IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Sabaton musik

+4
bjork_larsson
Janne.S
Azgaron
ErikM
8 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Sabaton musik Empty Sabaton musik

Inlägg av ErikM tis 02 dec 2008, 19:57

Tjena är det någon här inne som lyssnar på Sabaton? Hörde de första gången i somras och blev såld direkt. Det roligt är att deras låttexter är armé inspierade de sjunger bland annat om d-dagen, falklands kriget och annat
ErikM
ErikM


Till överst på sidan Gå ner

Sabaton musik Empty Sv: Sabaton musik

Inlägg av Azgaron tis 02 dec 2008, 22:11

Det var ett tag sedan jag hörde på deras musik, men visst är det intressant inspirationskälla de har! En av medlemmarna i bandet är också medlem i samma forum för musiker som jag är medlem på, men det var ju ett bra tag sen jag var där, tyvärr! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Sabaton musik Empty Sv: Sabaton musik

Inlägg av Janne.S tis 02 dec 2008, 23:54

Har aldrig hört talas om dom förut....men jag var tvungen att googla lite å det låter inte alls illa!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Sabaton musik Empty Sv: Sabaton musik

Inlägg av bjork_larsson tor 04 dec 2008, 23:06

Jag träffade Christian i GBG idag och jag kan "läcka ut" att han va och köpte två Sabaton skivor.... Razz

Själv lyssnar jag mest på Helloween, Primal fear, Gamma, Edguy, Sonata... med mera... men innehar en stor samling av hr-band! Älskar hårdrock, har någon skiva med Sabaton med, älskar Primo Victoria!

Va på Ironmaiden nu i sommras, det va riktigt bra. Någon annan som va där? Skall även iväg på Edguy och Acdc i sommar... Har tjatat med frugan på en helhelg i stockholm med mys och gos.... och ACDC! Very Happy Edguy är den andra feb. i lissebergshallen. Skall bli riktigt kul... Skön februari nästa år! cheers

Saknar Helloween i år dock... dom är favvosarna!

Terje Cool
bjork_larsson
bjork_larsson


Till överst på sidan Gå ner

Sabaton musik Empty Sv: Sabaton musik

Inlägg av Warsawpact fre 05 dec 2008, 00:02

Jajemen, jag lade beslag på två sabaton plattor.
Träffade Terje + kompis hos kempe så nu fick jag äntligen ett ansikte att sätta till rösten, så att säga.

Sabaton har riktigt bra låtar! Speciellt låten Back in Controll som syftar på falklandskriget och Margareth Thatcher's järnvilja att mosa Argentinarna o ta tillbaka öarna.

Själv brukar jag lyssna på hårdrock i allmänhet ( helst 80-tals metal), trance/ techno men även lite war-industrial med Feindflug. santa
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Sabaton musik Empty Sv: Sabaton musik

Inlägg av Linus lör 17 jan 2009, 02:05

Jag lyssnar nästan i huvudsak bara på Sabaton. Det händer att glider in andra låtar också från andra bra band som Metallica, AC/DC, Iron Maiden. Jag tycker om alla Sabaton-låtar i princip men några självklara favoriter är: Panzer Batallion, Into the Fire, We Burn och In the Name of God.
Linus
Linus


Till överst på sidan Gå ner

Sabaton musik Empty Sv: Sabaton musik

Inlägg av Warsawpact lör 17 jan 2009, 10:28

När det gäller Sabaton så är det primärt BAck in COntroll och Panzer Batalion som gäller. Galet bra låtar!!!

Ingen här som lyssnar på Feindflug?
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Sabaton musik Empty Sv: Sabaton musik

Inlägg av Caverö mån 03 jan 2011, 20:36

Måste säga att Back in control är bäst men det tog ett tag innan jag lyssnade på texten.

Det är nåt för Eduardo det en låt om britternas kickass på Falklandöarna.
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Sabaton musik Empty Sv: Sabaton musik

Inlägg av JOooCKE tis 04 jan 2011, 00:35

Sabaton lyssnas det väldigt mycket på!
Har samtliga album i hyllan...
Coat of Arms albumet är även signerat efter att jag såg dem live i Okt Smile

/ Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Sabaton musik Empty Sv: Sabaton musik

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet