IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Kromet har nötts bort i färgsprutan?

4 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Kromet har nötts bort i färgsprutan? Empty Kromet har nötts bort i färgsprutan?

Inlägg av cas tor nov 04 2010, 18:30

Hallåj allihop!
Efter dagens mini-målningssession kunde jag konstatera att min kära Evolution börjar se lite skabbig ut nere där koppen och nålen möts.
Mässingen har kommit i dagen igen.
Har ju bara sprutat akrylfärger, och tills jag helt nyligen enbart gjort rent med Ajax, JPS-thinner och nu på slutet rikligt med T-röd.
Skall man oroa sig, och kolla med Puma om reservdelar?

//Christer
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Kromet har nötts bort i färgsprutan? Empty Sv: Kromet har nötts bort i färgsprutan?

Inlägg av Warlord tor nov 04 2010, 18:38

Tror inte det gör så mycket. Farsgubben har en Evo som e helt slut i kromet. Den fungerar bra ändå. Men Jag har hotat med kölhalning om han rengör sin nya Iwata med fönsterputs eller dylikt.
Warlord
Warlord


Till överst på sidan Gå ner

Kromet har nötts bort i färgsprutan? Empty Sv: Kromet har nötts bort i färgsprutan?

Inlägg av fowi fre nov 05 2010, 09:32

Fråga!
Använder T-röd och vatten för tamiya och model-master akryl.
Jag är inte kompis med lifecolor och spruta (gummar igen) och för den färgen är t-röd döden.
Vad skall man använda vid rengöring? Finnes bättre alternativ?
Folke
fowi
fowi


Till överst på sidan Gå ner

Kromet har nötts bort i färgsprutan? Empty Sv: Kromet har nötts bort i färgsprutan?

Inlägg av cas fre nov 05 2010, 11:01

Warlord skrev:Tror inte det gör så mycket. Farsgubben har en Evo som e helt slut i kromet. Den fungerar bra ändå. Men Jag har hotat med kölhalning om han rengör sin nya Iwata med fönsterputs eller dylikt.

Tja, det var ju gott att höra att den funkar ändå.
Puh.
Och Ajax används inte mera...om det inte gäller fönster Smile
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Kromet har nötts bort i färgsprutan? Empty Sv: Kromet har nötts bort i färgsprutan?

Inlägg av denstore fre nov 05 2010, 14:59

Det är som sagt Ajaxen som äter kromet. Och dessutom tror jag att Evon har relativt tunt inre krom. Tror aldrig jag sett en flitigt använd Evo med fullt kromskikt inuti. Inget fel, men jag misstänker att det är följden av en konstruktion med tajta toleranser.
denstore
denstore


Till överst på sidan Gå ner

Kromet har nötts bort i färgsprutan? Empty Sv: Kromet har nötts bort i färgsprutan?

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet