IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Köpes: Vapenmodeller från LS

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Köpes: Vapenmodeller från LS Empty Köpes: Vapenmodeller från LS

Inlägg av denstore tis maj 03, 2011 3:53 pm

De som är i min ålder eller däromkring vet kanske vilka jag pratar om, men för de som är yngre, så kan det kanske behövas en förklaring.

På 70 och 80-talet så sålde bland annat Hobbex modeller av vapen i 1:1. Tillverkaren var främst japanska LS. Modellerna var väl hyfsat fina för sin tid, men troligtvis är de flesta soft air guns mer realistiska idag. Om jag inte minns fel, så var alla jag hade på den tiden översållade med sinkmarks...

Dock så skulle jag vilja sätta tänderna i en sådan här idag igen. När jag byggde några av dem i tonåren hade man ju varken airbrush eller de kunskaper man har plockat upp under åren. Dessutom så var funktionen lika viktig som utseendet, så det mer eller mindre räckte med att sätta ihop dem, så blev de fräcka "leksaker". Idag tänker man ju lite annorlunda....Smile

Så, om någon sitter med någon av de här modellerna i gömmorna, och vet med sig att den inte kommer att byggas, så hojta till.
denstore
denstore


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet