IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

"lazy susan"?

2 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

"lazy susan"? Empty "lazy susan"?

Inlägg av Nizztos mån nov 15 2010, 14:17

Vet någon var man hittar en "lazy susan"? Vej vad de heter på svenska, snurrtallrik? Ikea har en, SNUDDA, men den verkade väldigt trög att vrida när jag provade. Känns som man vill ha en som snurrar bara man koncentrerar sig hårt.

Nizztos


Till överst på sidan Gå ner

"lazy susan"? Empty Sv: "lazy susan"?

Inlägg av Joppo mån nov 15 2010, 14:59

Hobbia.se har en sån i sitt sortiment: http://hobbia.se/product_info.php/cPath/99_228/products_id/1638

Personligen använder jag en Snudda och tycker den funkar fint... Den är inte speciellt trög att snurra tycker jag. Men jag kanske hade tur med mitt inköp? Smile

/Jeppe
Joppo
Joppo


Till överst på sidan Gå ner

"lazy susan"? Empty Sv: "lazy susan"?

Inlägg av Nizztos mån nov 15 2010, 15:03

Hmm, får gå och prova igen. Provade ett par stycken och det skilde iofs lite mellan dem. De värsta var så tröga att de släppte från underlaget, trots gummibeläggning, istället för att snurra. Kanske går de att justera?

Nizztos


Till överst på sidan Gå ner

"lazy susan"? Empty Sv: "lazy susan"?

Inlägg av Joppo mån nov 15 2010, 15:17

Jag behövde inte justera min iaf. Men det kanske finns nån skruv i botten som man kan lossa lite på och kanske ge "mekanismen" en skvätt olja?

Du sparar ju onekligen en slant om man jämför Snuddan med Hobbiasnurran, så det kan ju vara värt att kika på den en extra gång.
Joppo
Joppo


Till överst på sidan Gå ner

"lazy susan"? Empty Sv: "lazy susan"?

Inlägg av Nizztos mån nov 15 2010, 15:21

Absolut. IKEA är ett bra ställe att hitta saker på. Hade spanat in denna sedan länge och blev förvånad över att den var som den var. De ligger ju lösa utan förpackning så man kan ju känna på allihopa tills man hittar en som verkar vettig.

Nizztos


Till överst på sidan Gå ner

"lazy susan"? Empty Sv: "lazy susan"?

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet