IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Douglas Dc-3 Pan American Airways system

+3
Janne.S
Warsawpact
bjork_larsson
7 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Douglas Dc-3 Pan American Airways system Empty Douglas Dc-3 Pan American Airways system

Inlägg av bjork_larsson lör nov 08 2008, 12:08

Tja på er alla!

Jag satt och hade inget att göra i går kväll, då frugan ockuperat sovrummet där mitt "arbetsrummet" numera ligger så fick jag improvisera och började därför med min gamla Dc3 modell i tvrummet!

Detta blev resultatet!

Douglas Dc-3 Pan American Airways system 081107DouglasDc-3Panam13

Douglas Dc-3 Pan American Airways system 081107DouglasDc-3Panam01

Douglas Dc-3 Pan American Airways system 081107DouglasDc-3Panam07

Douglas Dc-3 Pan American Airways system 081107DouglasDc-3Panam08

Douglas Dc-3 Pan American Airways system 081107DouglasDc-3Panam11

Douglas Dc-3 Pan American Airways system 081107DouglasDc-3Panam12

Jag hade tur, hela modellen kommer att sprutmålas i samma färg och därför va den lätt att montera ihop! Bara lite spackel på två ställen, sedan är den klar för målning. Tänkte att jag skulle lacka den tillsammans med vindplåten på 727an!

Hoj!
bjork_larsson
bjork_larsson


Till överst på sidan Gå ner

Douglas Dc-3 Pan American Airways system Empty Sv: Douglas Dc-3 Pan American Airways system

Inlägg av Warsawpact lör nov 08 2008, 14:16

Härligt att se lite civilplan från "the golden age of aviation"!
Pan Am DC-or påminner mig om Indiana Jones Smile

Kan gissa på att färgen blir helsilver?

Kan tipsa om en Airbus A340 1/144 scala ( Lufthansa, KLM ) från Italieri finns hos Kempe, för dig som är civilflygs entusiast.

Kör hårt med DC3 an. Jag kan knappt vänta tills färgen åker på! Smile
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Douglas Dc-3 Pan American Airways system Empty Sv: Douglas Dc-3 Pan American Airways system

Inlägg av Janne.S lör nov 08 2008, 14:19

Härligt med en DC-3:a!!!! Very Happy

Varför inte en DC-3 i 1/48?!!! maffigt värre Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Douglas Dc-3 Pan American Airways system Empty Sv: Douglas Dc-3 Pan American Airways system

Inlägg av bjork_larsson lör nov 08 2008, 16:08

Jag skall helt klart kolla upp den där A340! Tack för tipset!

Nu blir jag lite sugen, jag kanske skall ge mig på en sådan där stor sak! Eller?

Terje
bjork_larsson
bjork_larsson


Till överst på sidan Gå ner

Douglas Dc-3 Pan American Airways system Empty Sv: Douglas Dc-3 Pan American Airways system

Inlägg av Stefan E lör nov 08 2008, 16:31

Hejsan Terje!

Det där är en riktigt läcker o lättbyggd liten modell av ett riktigt vackert flygplan!

Har redan byggt en AC-47 i D-dags målning och har två DC-3or väntande!

Min ena DC-3a skall bli en maskin från Buffalo Airways, helt kanariegul med svarta och orange markeringar, den andra vet jag inte vad det blir!
Jag har en AC-47a från Monogram (1/48) i högen och jag kan tala om att den blir STOR!
Spännvidden är ungefär densamma som på B-17 eller Catalina, dvs runt 30meter, så i 1/48 blir det ungefär 60cm!

Vilka markeringar skall du bygga, askens eller något annat?

Bara för att fresta dig lite;

http://www.hannants.co.uk/search/index.php?CATEGORY=&DIVISION=&MANUFACTURER=&TYPE=&order%5B%5D=arrived+desc&order%5B%5D=code+asc&CODE=&SCALE=1%3A144&KEYWORD=dc-3&NUMPERPAGE=25

Ser fram mot fortsättningen!

Limma Lungt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Douglas Dc-3 Pan American Airways system Empty Sv: Douglas Dc-3 Pan American Airways system

Inlägg av JOooCKE lör nov 08 2008, 16:59

Hej ! , det där var inte ett stort plan !Razz

Ett plan som jag tycker att du ska köpa är airfix Concorde i 1/72 !, om jag inte minns helt fel så blir den 80 cm lång... Laughing



Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Douglas Dc-3 Pan American Airways system Empty Sv: Douglas Dc-3 Pan American Airways system

Inlägg av Azgaron lör nov 08 2008, 17:06

Ser bra ut så långt, Terje! Ser fram emot att se den målad!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Douglas Dc-3 Pan American Airways system Empty Sv: Douglas Dc-3 Pan American Airways system

Inlägg av bjork_larsson lör nov 08 2008, 19:25

Tack för allt positivt! Visst döljer det sig allt ett litet intresse för civila flygisar här på forumet alltid! Det märker jag nog!

Jag funderar på att bygga några modeller som är större också, men just nu riktar jag in mig på att bygga i skala 1/144. Känner att det börjar tryta lite i "flygkassan" och skulle jag bredda ut mitt modellerande till andra skalor skulle det nog kosta så mycket mera. Mad Men tids nog skall jag bygga större, och mindre med för den delen... men som sagt just nu är det 1/144 som gäller. Iaf. tills jag vinner på triss, vilket jag har planerat in här i en nära framtid! cheers cheers cheers

Nu skall jag måla lite här... skall bli intressant att se hur det blir!

Jo, just det! Stefan, i asken finns det tre stycken att välja mellan, Swiss air 1946, Klm 1939 och Pan american 1941 och jag har alltså valt, Pan american, jag vet inte riktigt varför faktiskt. Skulle vilja göra KLM men jag saknar den gula färgen, och just nu är jag lite för otålig!

Douglas Dc-3 Pan American Airways system 081108DouglasDc-3Panam14Dekaler

Terje
bjork_larsson
bjork_larsson


Till överst på sidan Gå ner

Douglas Dc-3 Pan American Airways system Empty Sv: Douglas Dc-3 Pan American Airways system

Inlägg av bjork_larsson lör nov 08 2008, 20:41

Nu har jag målat lite... Vingarna till 727 Pan am är klara, likaså flygkroppen. Inte riktigt nöjd med klarlacken på den, men det får svida, kan nog inte få den så mycket bättre nu iaf! Nu skall vingarna bara monteras. Sedan skall dekalerna på. Inga bilder än.. tyvärr, ni få hålla er till tåls! Razz

Hur som helst, här kommer allas lilla Dc3a, ganska nöjd. Inte riktigt klar, men nästan!
Douglas Dc-3 Pan American Airways system 081108DouglasDc-3Panam10

Douglas Dc-3 Pan American Airways system 081108DouglasDc-3Panam11

Här står hon tillsammans med sina kompisar, skall få en annan plats sedan dock! Rolling Eyes
Douglas Dc-3 Pan American Airways system 081108DouglasDc-3Panam14

Terje

Damn, I realy love the Dc3! Garrr! pirat
bjork_larsson
bjork_larsson


Till överst på sidan Gå ner

Douglas Dc-3 Pan American Airways system Empty Sv: Douglas Dc-3 Pan American Airways system

Inlägg av Janne.S lör nov 08 2008, 23:29

Det e en snygg kärra, bara att inse!!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Douglas Dc-3 Pan American Airways system Empty Sv: Douglas Dc-3 Pan American Airways system

Inlägg av Gigabyte sön nov 09 2008, 12:02

Ser fint ut, du är på god väg med din fina DC3, och visst är den ett fint plan att titta på .För ett antal år sedan, så flaxade en DC3 runt här ,cirkla runt o körde fram o tillbaka , tror att dom testa inflygnings koridorerna till landvetter som inte ligger så långt från oss fågelvägen
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Douglas Dc-3 Pan American Airways system Empty Sv: Douglas Dc-3 Pan American Airways system

Inlägg av Azgaron sön nov 09 2008, 23:32

Blev riktigt snyggt i silver, tycker jag!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Douglas Dc-3 Pan American Airways system Empty Sv: Douglas Dc-3 Pan American Airways system

Inlägg av bjork_larsson tis nov 11 2008, 21:59

Här gott folk, här kommer Dc3an! Jag har hunnit lacka färdigt henne och satt på vissa dekaler. Har lite smådetaljer kvar som skall målas, typ däcken och klarlack!

Ganska nöjd hittills! Jaoo, just det rutan skall på plats med! =)

Douglas Dc-3 Pan American Airways system P1010989

Terje
bjork_larsson
bjork_larsson


Till överst på sidan Gå ner

Douglas Dc-3 Pan American Airways system Empty Sv: Douglas Dc-3 Pan American Airways system

Inlägg av JOooCKE ons nov 12 2008, 08:29

det där ser ju riktigt bra ut ! Very Happy


Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Douglas Dc-3 Pan American Airways system Empty Sv: Douglas Dc-3 Pan American Airways system

Inlägg av Azgaron ons nov 12 2008, 18:05

Ser snyggt ut Terje! Ska bli kul att se den helt klar!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Douglas Dc-3 Pan American Airways system Empty Sv: Douglas Dc-3 Pan American Airways system

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet