IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

[Nu med Datum]Officiell Tråd För Byggträff [Viktig Information]

+16
Kent
Caverö
SwedishMick
cas
Matt_Public
Stefan E
Azgaron
Joppo
MiniStuff
Janne.S
Jörgen.E
Marlin
johan r
Warsawpact
Jokkocze
Delmar
20 posters

Sida 1 av 9 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Gå ner

[Nu med Datum]Officiell Tråd För Byggträff [Viktig Information] Empty [Nu med Datum]Officiell Tråd För Byggträff [Viktig Information]

Inlägg av Delmar fre okt 15 2010, 23:02

Hallå alla limsniffare

På Ipms Göteborgs möte idag så hade vi från forumet en diskussion kring en byggträff som det uppenbarligen finns intresse för. Den stora frågan i detta tidiga läge har varit lokal. Efter lite vägande kom vi överens om att lokalen som finns i Alingsås verkar lämpligast att användas.
Den uppfyller alla krav ifråga om utrymme, toaletter, kök, eventuellt dusch samt att lokalen i princip är fri att hyra närhelst vi vill. En stor anledning är också det geografiska läget då det antagligen blir närmre för många här på forumet. Alternativet är lokalen i Härlanda som brukas av Ipms Göteborg. Även denna uppfyller kraven men kan vara krångligare att få hyra då flera andra föreningar etc använder den.

Om det är någon här på forumet som INTE vill använda Alingsåslokalen, gör er röst hörd i tråden eller privat till mig.


Nästa steg i planeringen är att vi enas om en bra tidpunkt. Vi siktar på att köra byggträffen framåt vårkanten 2011. Det ger alla tid att kunna planera och ta hänsyn till familj, vänner, jobb, klanmöten eller annat som kan komma ivägen. Tanken är att träffen skall vara från fredag kväll till söndag kväll.

Ett förslag var också att även ha en mindre byggträff på en kväll/natt lite tidigare kanske redan innan jul. För att testa lokalen och se ifall det ens är värt besväret med en större byggträff.

Jag skulle vilja be er alla som är intresserade av att vara med skickar ett meddelande till mig. I det vill jag att ni skriver vilka helger under perioden Mars t.o.m. Maj 2011 ni är tillgängliga. Ifall ni även vill vara med på en mindre träff nu innan jul skriv i.s.f. vilka helger ni kan vara med.
Som sagt skicka till mig privat, det blir lättare för mig att hålla koll på allt då

Jag kommer sedan att försöka sammanställa detta och komma fram med ett par alternativ som vi kan enas om.

Hoppas jag fått med allt nu. Kom gärna med synpunkter och idéer. Jag kommer uppdatera detta inlägg efter hand allt eftersom.

/Måns

Edit: Skrev fel på månaderna, det är alltså perioden mellan Mars tom Maj som gäller.

Edit #2: Av de svar jag fått så finns det inte speciellt mycket som ligger ivägen. Därför föreslår jag att vi siktar på helgen vecka 18 2011 (6-8 Maj).
Detta är inte på något sätt hugget i sten, det är bara ett förslag. Ni som har synpunkter gör er röst hörd i den här tråden. Har försökt ta reda på eventuella evenemang så dessa inte krockar med detta, inte säker på ifall jag missat något.

Intresset för en träff redan i år var lågt så detta ligger inte på agendan, dessutom så är det inte mycket kvar av året längre Razz


Senast ändrad av Delmar den tis nov 23 2010, 15:47, ändrad totalt 1 gång
Delmar
Delmar


Till överst på sidan Gå ner

[Nu med Datum]Officiell Tråd För Byggträff [Viktig Information] Empty Sv: [Nu med Datum]Officiell Tråd För Byggträff [Viktig Information]

Inlägg av Delmar fre okt 15 2010, 23:56

Svaren har börjat rulla in redan och det tackar jag för!

Fråga har ställts om matmöjligheter. Personligen kan jag mycket väl tänka mig att vi lagar mat en kväll och äter ute en annan osv

Caverö, du som bor i Alingsås. Kan du berätta för oss vad det finns för matställen i närheten?

En annan fråga som dykt upp är ifall vi skulle kunna ha föredrag och/eller demos. Jag tycker detta låter som en jättebra idé. Om nån känner sig manad att hitta på något sådant är det fritt fram tycker jag.

/Måns
Delmar
Delmar


Till överst på sidan Gå ner

[Nu med Datum]Officiell Tråd För Byggträff [Viktig Information] Empty Sv: [Nu med Datum]Officiell Tråd För Byggträff [Viktig Information]

Inlägg av Jokkocze fre okt 15 2010, 23:59

Jag vet inte riktigt varför, men jag tycker nästan att byggträff känns farligt. Mängderna ångor det kommer finnas i luften kommer kunna ta kål på ett mindre zoo..
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

[Nu med Datum]Officiell Tråd För Byggträff [Viktig Information] Empty Sv: [Nu med Datum]Officiell Tråd För Byggträff [Viktig Information]

Inlägg av Warsawpact lör okt 16 2010, 00:06

Jokkocze skrev:Jag vet inte riktigt varför, men jag tycker nästan att byggträff känns farligt. Mängderna ångor det kommer finnas i luften kommer kunna ta kål på ett mindre zoo..

Jag tror försvarsmakten klassar den mängd ångor på samma plats för Kemisk krigföring.
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

[Nu med Datum]Officiell Tråd För Byggträff [Viktig Information] Empty Sv: [Nu med Datum]Officiell Tråd För Byggträff [Viktig Information]

Inlägg av johan r lör okt 16 2010, 00:08

Inom två minuters gångavstånd så hittar vi nog Kinamat, Pizza, Thai, Gatukök, Café, pub och lite mer. Alingsås är även känt för sina 40+ caféer.........

mvh
Johan
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

[Nu med Datum]Officiell Tråd För Byggträff [Viktig Information] Empty Sv: [Nu med Datum]Officiell Tråd För Byggträff [Viktig Information]

Inlägg av johan r lör okt 16 2010, 00:10

Jokkocze skrev:Jag vet inte riktigt varför, men jag tycker nästan att byggträff känns farligt. Mängderna ångor det kommer finnas i luften kommer kunna ta kål på ett mindre zoo..

Tror du det blir så mycket byggt..............?

Kanske mest blir tjöta..........

Very Happy

Johan
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

[Nu med Datum]Officiell Tråd För Byggträff [Viktig Information] Empty Sv: [Nu med Datum]Officiell Tråd För Byggträff [Viktig Information]

Inlägg av Marlin lör okt 16 2010, 01:24

G'Natt Grabbar.
Jag ska göra allt jag kan för att komma.
/Bosse

Edit: Föredrag, visst. Jag kan bidra med min kunskap om IDF/AF.
Men jag skulle gärna pröva använda en färgspruta ifall någon vågar sätt den i min hand?
/B
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

[Nu med Datum]Officiell Tråd För Byggträff [Viktig Information] Empty Sv: [Nu med Datum]Officiell Tråd För Byggträff [Viktig Information]

Inlägg av Jokkocze lör okt 16 2010, 01:35

Jag kanske kan vara intresserad av att åka upp om jag kan få chansen att lära mig lite, om det är så långt fram i tiden så är det säkert nemas problemas Smile
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

[Nu med Datum]Officiell Tråd För Byggträff [Viktig Information] Empty Sv: [Nu med Datum]Officiell Tråd För Byggträff [Viktig Information]

Inlägg av Jörgen.E lör okt 16 2010, 08:56

De här låter riktigt intressant Very Happy

Jörgen
Jörgen.E
Jörgen.E


Till överst på sidan Gå ner

[Nu med Datum]Officiell Tråd För Byggträff [Viktig Information] Empty Sv: [Nu med Datum]Officiell Tråd För Byggträff [Viktig Information]

Inlägg av Janne.S lör okt 16 2010, 11:02

Lite workshop låter väl som en bra idé ,bosse Very Happy

Sprutmålning, Vädring, spackling/slipning......
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

[Nu med Datum]Officiell Tråd För Byggträff [Viktig Information] Empty Sv: [Nu med Datum]Officiell Tråd För Byggträff [Viktig Information]

Inlägg av MiniStuff lör okt 16 2010, 17:09

Janne.S skrev:Lite workshop låter väl som en bra idé ,bosse Very Happy

Sprutmålning, Vädring, spackling/slipning......

kan säkert bidra med något... lite figurmålningstricks kanske Smile

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

[Nu med Datum]Officiell Tråd För Byggträff [Viktig Information] Empty Sv: [Nu med Datum]Officiell Tråd För Byggträff [Viktig Information]

Inlägg av Joppo lör okt 16 2010, 17:51

MiniStuff skrev:
Janne.S skrev:Lite workshop låter väl som en bra idé ,bosse Very Happy

Sprutmålning, Vädring, spackling/slipning......

kan säkert bidra med något... lite figurmålningstricks kanske Smile

Jatack Smile Det skulle vara mycket uppskattat.

Själv skulle jag kunna visa lite exempel på hur man kan använda hårspraystekniken.
Joppo
Joppo


Till överst på sidan Gå ner

[Nu med Datum]Officiell Tråd För Byggträff [Viktig Information] Empty Sv: [Nu med Datum]Officiell Tråd För Byggträff [Viktig Information]

Inlägg av Delmar lör okt 16 2010, 18:40

verkar som det kan bli en fullspäckad helg med så många som vill dela med sig av sina skillz Very Happy

Nu vill jag bara få reda på när folk kan så vi kan spika skiten! Smile
Delmar
Delmar


Till överst på sidan Gå ner

[Nu med Datum]Officiell Tråd För Byggträff [Viktig Information] Empty Sv: [Nu med Datum]Officiell Tråd För Byggträff [Viktig Information]

Inlägg av Azgaron lör okt 16 2010, 23:23

Jag ska ta och kolla hur det ser för min del.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

[Nu med Datum]Officiell Tråd För Byggträff [Viktig Information] Empty Sv: [Nu med Datum]Officiell Tråd För Byggträff [Viktig Information]

Inlägg av Stefan E sön okt 17 2010, 10:41

Hejsan!

Jag har fått ett schema som gäller i närmare ett år (till nästa sommar) from. 1/11-10.

Jag kommer att jobba dagtid, Mån-Fre, så vilken helg som helst kan passa.

Jag tänker komma på BÅDA tillställningarna, om jag bara kan!

Hälsningar!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

[Nu med Datum]Officiell Tråd För Byggträff [Viktig Information] Empty Sv: [Nu med Datum]Officiell Tråd För Byggträff [Viktig Information]

Inlägg av Matt_Public mån okt 18 2010, 09:47

Känns ju sanslöst passande att få se våren för en gångs skull.
Här i Jämtland tinar vi fram först vid midsommar, och sedan börjar vinterstormarna yla igen redan dagen därpå.

Jag lägger även till ett önskemål om att bli vallad till någon trivsam lokal hobbylangare.
Det vore nog en lagom livad gruppaktivitet som handlaren själv torde finna stimulerande.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

[Nu med Datum]Officiell Tråd För Byggträff [Viktig Information] Empty Sv: [Nu med Datum]Officiell Tråd För Byggträff [Viktig Information]

Inlägg av MiniStuff mån okt 18 2010, 10:06

... eller så kommer hobbyhandlaren till oss .... Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

[Nu med Datum]Officiell Tråd För Byggträff [Viktig Information] Empty Sv: [Nu med Datum]Officiell Tråd För Byggträff [Viktig Information]

Inlägg av Matt_Public mån okt 18 2010, 10:32

MiniStuff skrev:... eller så kommer hobbyhandlaren till oss ....

Ja, det vore också skoj. Men det är alltid trevligt att rota runt i butiker, brukar vara mysig atmosfär.
Nåja, pengar blir man ju av med i vilket fall. Ack ja...
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

[Nu med Datum]Officiell Tråd För Byggträff [Viktig Information] Empty Sv: [Nu med Datum]Officiell Tråd För Byggträff [Viktig Information]

Inlägg av Janne.S mån okt 18 2010, 11:23

Det går väl att ordna....... Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

[Nu med Datum]Officiell Tråd För Byggträff [Viktig Information] Empty Sv: [Nu med Datum]Officiell Tråd För Byggträff [Viktig Information]

Inlägg av Joppo mån okt 18 2010, 11:38

Det här blir bara bättre och bättre Very Happy Jag ser fram emot träffen som f*n...
Joppo
Joppo


Till överst på sidan Gå ner

[Nu med Datum]Officiell Tråd För Byggträff [Viktig Information] Empty Sv: [Nu med Datum]Officiell Tråd För Byggträff [Viktig Information]

Inlägg av Azgaron mån okt 18 2010, 13:26

Låter som att det börjar bli dags att fylla plånboken redan nu! Wink

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

[Nu med Datum]Officiell Tråd För Byggträff [Viktig Information] Empty Sv: [Nu med Datum]Officiell Tråd För Byggträff [Viktig Information]

Inlägg av Marlin mån okt 18 2010, 13:38

Azgaron skrev:Låter som att det börjar bli dags att fylla plånboken redan nu! Wink

Håkan

Den tanken har slagit mig med.
/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

[Nu med Datum]Officiell Tråd För Byggträff [Viktig Information] Empty Sv: [Nu med Datum]Officiell Tråd För Byggträff [Viktig Information]

Inlägg av Matt_Public mån okt 18 2010, 13:54

Börjar känna mig oresonligt pepp. Hoppas det håller i sig tills det bär iväg.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

[Nu med Datum]Officiell Tråd För Byggträff [Viktig Information] Empty Sv: [Nu med Datum]Officiell Tråd För Byggträff [Viktig Information]

Inlägg av cas fre nov 12 2010, 16:12

Kunde inte motstå detta, så jag har anmält intresse!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

[Nu med Datum]Officiell Tråd För Byggträff [Viktig Information] Empty Sv: [Nu med Datum]Officiell Tråd För Byggträff [Viktig Information]

Inlägg av Delmar tis nov 23 2010, 15:48

Följande finns i det första inlägget numera:

Edit #2: Av de svar jag fått så finns det inte speciellt mycket som ligger ivägen. Därför föreslår jag att vi siktar på helgen vecka 18 2011 (6-8 Maj).
Detta är inte på något sätt hugget i sten, det är bara ett förslag. Ni som har synpunkter gör er röst hörd i den här tråden. Har försökt ta reda på eventuella evenemang så dessa inte krockar med detta, inte säker på ifall jag missat något.

Intresset för en träff redan i år var lågt så detta ligger inte på agendan, dessutom så är det inte mycket kvar av året längre Razz
Delmar
Delmar


Till överst på sidan Gå ner

[Nu med Datum]Officiell Tråd För Byggträff [Viktig Information] Empty Sv: [Nu med Datum]Officiell Tråd För Byggträff [Viktig Information]

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 9 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet