IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

På studiebesök i Alfa Hobbys nya butik i Göteborg.

+5
Stefan E
Jokkocze
Azgaron
Marlin
Janne.S
9 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

På studiebesök i Alfa Hobbys nya butik i Göteborg. Empty På studiebesök i Alfa Hobbys nya butik i Göteborg.

Inlägg av Janne.S lör dec 18 2010, 13:43

Det var läge att spana in vad som skett hos f.d. Kempes Hobby, nu mer under Alfa Hobbys regi.

Jag kliver in innanför dörren full av nyfikenhet och möts en Johan Palén(ägare till Alfa Hobby) som studsar mellen kunderna och prismärker samt slänger upp grejer på hyllorna och Anders står och pratar med några tågnissar som såg ut att känna sig lite vilse.
Hyllorna dignar med plast och lokalen har aldrig tidigare känts så liten...4-5 kunder plus Johan, Anders och Mange så var det rätt fullt. Very Happy

(ni får ursäkta att bilderna blev lite sisådär...tog dom med mobilen, hade jag tänkt till så hade jag tagit med kameran)

På studiebesök i Alfa Hobbys nya butik i Göteborg. DSC01632

På studiebesök i Alfa Hobbys nya butik i Göteborg. DSC01633

På studiebesök i Alfa Hobbys nya butik i Göteborg. DSC01634

På studiebesök i Alfa Hobbys nya butik i Göteborg. DSC01635

På studiebesök i Alfa Hobbys nya butik i Göteborg. DSC01636

På studiebesök i Alfa Hobbys nya butik i Göteborg. DSC01637


Stämningen var entusiastisk och nog har det hänt något spännande i Göteborg nu. Johan och Anders sken som solar och jag passade på att fråga Johan lite om vad som vi kunde förvänta oss.
Butiken kommer dels att fungera som en outlet butik för varor som beställs på nätet och dels vara en gamal hederlig modell butik, alla priser kommer vara de samma som på nätet.
Bakom kassan kommer vi i fortsättningen åxå se Anders och Mange precis som vanligt...enda skillnaden är att det står Alfa Hobby utanför dörren och att sortimentet väger över tungt till plastens fördel (jippi!). Butiken var i det närmaste fullproppad memn tydligen ska det komma ner ännu mer saker från Sundsvall, bland annat lite plockgodis i form av någhra hundra ark med Eduard ets samt lite Aires grejer till de vanligaste modellerna samt verktyg och dekaler.
Färgställen kommer fortfarande ha Tamyia, Xtracrylics, AlcladII och Modelmaster men Johan har planer på att även sälja Gunze, vidare så kan man beställa in Xtracolor och annat vid behov men de kommer inte stå i rack.

För forumet innebär det att vi kommer hållas uppdaterade om nyheter och erbjudanden I Alfas "månglar" -tråd samt att vi kan prata med Johan direkt om saker som vi tycker är intressanta. Kundtjänstrelaterade saker tar man givetvis privat Very Happy

Som sagt, det är spännande tider som väntar i Göteborg...och jag känner redan smärtor i plånboken! Razz


Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

På studiebesök i Alfa Hobbys nya butik i Göteborg. Empty Sv: På studiebesök i Alfa Hobbys nya butik i Göteborg.

Inlägg av Marlin lör dec 18 2010, 14:04

ÅÅÅÅÅhhhhhhhhh.......................
Nu är jag avundsjuk.
Jag måste vallfärda till detta Plastens Tempel.
Och lämna en stor offergåva av mitt Visakort till Det Heliga Styrenet.
Kanske får man förlänga bygghelgen i maj med en dag så man hinner gå igenom hela sortimentet.
Tack för titten Janne.
/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

På studiebesök i Alfa Hobbys nya butik i Göteborg. Empty Sv: På studiebesök i Alfa Hobbys nya butik i Göteborg.

Inlägg av Azgaron lör dec 18 2010, 14:18

Tack för titten Janne! Ser ju trevligt ut!

Hoppas att man får tillfälle att göra ett besök.
Om inte annat så på träffen.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

På studiebesök i Alfa Hobbys nya butik i Göteborg. Empty Sv: På studiebesök i Alfa Hobbys nya butik i Göteborg.

Inlägg av Jokkocze lör dec 18 2010, 15:06

Usch så avundsjuk jag blir!

Nu ska de bara öppna en i Malmö så att vi iaf har en vettig butik här nere, men det lär väl aldrig hända..
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

På studiebesök i Alfa Hobbys nya butik i Göteborg. Empty Sv: På studiebesök i Alfa Hobbys nya butik i Göteborg.

Inlägg av Stefan E lör dec 18 2010, 16:56

Hejsan!

Jo, det är ju närmare till GBG än till Sundsvall, i alla fall!

Kul att de satsar, och dessutom på alla små godsaker i form av till behör och ets!

Definitivt ytterligare en anledning att ta en tur till "Götet", och ett besök i samband med mötet är givetvis obligatoriskt!

Alfa Hobby verkar "ta över" och skicka modeller till diverse butiker i Sverige.

En aggresiv strategi som jag hoppas (och tror) kommer att löna sig!

Linköping nästa?
Tänk om de kunde starta en butik här!

Drömma kan man ju, men det skulle bli DYRT... Cool

Limma Lungt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

På studiebesök i Alfa Hobbys nya butik i Göteborg. Empty Sv: På studiebesök i Alfa Hobbys nya butik i Göteborg.

Inlägg av T-34 lör dec 18 2010, 17:09

Ser ut att bli en resa till Göteborg snart.
Tack för bilderna och infon Janne.
Magnus
T-34
T-34


Till överst på sidan Gå ner

På studiebesök i Alfa Hobbys nya butik i Göteborg. Empty Sv: På studiebesök i Alfa Hobbys nya butik i Göteborg.

Inlägg av Warsawpact lör dec 18 2010, 17:11

Attans bananer att jag precis missade dig Janne.

Måste säga att nu är det riktigt skönt att bo så nära Götet som man ändå gör, 30 min så är man i plast himlen Smile

Otroligt med lådor och kits som fullkomligt välkomnade en när man öppnade dörren till affären, så extremt skönt att det återigen finns en massiv plastaffär i GBG.
Att den sedan drivs av Alpha Hobby med Anders Kempe som platschef är nog oslagbart!

Nog fick man med sig ett och annat kit därifrån och en plånbok som nu är i koma, lagom till jul
Rolling Eyes
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

På studiebesök i Alfa Hobbys nya butik i Göteborg. Empty Sv: På studiebesök i Alfa Hobbys nya butik i Göteborg.

Inlägg av Matt_Public mån dec 20 2010, 10:22

Håå?

Alfa Hobby är glada kamrater. Torde bli finfint det här. Njut hårt, grabbar.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

På studiebesök i Alfa Hobbys nya butik i Göteborg. Empty Sv: På studiebesök i Alfa Hobbys nya butik i Göteborg.

Inlägg av cas mån dec 20 2010, 14:48

Hupps!
Hade helt missat den här informativa tråden!
Det ser riktigt gemytligt ut ju! cheers
Nu är det ju bara en månad kvar av ledigheten för min del, sen är man i i Götet vareviga vardag...och då får man ju dessutom lön igen!
Det kan nog bli en och annan utflykt till Alfa, det är då säkert!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

På studiebesök i Alfa Hobbys nya butik i Göteborg. Empty Sv: På studiebesök i Alfa Hobbys nya butik i Göteborg.

Inlägg av Janne.S mån dec 20 2010, 15:29

Alfa-kassan har fått en ny innebörd Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

På studiebesök i Alfa Hobbys nya butik i Göteborg. Empty Sv: På studiebesök i Alfa Hobbys nya butik i Göteborg.

Inlägg av cas mån dec 20 2010, 18:16

lol!
Huvudet på spiken janne!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

På studiebesök i Alfa Hobbys nya butik i Göteborg. Empty Sv: På studiebesök i Alfa Hobbys nya butik i Göteborg.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet