IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

HANNANTS har kortproblem!!! VIKTIGT!

+5
Jokkocze
Joppo
Matt_Public
Warsawpact
MiniStuff
9 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

HANNANTS har kortproblem!!! VIKTIGT! - Sida 2 Empty Sv: HANNANTS har kortproblem!!! VIKTIGT!

Inlägg av Janne.S tor nov 04 2010, 22:06

Jag har åxå verified by Visa genom swedbank.... jag skyddades från att få kontot länsat men kortet spärrades och jag får ett nytt.
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

HANNANTS har kortproblem!!! VIKTIGT! - Sida 2 Empty Sv: HANNANTS har kortproblem!!! VIKTIGT!

Inlägg av MiniStuff tor nov 04 2010, 23:06

Veritech79 skrev:Det bara snurrar i skallen av alla förklaringar och tips & råd angående handel hos Hannants, hur ligger det till ni som vet?

Jag aktiverade Verfied by Visa innan jag skapade kontot hos Hannants, är jag säker då eller är det bäst att byta kort iallafall??

/Patrik


kör också den varianten men jag tog det säkra före ett tomt konto och spärrade mitt kort. inte hela världen, tog ett par dagar sen hade jag ett nytt.

det jag vet nu är att Hannants har öppnat igen och nu kommer de inte att spara några kortnummer i ngn databas tills de har bytt kortlösning. så man får fylla i det vid varje köptillfälle, lite drygt kanske men hellre det...

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

HANNANTS har kortproblem!!! VIKTIGT! - Sida 2 Empty Sv: HANNANTS har kortproblem!!! VIKTIGT!

Inlägg av Warsawpact tor nov 04 2010, 23:14

Janne.S skrev:Jag har åxå verified by Visa genom swedbank.... jag skyddades från att få kontot länsat men kortet spärrades och jag får ett nytt.

UUsh ja, inte roligt det där med kort kapning.
Säker internethandel existerar inte såvida man inte kör med postförskott eller liknande "manuella" betalsätt.

Har de fått något nys om vem dessa kortkapare kan vara?
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

HANNANTS har kortproblem!!! VIKTIGT! - Sida 2 Empty Sv: HANNANTS har kortproblem!!! VIKTIGT!

Inlägg av Patrik K fre nov 05 2010, 16:22

Kanske är bäst att skaffa ett nytt kort för säkerthets skull, att fylla i kortnumret varje gång får bli ett nödvändigt ont, men hellre det än ett tömt konto som sagt.

Tack för svaren allihopa!

/Patrik
Patrik K
Patrik K


Till överst på sidan Gå ner

HANNANTS har kortproblem!!! VIKTIGT! - Sida 2 Empty Sv: HANNANTS har kortproblem!!! VIKTIGT!

Inlägg av MiniStuff fre nov 05 2010, 21:44

De har väl inte lyckats komma fram till det än vad jag vet, det de vet är att det inte har skett i själva orderläget - alltså när man fyllt i sina uppgifter och trycker på "köp" - så därför har de kunnat öppna igen fast med tweeken att de inte sparar kortnummer så fort ordern har kommit till dem.

Jag hoppas de sätter dit de j-rna, även om jag tror att de som verkligen ligger bakom säkert kommer undan med det.

/M

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

HANNANTS har kortproblem!!! VIKTIGT! - Sida 2 Empty Sv: HANNANTS har kortproblem!!! VIKTIGT!

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet