IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

R2-D2 ingår numera i Israeliska Flygvapnet !

+2
Matt_Public
Marlin
6 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

R2-D2 ingår numera i Israeliska Flygvapnet ! Empty R2-D2 ingår numera i Israeliska Flygvapnet !

Inlägg av Marlin fre jan 21 2011, 14:28

Jag brukar surfa runt på en del sidor om IDF och hittade dessa bilder som nu bevisar att R2-D2 flyger för IDF
R2-D2 ingår numera i Israeliska Flygvapnet ! 2010_11_25_0571_2
R2-D2 ingår numera i Israeliska Flygvapnet ! 2010_11_25_1170
R2-D2 ingår numera i Israeliska Flygvapnet ! 2010_11_25_0564_2

Här är Länk till artikeln där jag hittade bilderna.

Platsar denna i Starwars-bygge? Isåfall plockar jag fram en Hasegawa Eagle ur förrådet på direkten.

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

R2-D2 ingår numera i Israeliska Flygvapnet ! Empty Sv: R2-D2 ingår numera i Israeliska Flygvapnet !

Inlägg av Matt_Public fre jan 21 2011, 14:32

Jag godkänner förslaget på villkor att kupolen målas som en astromekaniker-droid.

Inget knussel!

Dessutom: fränt! Vad påstås klumpen vara?
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

R2-D2 ingår numera i Israeliska Flygvapnet ! Empty Sv: R2-D2 ingår numera i Israeliska Flygvapnet !

Inlägg av Marlin fre jan 21 2011, 14:36

Spekulationerna går att det skulle röra sig om någon form av satellitkommunikations utrustning.
/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

R2-D2 ingår numera i Israeliska Flygvapnet ! Empty Sv: R2-D2 ingår numera i Israeliska Flygvapnet !

Inlägg av cas fre jan 21 2011, 18:49

Det stämmer säkert, men om inte nån i linjetjänst målar om den till en astrodroid så blir jag besviken!
Bosse, vi räknar med dig!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

R2-D2 ingår numera i Israeliska Flygvapnet ! Empty Sv: R2-D2 ingår numera i Israeliska Flygvapnet !

Inlägg av Warlord fre jan 21 2011, 18:56

Coolt R2D2 med en tysk andra världskrigshjälm på sig
Warlord
Warlord


Till överst på sidan Gå ner

R2-D2 ingår numera i Israeliska Flygvapnet ! Empty Sv: R2-D2 ingår numera i Israeliska Flygvapnet !

Inlägg av Azgaron fre jan 21 2011, 20:48

Ser kul ut! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

R2-D2 ingår numera i Israeliska Flygvapnet ! Empty Sv: R2-D2 ingår numera i Israeliska Flygvapnet !

Inlägg av Patrik K fre jan 21 2011, 21:32

Hehe, häftigt så det förslår ju! Very Happy
Håller med dig CAS om att det måste ju finnas nån på flightline som har SW intresse.

Inte för att stjäla tråden men när vi ändå pratar om konstiga grejor på F-15, satt häromkvällen och kollade lite i en "gammal" flygbok och fick till min stora förvåning se en F-15C från Keflavik som hade samma sorts CT-tankar utmed sidorna som Strike Eagle, kunde alla Eagles bära dessa tankar eller kan det ha varit en "lokal" modd?

/Patrik
Patrik K
Patrik K


Till överst på sidan Gå ner

R2-D2 ingår numera i Israeliska Flygvapnet ! Empty Sv: R2-D2 ingår numera i Israeliska Flygvapnet !

Inlägg av Marlin fre jan 21 2011, 21:52

Veritech79 skrev:Hehe, häftigt så det förslår ju! Very Happy
Håller med dig CAS om att det måste ju finnas nån på flightline som har SW intresse.

Inte för att stjäla tråden men när vi ändå pratar om konstiga grejor på F-15, satt häromkvällen och kollade lite i en "gammal" flygbok och fick till min stora förvåning se en F-15C från Keflavik som hade samma sorts CT-tankar utmed sidorna som Strike Eagle, kunde alla Eagles bära dessa tankar eller kan det ha varit en "lokal" modd?

/Patrik

Hej Patrik.
Alla versioner från C/D har möjligheten att bära CFTs.
USAF använde dem operationellt endast på 57th FIS från Keflavik.
De såg behovet att ha enormt mycket bränsle tillgängligt när de patrullerade över öppet hav under långa stunder och spanade mot Ryssen.
Ett antal från Langley AFB använde dem också. Samt vissa enheter från PACAF.
Men det är endast IDF/AF som har dem mer generellt. Där kan även de uppgraderade A/B versionerna bära dessa tankar.
IDF/AF använder ju sina "jakt-versioner" även mot markmål.
Under Tunis-räden 1985 (-86?) (Op.Wooden Leg) så flög två F-15C med sex stycken Mk-82 på mittbalken med bland de sex F-15D som egentligen stod för bombandet.
/Bosse - som också läser study
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

R2-D2 ingår numera i Israeliska Flygvapnet ! Empty Sv: R2-D2 ingår numera i Israeliska Flygvapnet !

Inlägg av Patrik K fre jan 21 2011, 22:42

Tack för svaret Bosse!

Jag fick plötsligt ett väldigt sug efter att bygga en Keflavik kärra Very Happy

Är det samma CFT som sitter på Strike eller är den annorlunda?
Patrik K
Patrik K


Till överst på sidan Gå ner

R2-D2 ingår numera i Israeliska Flygvapnet ! Empty Sv: R2-D2 ingår numera i Israeliska Flygvapnet !

Inlägg av Marlin fre jan 21 2011, 22:52

Veritech79 skrev:Tack för svaret Bosse!

Jag fick plötsligt ett väldigt sug efter att bygga en Keflavik kärra Very Happy

Är det samma CFT som sitter på Strike eller är den annorlunda?

Tja,
Det är samma som sitter på Hasegawas E.
Och det är nog den enda som man får med de pyloner som krävs för AIM-7 Sparrow.
C/D har har inte vapen balkarna som Strike Eagle har, endast robotfästen.
Familjen ligger och sover nu så jag kommer inte åt stashen men, i morgon kan jag plocka fram ett par gjutstammar och visa skillnaden om det behövs.
/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

R2-D2 ingår numera i Israeliska Flygvapnet ! Empty Sv: R2-D2 ingår numera i Israeliska Flygvapnet !

Inlägg av Patrik K fre jan 21 2011, 23:26

Det vore hyggligt om du ville.
Tror inte jag sett någon jakt-Eagle med CFT byggd nånsin i någon skala så det vore ju lite coolt och "stå ut" lite i mängden! Very Happy

God natt! Sleep
Patrik K
Patrik K


Till överst på sidan Gå ner

R2-D2 ingår numera i Israeliska Flygvapnet ! Empty Sv: R2-D2 ingår numera i Israeliska Flygvapnet !

Inlägg av Marlin lör jan 22 2011, 16:10

Va?!?
Har du inte sett en byggd F-15 med CFT:er.
Här är några bilder på min.
R2-D2 ingår numera i Israeliska Flygvapnet ! 20081007185
R2-D2 ingår numera i Israeliska Flygvapnet ! 20081007190
R2-D2 ingår numera i Israeliska Flygvapnet ! 20081007191
/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

R2-D2 ingår numera i Israeliska Flygvapnet ! Empty Sv: R2-D2 ingår numera i Israeliska Flygvapnet !

Inlägg av Patrik K lör jan 22 2011, 20:15

NU har jag sett en! Very Happy
Måste ju säga att den ser ju bra mycket mäktigare ut med CFT:er Cool

Är det H-gawas Eagle som är bäst i 72 skala eller??
Patrik K
Patrik K


Till överst på sidan Gå ner

R2-D2 ingår numera i Israeliska Flygvapnet ! Empty Sv: R2-D2 ingår numera i Israeliska Flygvapnet !

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet