu skall man bara bestämma sig för vilken och hitta lämpliga färger att spruta med.
De flesta kammona verkar vara 4-5 färger till ovansidan så det lär ju bli ett maskeringsjobb a'la Viggen i lövhögskammo.
Usch vad jobbigt.

Slutligen kategorin en hel del jobb kvar.
Nån tjeckisk MiG-19P i 1/72
Backlog eller hjälp mig komma igenom mina påbörjade projekt P1030896_small
Kommer inte ihåg vem det är som gjort den här, kan vara Bilek eller KP.
Landställen ser skräckinjagande ut, och då är inte inte bara mängden gjutskägg jag menar pale
Mer stag och elände än i ett normalt cirkustält nästan.

Revells Gannet AS Mk4 i 1/72
Inte helt lätt att få ihop den här, speciellt inte om man vill ha nosstället på marken och inte i luften.
En rackarns massa delar till landställen och bombluckorna skall på plats innan målning och det är små små bitar alltihop.Backlog eller hjälp mig komma igenom mina påbörjade projekt P1030895_small
Från början tänkte jag välja brittisk målning, men nu har jag tänkt om. De tyska alternativen skall inte måla ca 43 ränder på spinnrarna, så jag tar nog den lätta vägen ut. Ganneten är ju så ful att den blir snygg! Undrar om det dyker upp en AEW-variant nån gång, som inte är vacu eller resin...
AEW:n har en stor radarbula under buken så den ser ännu knasigare ut.
Britter och deras hangarfartygskärror I love you

Hasegawa F-102A Delta Dagger
Dr Lippisch i farten igen!
Backlog eller hjälp mig komma igenom mina påbörjade projekt P1030893_small
Måste fixa till vapenlastrummet innan den kan in på målning.

Sist ut i denna kavalkaden får bli Airfix 1/48 S2B Buccaneer.
Backlog eller hjälp mig komma igenom mina påbörjade projekt P1030894_small
Massa jobb kvar på den, men eftersom jag fick med två i lådan så tänker jag använda den här som övningsobjekt och den andra kan man fila till lite bättre. Skall bli en FAA-maskin med fällda vingar men fastnat har jag gjort och det för länge sen. Det är nog 3 år sen jag ens gjorde nåt med den...

Sådär, det var allihop, men som en extra bonus skickar jag med en storleksjämförelse mellan Wyvern och några av objekten ovan:
Backlog eller hjälp mig komma igenom mina påbörjade projekt P1030898_small
Backlog eller hjälp mig komma igenom mina påbörjade projekt P1030899_small
Som jag har sagt i den andra tråden, Wyvern är en stor best!

//Christer
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Backlog eller hjälp mig komma igenom mina påbörjade projekt Empty Sv: Backlog eller hjälp mig komma igenom mina påbörjade projekt

Inlägg av Marlin sön okt 03 2010, 20:47

WOW, det var ingen dålig samling pågående byggen.
Många fina godbitar.
/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Backlog eller hjälp mig komma igenom mina påbörjade projekt Empty Sv: Backlog eller hjälp mig komma igenom mina påbörjade projekt

Inlägg av Janne.S sön okt 03 2010, 20:54

Visst är det en kick att lägga ut bilder...dessutom så höjer man sig ett par snäpp av någon anledning Very Happy

En härlig kavalkad av in the works...ser att du kommer dominera "Bild rutan" om ett tag för det var inte möcke kvar på många av byggena!

Ett trick, eller vad man kan kalla det, som gäller nästan alla dekaler från japan (det är typiskt lite tjockare känns det som) det är att doppa dom i hett vatten! Egentligen är det inte själva dekalen som är tjock utan det är mycket klister på baksidan, dessutom blir dekalerna mer formbara i hett vatten (academys dekaler kanske kräver kungsvatten, jag har lärt mig att hoppa dom )


Vågar man fråga varför du hatar att måla vitt förresten?
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Backlog eller hjälp mig komma igenom mina påbörjade projekt Empty Sv: Backlog eller hjälp mig komma igenom mina påbörjade projekt

Inlägg av Stefan E sön okt 03 2010, 21:05

Hejsan!

Säger som Janne, det är en kick att lägga ut dem till almänn beskådan.

Men även för att få lite kritik och feedback, jag har lärt mig massor sen jag började lägga ut mina byggen!

Det är även ett mycket bra sätt att få hjälp om man stöter på ett problem.
Det är alltid någon annnan som byggt just DEN modellen, och som kan ge lite råd o hjälp.

Ser att du har en backlog, du med!

Jag kan trösta dig med att jag har mer än dubbelt så många som är på "G", eller har kört fast, av en eller annan anledning!

Det är bara att bita ihop och beta av dem! What a Face

Ser fram mot att få se dem klara! Very Happy

Limma Lungt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Backlog eller hjälp mig komma igenom mina påbörjade projekt Empty Sv: Backlog eller hjälp mig komma igenom mina påbörjade projekt

Inlägg av Azgaron sön okt 03 2010, 22:18

Det var ju en trevlig bibba plan du har in din backlog Christer!

Phantom eggplane var ju kul! Skulle vara kul att ha. Smile

Har som nämnts tidigare också en rejäl backlog, vilken jag försöker beta av en del just nu. Liksom dig har jag också en drös där bara dekaler och slutmontering fattas. Fattar ibland inte varför man inte tar tag i det och gör klart!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Backlog eller hjälp mig komma igenom mina påbörjade projekt Empty Sv: Backlog eller hjälp mig komma igenom mina påbörjade projekt

Inlägg av cas mån okt 04 2010, 07:42

Janne.S skrev:Visst är det en kick att lägga ut bilder...dessutom så höjer man sig ett par snäpp av någon anledning Very Happy

En härlig kavalkad av in the works...ser att du kommer dominera "Bild rutan" om ett tag för det var inte möcke kvar på många av byggena!

Ett trick, eller vad man kan kalla det, som gäller nästan alla dekaler från japan (det är typiskt lite tjockare känns det som) det är att doppa dom i hett vatten! Egentligen är det inte själva dekalen som är tjock utan det är mycket klister på baksidan, dessutom blir dekalerna mer formbara i hett vatten (academys dekaler kanske kräver kungsvatten, jag har lärt mig att hoppa dom )


Vågar man fråga varför du hatar att måla vitt förresten?

Dominera bildrutan är väl synd att säga, de flesta av de här har legat orörda i flera år, men det kan väl bli så med hus och bebisar som dyker upp.

Academy har bättrat sig på senaste tiden, för det står väl numera "decals by Cartograph" på lådårna?
Hursomhave, jag har inte mycket nytt från dom.
Hett vatten? Det försöker jag alltid använda, men jag får nog byta till en isolerad skål eller nåt.

Anledningen till att jag hatar vitt är att det krävs så många lager för att få det att täcka ordentligt.
Men så använder jag ingen primer heller, så det är ju självförvållat.
Nu är en burk Tamiya-primer på väg hem från Alfa hobby så jag skall bättra mig. Det är bara att hoppas att det går att måla vitt sen utan att slita av sig håret.

Men tack för uppmuntran! Mer bilder kommer när jag väl gjort nåt...

//Christer
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Backlog eller hjälp mig komma igenom mina påbörjade projekt Empty Sv: Backlog eller hjälp mig komma igenom mina påbörjade projekt

Inlägg av Jokkocze mån okt 04 2010, 07:50

Det var en rejäl samling med ofärdiga modeller, hoppas att få se några av dem i bildrutan iaf.

Det hela med hett vatten. Blir det kallt för snabbt kan du kanske skaffa en sån där smidig liten usb-ansluten värmeplatta koppvärmare som man kopplar till och en laddare till usb-pryttlar.
Blir väl totalt 200kr kan jag tänka mig, men det kan det nog vara värt att slippa byta vatten. Vet inte hur bra det fungerar, bara en tanke som slog mig när jag läste.
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Backlog eller hjälp mig komma igenom mina påbörjade projekt Empty Sv: Backlog eller hjälp mig komma igenom mina påbörjade projekt

Inlägg av Matt_Public mån okt 04 2010, 08:35

[läktarvrål] Gan-net! Gan-net! Gan-net! [/läktarvrål]

Såg ju ut som snyggt allt det där.
Jag är kanske inte rätt man att föreslå att folk bygger klart något som de påbörjat, men...

Gannet! Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Backlog eller hjälp mig komma igenom mina påbörjade projekt Empty Sv: Backlog eller hjälp mig komma igenom mina påbörjade projekt

Inlägg av Caverö mån okt 04 2010, 10:09

Mycket på lut som kan bli färdigt rätt fort kanske. Nä det är inte alltid lätt att få till det men jag vet inte varför man börjar på
nya doningar innan man är färdig. Jag är ganska mycket (ettprojektbyggare) och om jag har svårt att bestämma vad det skall
bliu så frågar jag någon.

M13/40 vagnen jag färdigställde för ett trag sedan var min systerdotters förslag, Cr 42:an jag pillar med nu är min frus föslag.

Be någon tala om vad du skall bygga klart och gör det. Very Happy
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Backlog eller hjälp mig komma igenom mina påbörjade projekt Empty Sv: Backlog eller hjälp mig komma igenom mina påbörjade projekt

Inlägg av Matt_Public mån okt 04 2010, 10:11

Caverö skrev: Be någon tala om vad du skall bygga klart och gör det. Very Happy

Vad tror du att jag pysslar med, knasputte? Razz
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Backlog eller hjälp mig komma igenom mina påbörjade projekt Empty Sv: Backlog eller hjälp mig komma igenom mina påbörjade projekt

Inlägg av cas mån okt 04 2010, 13:20

Ganneten har mycket stor chans att bli färdig nån gång, bättre än de små MiG-arna iaf...

//C

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Backlog eller hjälp mig komma igenom mina påbörjade projekt Empty Sv: Backlog eller hjälp mig komma igenom mina påbörjade projekt

Inlägg av Kent mån okt 04 2010, 19:35

Där fanns det mycket snyggt att vila ögonen på,dax att slutmontera nu.

/W
Kent
Kent


Till överst på sidan Gå ner

Backlog eller hjälp mig komma igenom mina påbörjade projekt Empty Sv: Backlog eller hjälp mig komma igenom mina påbörjade projekt

Inlägg av cas tor okt 14 2010, 13:23

Sådär, ett lager Johnsson lagt på Airfix lilla Spitfire.
Bilder kommer efter att dekalerna sätts dit!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Backlog eller hjälp mig komma igenom mina påbörjade projekt Empty Sv: Backlog eller hjälp mig komma igenom mina påbörjade projekt

Inlägg av Matt_Public tor okt 14 2010, 13:57

CAS skrev:Sådär, ett lager Johnsson lagt på Airfix lilla Spitfire.

Även i små Spitfires kan det slå lock för öronen, eller hur ordspråket nu löd...

Mums! king
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Backlog eller hjälp mig komma igenom mina påbörjade projekt Empty Sv: Backlog eller hjälp mig komma igenom mina påbörjade projekt

Inlägg av Azgaron lör okt 16 2010, 01:53

Ser fram emot bilder! Kul att det går framåt!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Backlog eller hjälp mig komma igenom mina påbörjade projekt Empty Sv: Backlog eller hjälp mig komma igenom mina påbörjade projekt

Inlägg av cas fre okt 22 2010, 17:11

Trots ett stort målande av vardagsrum och flyttande av möbler fram och tillbaka mellan sovrum, barnrum och annat så har jag fått lite gjort, med betoning på lite.
Har tagit fram avgasrören till Spitfire Mk24 och lekt lite med borren:
Backlog eller hjälp mig komma igenom mina påbörjade projekt P1030927_small
Ser inget behov av att skaffa några quickboost-grejer den här gången Cool
Det var allt...jag sa ju att det var lite

//Christer

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Backlog eller hjälp mig komma igenom mina påbörjade projekt Empty Sv: Backlog eller hjälp mig komma igenom mina påbörjade projekt

Inlägg av Janne.S fre okt 22 2010, 18:19

Tjusigt!

Gör inget att det är en liten uppdatering huvudsaken man får ett livstecken från projektet Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Backlog eller hjälp mig komma igenom mina påbörjade projekt Empty Sv: Backlog eller hjälp mig komma igenom mina påbörjade projekt

Inlägg av Azgaron sön okt 24 2010, 02:12

Snyggt med borrade avgasrör!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Backlog eller hjälp mig komma igenom mina påbörjade projekt Empty Sv: Backlog eller hjälp mig komma igenom mina påbörjade projekt

Inlägg av cas mån nov 01 2010, 09:06

Nu har jag lärt mig att man skall inte mixa klarlackade modeller, dekalvätska (micro sol) och klämmor med skumgummi...
Helt plötsligt hade jag mycket snygga märken och rester av skumgummi på vingen på min lilla Spitfire. ARRGH!

Men det verkar som jag lyckades försiktigt slipa bort det med fint sandpapper och det enda som behöver målas om blir skevrodret på undersidan. Ganska hanterbart.

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Backlog eller hjälp mig komma igenom mina påbörjade projekt Empty Sv: Backlog eller hjälp mig komma igenom mina påbörjade projekt

Inlägg av Azgaron ons nov 03 2010, 04:22

Tur att det inte blev värre än så! Inte kul när det händer sånt!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Backlog eller hjälp mig komma igenom mina påbörjade projekt Empty Sv: Backlog eller hjälp mig komma igenom mina påbörjade projekt

Inlägg av cas tor nov 11 2010, 18:39

Sådär! Den lilla Spitfiren är nu klar, och finns för beskådan i bildrutan om en stund. Skall bara jag runt lite fjäderpuckar först.
Äntligen har man fått nåt klart!
Tror jag skall fira med att börja på en ny sak till helgen.
//C

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Backlog eller hjälp mig komma igenom mina påbörjade projekt Empty Sv: Backlog eller hjälp mig komma igenom mina påbörjade projekt

Inlägg av cas lör jan 08 2011, 19:19

MiG:en rör på sig!
Backlog eller hjälp mig komma igenom mina påbörjade projekt P1040333_small
Alla luckor är nu på plats, bara lite vapen, antenner och genomskinliga delar kvar!
Det skall nog bli klart inom en vecka med nuvarande tempo.

//Christer
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Backlog eller hjälp mig komma igenom mina påbörjade projekt Empty Sv: Backlog eller hjälp mig komma igenom mina påbörjade projekt

Inlägg av Janne.S lör jan 08 2011, 20:23

Wohoo!! cheers
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Backlog eller hjälp mig komma igenom mina påbörjade projekt Empty Sv: Backlog eller hjälp mig komma igenom mina påbörjade projekt

Inlägg av Azgaron sön jan 09 2011, 00:50

Nice! Ser fram emot att se den färdig!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Backlog eller hjälp mig komma igenom mina påbörjade projekt Empty Sv: Backlog eller hjälp mig komma igenom mina påbörjade projekt

Inlägg av Matt_Public mån sep 05 2011, 11:09

Nu när du pratar Skyray på annat håll så ser jag att det saknas småstjärnor på ryggåsen.

Har säkerligen några kvar från ett Cutting Edge-ark, om du vill ha fler. Backlog eller hjälp mig komma igenom mina påbörjade projekt Smiley_star
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Backlog eller hjälp mig komma igenom mina påbörjade projekt Empty Sv: Backlog eller hjälp mig komma igenom mina påbörjade projekt

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet