IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

1 död och 4 skadade på 2 dagar i Afghanistan...

+4
SwedishMick
Delmar
Warsawpact
JOooCKE
8 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

1 död och 4 skadade på 2 dagar i Afghanistan... Empty 1 död och 4 skadade på 2 dagar i Afghanistan...

Inlägg av JOooCKE mån okt 18 2010, 22:06

Hallå i stugorna!

Vad tycker ni om att svenskarna har soldater i A-stan?
Själv tycker jag det är bra att vi också ställer upp med ISAF styrkor men det är mer än tragiskt när någon dör, den senaste var 22 år... Sad
JAG tycker att vi borde stärka styrkorna ( försvaret överhuvudtaget....) och kanske skicka ner lite mer fordon, någon STRV kan nog vara bra att ha där nere.

Jag själv har en dröm om att tjänstgöra i A-stan inom ett fåtal år...

/ Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

1 död och 4 skadade på 2 dagar i Afghanistan... Empty Sv: 1 död och 4 skadade på 2 dagar i Afghanistan...

Inlägg av Warsawpact mån okt 18 2010, 22:50

JOooCKE skrev:Hallå i stugorna!

Vad tycker ni om att svenskarna har soldater i A-stan?
Själv tycker jag det är bra att vi också ställer upp med ISAF styrkor men det är mer än tragiskt när någon dör, den senaste var 22 år... Sad
JAG tycker att vi borde stärka styrkorna ( försvaret överhuvudtaget....) och kanske skicka ner lite mer fordon, någon STRV kan nog vara bra att ha där nere.

Jag själv har en dröm om att tjänstgöra i A-stan inom ett fåtal år...

/ Jocke

Om jag säger vad jag tycker om svenska försvaret idag så blir jag säkert flejmad lol!


Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

1 död och 4 skadade på 2 dagar i Afghanistan... Empty Sv: 1 död och 4 skadade på 2 dagar i Afghanistan...

Inlägg av Delmar mån okt 18 2010, 23:56

Jag ogillar att svenskar strider under natoflagg när vi inte är ett natoland. All heder till dem som är där och riskerar liv och lem för vad de tycker är rätt.

Tyvärr tycker jag inte att vi har där att göra.
Delmar
Delmar


Till överst på sidan Gå ner

1 död och 4 skadade på 2 dagar i Afghanistan... Empty Sv: 1 död och 4 skadade på 2 dagar i Afghanistan...

Inlägg av Warsawpact tis okt 19 2010, 00:14

Delmar skrev:Jag ogillar att svenskar strider under natoflagg när vi inte är ett natoland. All heder till dem som är där och riskerar liv och lem för vad de tycker är rätt.

Tyvärr tycker jag inte att vi har där att göra.

Ok, nu är jag inte själv. kanske vågar voice my opinion.
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

1 död och 4 skadade på 2 dagar i Afghanistan... Empty Sv: 1 död och 4 skadade på 2 dagar i Afghanistan...

Inlägg av SwedishMick tis okt 19 2010, 01:05

Mina tankar går först och främst till de drabbades familjer. Det är alltid mycket tråkigt när sådana här saker händer.

Ett sådant här ämne kan lätt göra att diskussionen glider över och blir alltför politisk och det tror jag ingen vill.
Men själv tycker jag definitivt inte att vi nu kan dra oss ut ur Afghanistan p g a att även svenskar har blivit drabbade.
Jag har full förståelse för att man kan diskutera Sveriges närvaro där och om Sverige ska delta med förband under NATO-befäl, men så länge det finns ett FN-mandat i botten och Sveriges regering har fattat ett beslut om att vi ska delta, så gäller det att fortsätta det jobbet som Sverige har tagit på sig att utföra. Sverige har ju deltagit i olika fredsbevarande insatser under lång tid, och även tidigare under annat befäl än FN.

Sverige har varit relativt förskonat i Afghanistan, och har tidigare gått under namnet "Lucky Battalion", men svenska folket får räkna med att risken är stor att svensk trupp kommer att drabbas igen. Tyvärr!
Men då gäller det att stå bakom och stödja den utsända personalen. Både från allmänhetens, försvarets och politikernas sida!

1 död och 4 skadade på 2 dagar i Afghanistan... Gulabandet2

SwedishMick
SwedishMick


Till överst på sidan Gå ner

1 död och 4 skadade på 2 dagar i Afghanistan... Empty Sv: 1 död och 4 skadade på 2 dagar i Afghanistan...

Inlägg av Matt_Public tis okt 19 2010, 08:44

SwedishMick skrev: Ett sådant här ämne kan lätt göra att diskussionen glider över och blir alltför politisk och det tror jag ingen vill.

Här håller jag motvilligt med. Den goa stämningen skulle kunna rubbas av en dos realpolitik.

Jag nöjer mig med beklaga det inträffade.
Det var förvisso väntat, men det är alltid lika trist när en familjs julklappslista kortas ner på grund av den här anledningen.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

1 död och 4 skadade på 2 dagar i Afghanistan... Empty Sv: 1 död och 4 skadade på 2 dagar i Afghanistan...

Inlägg av MiniStuff tis okt 19 2010, 11:38

Matt_Public skrev:
SwedishMick skrev: Ett sådant här ämne kan lätt göra att diskussionen glider över och blir alltför politisk och det tror jag ingen vill.

Här håller jag motvilligt med. Den goa stämningen skulle kunna rubbas av en dos realpolitik.

Jag nöjer mig med beklaga det inträffade.
Det var förvisso väntat, men det är alltid lika trist när en familjs julklappslista kortas ner på grund av den här anledningen.

+ 1

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

1 död och 4 skadade på 2 dagar i Afghanistan... Empty Sv: 1 död och 4 skadade på 2 dagar i Afghanistan...

Inlägg av Janne.S tis okt 19 2010, 12:04

Ni har så rätt, vi har ännu inga forumregler...dvs. officiella sådana (de är på gång var så lugna)
Men en punkt är att undvika prata politik, det finns bättre anpassade forum för det än ett modellforum och det kan leda till trist stämning.

Så länge ni håller er till att beklaga det inträffade låter jag tråden vara kvar men undvik att lägga in politiska åsikter och värderingar i det. Det inträffade är tragiskt nog utan det.

/Moderatorn
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

1 död och 4 skadade på 2 dagar i Afghanistan... Empty Sv: 1 död och 4 skadade på 2 dagar i Afghanistan...

Inlägg av Caverö tis okt 19 2010, 18:38

Tycker nog att man skall stötta grabbarna och flickorna som är ute i världen och hoppas att dom får
bästa tänkbara matrielen och medlen för att klara sin uppgift vad den än må vara.
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

1 död och 4 skadade på 2 dagar i Afghanistan... Empty Sv: 1 död och 4 skadade på 2 dagar i Afghanistan...

Inlägg av Janne.S fre nov 12 2010, 00:02

Inge politik pojkar!

Ett inlägg borttaget!
/ Moderatorn
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

1 död och 4 skadade på 2 dagar i Afghanistan... Empty Sv: 1 död och 4 skadade på 2 dagar i Afghanistan...

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet