IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

F-18F Super Hornet, Hasegawa 1/48

+11
MiniStuff
Kent
JOooCKE
Azgaron
Matt_Public
Stefan E
cas
Jokkocze
Caverö
Marlin
Janne.S
15 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 9 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Gå ner

F-18F Super Hornet,  Hasegawa 1/48 - Sida 9 Empty Sv: F-18F Super Hornet, Hasegawa 1/48

Inlägg av cas sön jun 12 2011, 14:56

Hehe, Stefan kallade ett hangarfartyg för båt Twisted Evil

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

F-18F Super Hornet,  Hasegawa 1/48 - Sida 9 Empty Sv: F-18F Super Hornet, Hasegawa 1/48

Inlägg av Janne.S sön jun 12 2011, 15:01

Så nu blir det inge mer uppdateringar.... mattlacken e på, utblåsen målade, ställen målade...
NU ska allt sättas ihop...sedan blir det till ha en rejäl shoot out med kameran Very Happy

JA just ja vapnen, ok kanske blir ett tilllägg i foto tråden då när vapnen kommer hem. Razz

Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

F-18F Super Hornet,  Hasegawa 1/48 - Sida 9 Empty Sv: F-18F Super Hornet, Hasegawa 1/48

Inlägg av cas sön jun 12 2011, 15:12

Du är då i sanning snabbare än blixten mcqueen OCH bröderna djup!
Jisses...

Ser fram emot den i buldrutan!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

F-18F Super Hornet,  Hasegawa 1/48 - Sida 9 Empty Sv: F-18F Super Hornet, Hasegawa 1/48

Inlägg av Stefan E sön jun 12 2011, 15:39

CAS skrev:Hehe, Stefan kallade ett hangarfartyg för båt Twisted Evil

Ja, det var helt avsiktligt, man brukar kalla dem för "båtar" ibland (gäller även ubåtar, Isbrytare och bogserbåtar), då de till skillnad från de flesta andra flytetyg är "Maskulina" (manliga).

Kommentaren kanske lät lite "sur", men jag GILLAR vädringen skarpt, och nog BLIR maskinerna ordentligt åtgångna och skitiga under en kryssning.
På ett hangarfartyg, i den saltbemängda miljön till havs, FÅR inte ett "färgavskav" lämnas utan åtgärd (ROSTRISK) utan målas omedelbart, med den färg son finns till hands, och med pensel om så behövs.

Modellen är i vilket fall som helst frän! Very Happy

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

F-18F Super Hornet,  Hasegawa 1/48 - Sida 9 Empty Sv: F-18F Super Hornet, Hasegawa 1/48

Inlägg av Jokkocze sön jun 12 2011, 15:47

Phantom2 skrev:Kommentaren kanske lät lite "sur", men jag GILLAR vädringen skarpt, och nog BLIR maskinerna ordentligt åtgångna och skitiga under en kryssning.
På ett hangarfartyg, i den saltbemängda miljön till havs, FÅR inte ett "färgavskav" lämnas utan åtgärd (ROSTRISK) utan målas omedelbart, med den färg son finns till hands, och med pensel om så behövs.
Och just för att de inte ska missa något slitage på färgen så vill jag minnas att de tvättar av planen med högtryck när de använts. Inte helt 100% på det, men jag är ganska säker på att det var vad jag läste (Det med att det var för att undvika rost visste jag dock inte, bara att det är för att undvika att de missar slitage av olika slag).
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

F-18F Super Hornet,  Hasegawa 1/48 - Sida 9 Empty Sv: F-18F Super Hornet, Hasegawa 1/48

Inlägg av Janne.S sön jun 12 2011, 17:53

Heh, jag tolkade inte det som något "surt" utan det var konstruktiv kritik levererat på ett bra sätt...jag bara noterade att jag visste det och geggade ner den ändå Very Happy
Redan preshejden lyste igenom så pass att ett rent flygplan var svårt att åstakomma Very Happy
JAg tycker det är bra att ni kommer med kritik...annars skulle jag inte lägga upp bilderna sedan är min byggstil lite åt det artistiska hållet snarare än korrekt Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

F-18F Super Hornet,  Hasegawa 1/48 - Sida 9 Empty Sv: F-18F Super Hornet, Hasegawa 1/48

Inlägg av Jokkocze sön jun 12 2011, 20:03

Ja självklart. Man ska inte bry sig för mycket om verkligheten. Det viktiga när man bygger är ju att ha kul.
Visst, vill man bygga helt autentiskt så är det inte fel, men är det byggandet i sig man vill ha, så är bara att köra Smile
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

F-18F Super Hornet,  Hasegawa 1/48 - Sida 9 Empty Sv: F-18F Super Hornet, Hasegawa 1/48

Inlägg av Stefan E sön jun 12 2011, 20:33

Janne.S skrev:Heh, jag tolkade inte det som något "surt" utan det var konstruktiv kritik levererat på ett bra sätt...jag bara noterade att jag visste det och geggade ner den ändå Very Happy
Redan preshejden lyste igenom så pass att ett rent flygplan var svårt att åstakomma Very Happy
JAg tycker det är bra att ni kommer med kritik...annars skulle jag inte lägga upp bilderna sedan är min byggstil lite åt det artistiska hållet snarare än korrekt Very Happy

Det var exakt det jag ville säga!
Trodde absolut att du förstod vad jag menade, men det är ju så förtvivlat svårt att uttrycka det i "död" skrift! Very Happy

Bäst att använda både hängslen o bälte (vis av erfarenheten!)!

Stefan Very Happy
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

F-18F Super Hornet,  Hasegawa 1/48 - Sida 9 Empty Sv: F-18F Super Hornet, Hasegawa 1/48

Inlägg av Janne.S sön jun 12 2011, 22:14

Jag är väl en rätt OK byggare och för att jag ska utvecklas mer så kan det krävas tuffare kritik eller frågor om varför jag gör på ett särskilt vis... det var så jag hamnade här genom att folk pushade mig att utvecklas på ett bra sätt. Very Happy
Om ni orkar någon gång så kolla igenom min byggtråd om Vigilanten på ARC...där ser man hur det kan gå när folk pushar på Very Happy


Den är klar nu för övrigt Razz...eller ja landnings och positions ljusen ska fixas åsså.
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

F-18F Super Hornet,  Hasegawa 1/48 - Sida 9 Empty Sv: F-18F Super Hornet, Hasegawa 1/48

Inlägg av MiniStuff sön jun 12 2011, 22:48

sketasnyggt Janne! Jag är stor fan av smuts Razz

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

F-18F Super Hornet,  Hasegawa 1/48 - Sida 9 Empty Sv: F-18F Super Hornet, Hasegawa 1/48

Inlägg av Jokkocze sön jun 12 2011, 23:29

Janne.S skrev:Om ni orkar någon gång så kolla igenom min byggtråd om Vigilanten på ARC...där ser man hur det kan gå när folk pushar på Very Happy
ARC-forumet är rätt enormt, så en länk vore rätt bra Razz

Ser fram emot att se den i bildrutan med ställ osv!


Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

F-18F Super Hornet,  Hasegawa 1/48 - Sida 9 Empty Sv: F-18F Super Hornet, Hasegawa 1/48

Inlägg av Janne.S mån jun 13 2011, 01:42

Jokkocze skrev:
Janne.S skrev:Om ni orkar någon gång så kolla igenom min byggtråd om Vigilanten på ARC...där ser man hur det kan gå när folk pushar på Very Happy
ARC-forumet är rätt enormt, så en länk vore rätt bra Razz

Ser fram emot att se den i bildrutan med ställ osv!




Vigilanten
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

F-18F Super Hornet,  Hasegawa 1/48 - Sida 9 Empty Sv: F-18F Super Hornet, Hasegawa 1/48

Inlägg av Matt_Public mån jun 13 2011, 09:12

Heliga dykare!

Det här blir ju så smaskens så jag vet inte vad! Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

F-18F Super Hornet,  Hasegawa 1/48 - Sida 9 Empty Sv: F-18F Super Hornet, Hasegawa 1/48

Inlägg av Janne.S mån jun 13 2011, 12:11

Tack MAtte Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

F-18F Super Hornet,  Hasegawa 1/48 - Sida 9 Empty Sv: F-18F Super Hornet, Hasegawa 1/48

Inlägg av Janne.S mån jun 13 2011, 23:00

Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

F-18F Super Hornet,  Hasegawa 1/48 - Sida 9 Empty Sv: F-18F Super Hornet, Hasegawa 1/48

Inlägg av Janne.S fre sep 02 2011, 23:15

Snart är beväpningen klar åxå....... kan bli innåt småtimmarna det här Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

F-18F Super Hornet,  Hasegawa 1/48 - Sida 9 Empty Sv: F-18F Super Hornet, Hasegawa 1/48

Inlägg av Marlin lör sep 03 2011, 00:36

Janne.S skrev:Snart är beväpningen klar åxå....... kan bli innåt småtimmarna det här Razz

lDå blir det väl till att hänga på låset....
Lycka till.
/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

F-18F Super Hornet,  Hasegawa 1/48 - Sida 9 Empty Sv: F-18F Super Hornet, Hasegawa 1/48

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 9 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet