IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Tamiya färger...

3 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Tamiya färger... Empty Tamiya färger...

Inlägg av bjork_larsson tis dec 02 2008, 23:10

Jag tänkte bara fråga er allesammans om det är någon som vet vart man kan köpa Tamiya färger i Göteborgsområdet, förutom på Kempes och Hobbycenter.

Jag har märkt att det är ganska svårt att få tag i dessa färger och när man väl hittar en försäljare så är den färg man skall ha slut! Mad

Men men, har ni några tips så tar jag gladjeligen emot dessa oavsett om dom ligger i göteborgstrakten eller på internet!

MVH Terje!
bjork_larsson
bjork_larsson


Till överst på sidan Gå ner

Tamiya färger... Empty Sv: Tamiya färger...

Inlägg av Janne.S tis dec 02 2008, 23:29

Hobby Center har Tamyia färger....mmm Jag tror Toys på Frölundatorg åxå har men jag är inte helt säker.

Annars så kan du beställa färger från Puma Hobby via internet...tror nog han hostar upp färgerna rätt snabbt.
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Tamiya färger... Empty Sv: Tamiya färger...

Inlägg av bjork_larsson tis dec 02 2008, 23:32

Tack Janne, skönt att jag alltid kan lita på dig! =)

Detroit vann igår kväll, över formstarka Anaheim dessutom, ingen dålig skalp! =)

Terje
bjork_larsson
bjork_larsson


Till överst på sidan Gå ner

Tamiya färger... Empty Sv: Tamiya färger...

Inlägg av Janne.S tis dec 02 2008, 23:38

Wohooooo!! cheers
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Tamiya färger... Empty Sv: Tamiya färger...

Inlägg av bjork_larsson tis dec 02 2008, 23:40

Jag kollade på Puma hobby men dom färgerna jag är ute efter va slut.... "bröööööl" Mad

Jag tror inte att DHLmaskinen kommer att bli klar under en snartframtid! =/ Men jag skall upp till GBG nu på torsdag så jag skall kolla pådet där stället i frölunda som du sa!

Jaja, wohoa du på, vänta till dom möter dom argapingvinerna! =P

Terje
bjork_larsson
bjork_larsson


Till överst på sidan Gå ner

Tamiya färger... Empty Sv: Tamiya färger...

Inlägg av Janne.S tis dec 02 2008, 23:45

Vad är det för färg du ska ha tag på förresten?

Äh arga pingviner kan man köra över med stora feta däck Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Tamiya färger... Empty Sv: Tamiya färger...

Inlägg av bjork_larsson ons dec 03 2008, 00:03

Sad Vad säger du? Dom som är så härliga! Very Happy

Jag söker efter matt vit och matt klargul... till DHL maskin! Men jag vill ha ett antal av varje nämligen... så man bygger upp ett litet lager!
Har du till försäljning eller? bounce bounce
Terje
bjork_larsson
bjork_larsson


Till överst på sidan Gå ner

Tamiya färger... Empty Sv: Tamiya färger...

Inlägg av Warsawpact ons dec 03 2008, 00:08

De neda butikerna i Göteborg, eller rent av västsverige, som jag vet har tamiya färger är HC och Kempes.
Har de hört av sig från HC ang. att de skulle lägga undan färgerna? Skulle inte förvåna mig om de får in beställningen rentav efter nyår, tyvärr.


Hehe, pingvinspelarna är synonymt med att pingviner är fåglar som inte kan flyga... dvs. spelarna kan inte spela.
Gör som norrmännen, klubba ihjäl skiten på isen;)
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Tamiya färger... Empty Sv: Tamiya färger...

Inlägg av Janne.S ons dec 03 2008, 00:17

Det är sälar Norrbaggarna klubbar Razz pingviner finns bara på södra halvklotet (på med besserwisser mössan)

Klargul? som Trainer yellow typ eler mer åt citron hållet och insignia yellow??? Annars har du ju Xtracrylix på kempes, i och för sig så blir dom inte matta men det är ju bara att mattlacka.
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Tamiya färger... Empty Sv: Tamiya färger...

Inlägg av Warsawpact ons dec 03 2008, 14:20

Janne.S skrev:Det är sälar Norrbaggarna klubbar Razz pingviner finns bara på södra halvklotet (på med besserwisser mössan)

Tyvärr så existerar de även på mer nordligare breddgrader också då de kan ses häcka i ishallar och halka fram över isen bärandes på böjda pinnar. Cool

Det är ganska tragiskt på sätt och vis att man är hobbist här i Sverige. Tänkte t.ex. var man kan hitta tamiya färger i gbg området eller rent av i hela västsverige. Tyvärr så ligger vi ganska olägligt till här uppe i norden i det bromsspår i kalsongerna som kallas Sverige ,när det kommer till hobby. Tar man sig ner till kontinenten eller med 1 timmes flyg västerut till England så är det otroligt mycket mer tätare mellan hobbyaffärerna och för att inte säga att de flesta hobbygrejer är mycket lättare att få tag i där, både i fysisk butik så som på internet. Udda nog gäller detta även på det "svenska " internet då flertalet svenska online affärer jag har vart och letat i efter bl.a. D1 kits och efter lite färger även där är förvånandsvärt sega och kan inte få tag i allt.....även fast de är på nätet. Medans på engelska sidor är de oehört snabba och har mycket mer grejer inne, samt att de kan beställa hem nästan vad som helst bara man betalar. Sedan hjälper väll inte det samhällsliga klimatet oss hobbyister och plastbyggare inte något vidare heller.
Den allmänna jargongen är att vi som grupp i fråga nästan alltid ses som personer på gränsen till efterblivna småpuckon som sitter och pillar med modeller och inte är ute och super skallen av sig. Att modellbygge ses som töntigt och konstigt av den större massan förhindrar förmodligen dem som vill hålla på med det till att inte ge sig in i hobbyn pga. att det kan då anses som "skämmigt" att ertappas med att hålla på med modeller.

Men vänder man blickarna mot englans så är det mycket mer accepterat och för att inte nämna hobbyns paradis, Japan, där det går långa serier i nationel Tv om modelbyggande och där modellaffärer .....bokstavligen.... är llika många som gräs på marken.

Bara lite av mina personliga reflektioner Rolling Eyes
/
Christian
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Tamiya färger... Empty Sv: Tamiya färger...

Inlägg av bjork_larsson ons dec 03 2008, 15:23

Jag vill ha i matta färger, jag gillar att lacka med dessa! Men jag skall kolla på Kempes och Hc... Färgen skall vara lika gul som smilysen är... dvs. dhl gul!

Nej, HC har inte hört av sig och det lär dom väl inte göra heller. Jag beställde flygmodeller där för ett antal månader sedan, dom är tydligen restade och dom har inte hört av sig mera. Men jag kan få modellerna på annat håll ändå! Razz

Ang. pingvinerna så kan jag ju bara kommentera dessa löjliga påstående att pingvinerna inte hör hemma på isen och liknande med att dom nog hör hemma på isen mera än vad bläckfiskar, rockare och bilmekaniker gör... Hahahahahahahaha! Razz Fundera på den ni... Very Happy "Stolt och pekar på mig själv...Kom på den själv"

Suck on this for a while... Razz

Terje
bjork_larsson
bjork_larsson


Till överst på sidan Gå ner

Tamiya färger... Empty Sv: Tamiya färger...

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet