IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Forumträff i Alingsås den 6-8/5

+9
Kent
MagnusE
Brage
Marlin
Janne.S
Stefan E
MiniStuff
cas
johan r
13 posters

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

Forumträff i Alingsås den 6-8/5 - Sida 2 Empty Sv: Forumträff i Alingsås den 6-8/5

Inlägg av Marlin fre maj 06 2011, 18:59

Nu är vi igång.
cheers
Bosse, Stefan, Janne, Markus, Johan, Caverö & Ulf
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Forumträff i Alingsås den 6-8/5 - Sida 2 Empty Sv: Forumträff i Alingsås den 6-8/5

Inlägg av Joppo fre maj 06 2011, 19:49

Det låter gött Smile Jag hoppas ni får det roligt och ni postar lite foton så man får se vad ni pysslar med.

/J
Joppo
Joppo


Till överst på sidan Gå ner

Forumträff i Alingsås den 6-8/5 - Sida 2 Empty Sv: Forumträff i Alingsås den 6-8/5

Inlägg av johan r fre maj 06 2011, 20:56

Foton kommer upp så småningom

// Johan
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

Forumträff i Alingsås den 6-8/5 - Sida 2 Empty Sv: Forumträff i Alingsås den 6-8/5

Inlägg av cas lör maj 07 2011, 08:04

Kommer allihop att åka iväg till Göteborg nu på förmiddagen, eller kommer det finnas folk kvar?
Det är lite intressant att vet när man skall bege sig dit, och om man skall dumpa familjen hos några bekant i Alingsås under tiden Laughing

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Forumträff i Alingsås den 6-8/5 - Sida 2 Empty Sv: Forumträff i Alingsås den 6-8/5

Inlägg av Hayabusa lör maj 07 2011, 09:31

Ha en trevlig byggträff Wink

/Stefan
Hayabusa
Hayabusa


Till överst på sidan Gå ner

Forumträff i Alingsås den 6-8/5 - Sida 2 Empty Sv: Forumträff i Alingsås den 6-8/5

Inlägg av johan r lör maj 07 2011, 10:47

Hej allihopa!

Efter en synnerligen trevlig fredagskväll/natt där vi satt uppe till strax efter 01:00 och byggde och tjötade så har nu styrkan vaknat till liv igen.

Nu är gänget på väg ner till Göteborg för att bl.a. besöka Kempes/Alfahobby och vi beräknar att vara återsamlade i Alingsås för fortsatt byggande ca 15:00 nu idag lördag.

Vi hoppas på lite finbesök från flera av er andra idag och ser fram emot att träffa er IRL.

mvh
Johan (som stannar hemma och spacklar i fullskala.....)
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

Forumträff i Alingsås den 6-8/5 - Sida 2 Empty Sv: Forumträff i Alingsås den 6-8/5

Inlägg av Janne.S lör maj 07 2011, 13:08

Nu är gänget i Alingsås igen, jag ansluter igen runt kl 15 vid lokalen Very Happy

Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Forumträff i Alingsås den 6-8/5 - Sida 2 Empty Sv: Forumträff i Alingsås den 6-8/5

Inlägg av johan r sön maj 08 2011, 02:10

Den trivsamma dagen fortsatte i plastens tecken.

Lars Brage och CAS anslöt till byggstyrkan och Ulf och MagnusE med fingret hälsade på gänget. Byggena flöt på fint och Bosse (Marlin) blev frälst i Airbrush. Janne testade en ny färg som MagnusE hade med och färgen verkar fungera kalasfint.

Vid 20 snåret gick vi ut på stan och satte oss på en Pub för att dricka och äta. Synnerligen trevligt och gott!

Så småningom gick vi tillbaka för att fortsätta bygga och när undertcknad lämnade gänget strax före midnatt så byggdes det friskt. Och vem vet, dom kanske fortfarande bygger.......

Imorgon fortsätter det trivsamma äventyret.

// Johan
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

Forumträff i Alingsås den 6-8/5 - Sida 2 Empty Sv: Forumträff i Alingsås den 6-8/5

Inlägg av cas sön maj 08 2011, 09:34

Tack allihop för en mycket trevlig tillställning!
Kul att se er allihop och sätta ett ansikte till signaturerna.
Det bästa var ändå Bosses konvertering till de airbrushfrälstas skara =)

Ser fram emot nästa träff, när den nu blir..
Då skall jag utverka mer ledighet!
//Christer

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Forumträff i Alingsås den 6-8/5 - Sida 2 Empty Sv: Forumträff i Alingsås den 6-8/5

Inlägg av johan r sön maj 08 2011, 13:38

Tystnaden har återtagit lokalerna och alla trivsamma byggkamrater har påbörjat resorna hem.

Jag hoppas nu att ni kommer hem välbehållna!

Tack till er alla för denna mycket trevliga helg Exclamation

Jag hoppas att vi kan träffas igen framöver och kanske att vi träffar några fler byggare då!

Bilder mm kommer upp under kvällen.

mvh
Johan
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

Forumträff i Alingsås den 6-8/5 - Sida 2 Empty Sv: Forumträff i Alingsås den 6-8/5

Inlägg av Stefan E sön maj 08 2011, 17:19

Hejsan!

Hemma I Linköping igen, och jag längtar redan till nästa träff! cheers bounce I love you

Tack till alla som fixade en rolig o trevlig helg!

Nu har man "fått" många nya ansikten (och VÄNNER) IRL också!

Det var roligt att få träffa alla och helgen gick alldeles för fort.

Men ännu en gång, STORT tack till alla som var där, ingen nämnd och ingen glömd....
Kommer lite bilder senare!


Bosse (Marlin) är på väg till Väsby nu.

Stefan Very Happy
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Forumträff i Alingsås den 6-8/5 - Sida 2 Empty Sv: Forumträff i Alingsås den 6-8/5

Inlägg av MiniStuff sön maj 08 2011, 18:24

ännu en av byggarna från Alingsås är nu hemma... Smile

trött, luktar som en skunk (ska duscha snart), lyckligt tillfredsställd av byggande och tjôtande med likasinnade plastbändare.

Det var rent ut sagt SKITKUL! Tack till alla som var där och gjorde det till vad det blev, opretentiöst och avslappnat och helt enkelt underbart. Razz

Detta skall göras om, så är det bara...

får se om jag lyckas orka få in några av mina tagna bilder senare ikväll, beror på om maten däckar mig eller inte.

/Markus

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Forumträff i Alingsås den 6-8/5 - Sida 2 Empty Sv: Forumträff i Alingsås den 6-8/5

Inlägg av Joppo sön maj 08 2011, 19:28

Det låter som det var en lyckad tillställning Very Happy Kul! Jag hoppas verkligen jag kan komma på nästa evenemang Smile
Joppo
Joppo


Till överst på sidan Gå ner

Forumträff i Alingsås den 6-8/5 - Sida 2 Empty Sv: Forumträff i Alingsås den 6-8/5

Inlägg av Marlin sön maj 08 2011, 19:41

Hejsan,
Då har även jag kommit hem igen.
Sista biten från Linköping blev lite ensam när jag inte hade Stefan att snacka med, tack för sällskapet.

Tack för en väldigt trevlig tillställning.
Stort tack till Johan R för att du fixade till detta.
Tack även till Janne och Markus för att jag fick pröva airbrush.
Och tack till alla andra för trevligt sällskap.

Nu ska jag spara mina pengar och en Aztek A470 kommer att införskaffas så snart tillfälle ges. cheers

Mina bilder kommer lite senare.
Måste få ordning på allt nytt jag inhandlade först.
/Bosse


Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Forumträff i Alingsås den 6-8/5 - Sida 2 Empty Sv: Forumträff i Alingsås den 6-8/5

Inlägg av Hayabusa sön maj 08 2011, 19:52

Ja, det är roligt att läsa att det blev en lyckad träff. Siktar på nästa träff Wink

Bosse: Någon speciell anledning till att du föll för just en Aztek?
/Stefan
Hayabusa
Hayabusa


Till överst på sidan Gå ner

Forumträff i Alingsås den 6-8/5 - Sida 2 Empty Sv: Forumträff i Alingsås den 6-8/5

Inlägg av Janne.S sön maj 08 2011, 21:58

Jag passar åxå på att tacka alla som kom, jag har inte haft så roligt på bra länge! Kändes som jag var på plastkollo Razz

Jag hoppas Johan hittar några användbara bilder....vissa av bilderna från fredagkväll blev en aning suddiga.................... drunken

Tack igen, Bosse, för den fina presenten Very Happy den förgyller min kväll för tillfället! Hoppas du hann se lite hockey.

Nu återstår arbetet att få allt på sina platser i hobbyrummet, men det skjuter jag å till imorgon tror jag Razz



Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Forumträff i Alingsås den 6-8/5 - Sida 2 Empty Sv: Forumträff i Alingsås den 6-8/5

Inlägg av Marlin sön maj 08 2011, 22:06

Hayabusa skrev:Ja, det är roligt att läsa att det blev en lyckad träff. Siktar på nästa träff Wink

Bosse: Någon speciell anledning till att du föll för just en Aztek?
/Stefan

Priset och enkelheten med att bara byta munstycke tror jag.
/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Forumträff i Alingsås den 6-8/5 - Sida 2 Empty Sv: Forumträff i Alingsås den 6-8/5

Inlägg av MagnusE sön maj 08 2011, 23:24

Håller med alla, himla gemytlig tillställning. Kunde ju dock bara var med en stund och glo men det var kul det med. Nästa gång kan nog jag vara med och limma lite.
MagnusE
MagnusE


Till överst på sidan Gå ner

Forumträff i Alingsås den 6-8/5 - Sida 2 Empty Sv: Forumträff i Alingsås den 6-8/5

Inlägg av johan r mån maj 09 2011, 06:22

Bilderna får dröja lite från mig.

skall ut på övning.

//JOhan
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

Forumträff i Alingsås den 6-8/5 - Sida 2 Empty Sv: Forumträff i Alingsås den 6-8/5

Inlägg av Caverö mån maj 09 2011, 07:51

Tack för en trevlig helg och hoppas det går att göra om. Very Happy

Fick mer byggt än på länge och i trevligt sällskap oxå, synd att jag körde bil bara. Smile
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Forumträff i Alingsås den 6-8/5 - Sida 2 Empty Sv: Forumträff i Alingsås den 6-8/5

Inlägg av Azgaron mån maj 09 2011, 09:14

Låter som ni haft en trevlig helg i byggandets tecken! Smile
Ser fram emot att se lite eller kanske mycket bilder!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Forumträff i Alingsås den 6-8/5 - Sida 2 Empty Sv: Forumträff i Alingsås den 6-8/5

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet