IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Köptips på verktyg?

4 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Köptips på verktyg? Empty Köptips på verktyg?

Inlägg av Matt_Public tor maj 05 2011, 14:10

Mors!

Nu när MiniStuff så smidigt ska handla från Hannants kan det väl vara på sin plats att handla på sig lite verktyg?
Har tittat lite på en punch & die (bästa namnet nångonsin) och en etchmate-vikmojäng + lite annat smått och gott.
Jag har snart inte plats för mer plast, så jag tänkte tjacka "nyttoprylar" istället.

Vad borde man skaffa sig? Någon som har fler tips på tjusiga grejer? Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Köptips på verktyg? Empty Sv: Köptips på verktyg?

Inlägg av MiniStuff tor maj 05 2011, 14:17

ja en etsböjare är inte dumt att ha, kostar lite men börjar man vika ets så är den nästan ovärderlig och den håller mer eller mindre i all framtid.

och en punch & die (lustigt namn när man tänker efter, låter nästan som en maskin döpt av orker) är inte så dum den heller om man får för sig att scratcha lite eller byta ut tonvis med muttrar el liknade på pansarvagnar mm

sen kan jag rekommendera en micro chisel, väldigt praktisk när man skall skära bort plast som sitter så dumt att med en vanlig kniv går det inte, tänk dig ett stämjärn i miniatyr. jag brukar ha sådana i lager och får med sådana från Hannats denna gång. där skiljer sig dock prisbilden något mot vad min tråd säger, då jag betalar samma pris och frakt så den hamnar på 125:- SEK.

hm... sen kommer jag inte på så mycket mer just nu

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Köptips på verktyg? Empty Sv: Köptips på verktyg?

Inlägg av Hayabusa tor maj 05 2011, 15:29

Etsböjare, definitivt. Har själv en från "The Small Shop" som jag är väldigt nöjd med. En "Sprue Cutter" är inte heller så dumt att ha.
Hayabusa
Hayabusa


Till överst på sidan Gå ner

Köptips på verktyg? Empty Sv: Köptips på verktyg?

Inlägg av Azgaron tor maj 05 2011, 16:00

En av mina favoriter är etsade sågblad med fäste passande skalpellskaft.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Köptips på verktyg? Empty Sv: Köptips på verktyg?

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet