IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Doom Legion Space Marine

+3
Joppo
Janne.S
Hayabusa
7 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Doom Legion Space Marine Empty Doom Legion Space Marine

Inlägg av Hayabusa ons apr 06 2011, 00:02

Här är en länk som visar lite figurmålning. Kanske inte nytt eller revolutionerande, men intressant ändå. Inte enbart figurmålning utan även lite annat smått & gott.

https://www.youtube.com/user/awesomepaintjob#p/a/u/1/MpEugvg5bRU
Hayabusa
Hayabusa


Till överst på sidan Gå ner

Doom Legion Space Marine Empty Sv: Doom Legion Space Marine

Inlägg av Janne.S ons apr 06 2011, 00:15

En najsig liten sajt Very Happy

Helt klart matnyttigt!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Doom Legion Space Marine Empty Sv: Doom Legion Space Marine

Inlägg av Joppo ons apr 06 2011, 00:46

Tack för länken Stefan.

Jag såg en spännande grej som han använde sig av som jag inte sett förut, nämligen sk "inks". Är det nån som har testat att använda såna?

Doom Legion Space Marine 21107-2009-2ww-m

/J
Joppo
Joppo


Till överst på sidan Gå ner

Doom Legion Space Marine Empty Sv: Doom Legion Space Marine

Inlägg av Azgaron ons apr 06 2011, 00:54

Det var ju himla intressant! Tack för länken!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Doom Legion Space Marine Empty Sv: Doom Legion Space Marine

Inlägg av SkelettetS ons apr 06 2011, 08:02

Joppo skrev:Tack för länken Stefan.

Jag såg en spännande grej som han använde sig av som jag inte sett förut, nämligen sk "inks". Är det nån som har testat att använda såna?

Doom Legion Space Marine 21107-2009-2ww-m

/J

jag använder mig hyfsat mycket av inks (bläck) när jag målar, dock inte av det märket (som jag inte gillar) utan mest W&N.
bläck blir ju betydligt mer glansigt än washes/akryl, så det är helt beroende om man vill ha matt eller blankt resultat. typ. jag använder det mest när jag målar metall och viss skuggning på hud.
SkelettetS
SkelettetS


Till överst på sidan Gå ner

Doom Legion Space Marine Empty Sv: Doom Legion Space Marine

Inlägg av Matt_Public ons apr 06 2011, 08:37

Joppo skrev: Jag såg en spännande grej som han använde sig av som jag inte sett förut, nämligen sk "inks". Är det nån som har testat att använda såna?

Jupp. Mest brunt bläck på vit och svart grundfärg men jag har även testat gult bläck på mina Stingwings. Helkul!
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Doom Legion Space Marine Empty Sv: Doom Legion Space Marine

Inlägg av Joppo ons apr 06 2011, 09:36

SkelettetS skrev:
Joppo skrev:Tack för länken Stefan.

Jag såg en spännande grej som han använde sig av som jag inte sett förut, nämligen sk "inks". Är det nån som har testat att använda såna?

Doom Legion Space Marine 21107-2009-2ww-m

/J

jag använder mig hyfsat mycket av inks (bläck) när jag målar, dock inte av det märket (som jag inte gillar) utan mest W&N.
bläck blir ju betydligt mer glansigt än washes/akryl, så det är helt beroende om man vill ha matt eller blankt resultat. typ. jag använder det mest när jag målar metall och viss skuggning på hud.

Coolers Smile Tack för svaret. Vad är skillnaden på dessa inks kontra de från W&N?

/J
Joppo
Joppo


Till överst på sidan Gå ner

Doom Legion Space Marine Empty Sv: Doom Legion Space Marine

Inlägg av Azgaron ons apr 06 2011, 09:41

Jag använder ju mig fortfarande av min gamla uppsättning Citadel inks i flaskor med pip a'la Vallejo. Tyvärr har tre av färgerna försvunnit.
Brunt och Chestnut används flitigt till bl.a ansikten.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Doom Legion Space Marine Empty Sv: Doom Legion Space Marine

Inlägg av Joppo ons apr 06 2011, 10:15

Azgaron skrev:Jag använder ju mig fortfarande av min gamla uppsättning Citadel inks i flaskor med pip a'la Vallejo. Tyvärr har tre av färgerna försvunnit.
Brunt och Chestnut används flitigt till bl.a ansikten.

Håkan

Just det... GW:s ink har jag nog testat nån gång i forntiden. Men de finns väl inte att köpa längre tror jag? De har ersatts av deras washes om jag förstått det hela rätt.
Joppo
Joppo


Till överst på sidan Gå ner

Doom Legion Space Marine Empty Sv: Doom Legion Space Marine

Inlägg av SkelettetS ons apr 06 2011, 10:31

har några gamla citadel inks också, bl a brunt och chesnut, fina grejer. men väldigt dyrt om man jämför med vad en burk med W&N bläck kostar. och ja, out of production...

Joppo skrev:Coolers Smile Tack för svaret. Vad är skillnaden på dessa inks kontra de från W&N?

/J

vet inte exakt, jag har bara inte lyckats få till det med FW bläcket. om man använder det som wash funkar det säkert lika bra men det har hänt ett flertal tillfällen när man målar på det sättet jag gör med tunna tunna lager (eller skickt snarare) att helt plötsligt när man ska dra lager nummer X så drar det med allt det målade bläcket, enormt irriterande. har märkt att den frekvensen är betydligt större hos FW bläcket.

hur fasiken funkar multiquote by the way?? clown
SkelettetS
SkelettetS


Till överst på sidan Gå ner

Doom Legion Space Marine Empty Sv: Doom Legion Space Marine

Inlägg av Janne.S ons apr 06 2011, 10:37

SkelettetS skrev:
hur fasiken funkar multiquote by the way?? clown

Du klickar på " Citation Multiple" på varje inlägg du vill citera så de rödmarkeras och sedan väljer du bara "post reply" så ska det dyka upp Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Doom Legion Space Marine Empty Sv: Doom Legion Space Marine

Inlägg av Joppo ons apr 06 2011, 11:06

Aha... Det låter som en ganska irriterande egenskap hos FW-bläcket. Var köper du ditt W&N-ink förresten? Jag lyckas inte hitta det hos nån svensk handlare online.

Multiquote:n i mitt inlägg gjordes automatiskt när jag tryckte på quote på ditt första inlägg.

Hur man använder de mystiska "citation multiple"-knapparna har jag inte lyckats lista ut.
Joppo
Joppo


Till överst på sidan Gå ner

Doom Legion Space Marine Empty Sv: Doom Legion Space Marine

Inlägg av MiniStuff ons apr 06 2011, 11:58

mycket enkelt, om man vill citera flera inlägg så är det bara att trycka på dem man vill ha med och avsluta med "post reply" ... vips så har du "multiple cuotes"

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Doom Legion Space Marine Empty Sv: Doom Legion Space Marine

Inlägg av SkelettetS ons apr 06 2011, 12:26

Joppo skrev:Aha... Det låter som en ganska irriterande egenskap hos FW-bläcket. Var köper du ditt W&N-ink förresten? Jag lyckas inte hitta det hos nån svensk handlare online.

Multiquote:n i mitt inlägg gjordes automatiskt när jag tryckte på quote på ditt första inlägg.

Hur man använder de mystiska "citation multiple"-knapparna har jag inte lyckats lista ut.
W&N bläck borde inte vara så svårt att hitta, närmaste konstnärsbutik... jag brukar köpa på In-Ex här i stan.


...tack för upplysningen om multi Q folks! Smile
SkelettetS
SkelettetS


Till överst på sidan Gå ner

Doom Legion Space Marine Empty Sv: Doom Legion Space Marine

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet