IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

F-18F Super Hornet,VFA-103 Jolly Roger, Hasegawa 1/48

+10
MagnusE
Caverö
Jokkocze
Kent
cas
Matt_Public
Azgaron
MiniStuff
JOooCKE
Janne.S
14 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

F-18F Super Hornet,VFA-103 Jolly Roger,  Hasegawa 1/48 - Sida 2 Empty Sv: F-18F Super Hornet,VFA-103 Jolly Roger, Hasegawa 1/48

Inlägg av Tobbe1983 ons aug 17 2011, 00:47

Det är väl mest vilka "stadier" man skall börja måla, jag har alltid målat del för del innan limningen. Eller är det bättre att måla när man nästan har byggt klart? Jag har en F14 Tomcat (Tophatters Hasegawa 1:72) liggandes i stashen och det är ett av de amerikanska favvo planen.
Fast det kanske blir svårt med bra preshade och så med pensel eller går det att få till.
Tobbe1983
Tobbe1983


Till överst på sidan Gå ner

F-18F Super Hornet,VFA-103 Jolly Roger,  Hasegawa 1/48 - Sida 2 Empty Sv: F-18F Super Hornet,VFA-103 Jolly Roger, Hasegawa 1/48

Inlägg av Janne.S ons aug 17 2011, 01:33

Tobbe1983 skrev:Det är väl mest vilka "stadier" man skall börja måla, jag har alltid målat del för del innan limningen. Eller är det bättre att måla när man nästan har byggt klart? Jag har en F14 Tomcat (Tophatters Hasegawa 1:72) liggandes i stashen och det är ett av de amerikanska favvo planen.
Fast det kanske blir svårt med bra preshade och så med pensel eller går det att få till.

Det är väl lite som man tycker funkar bäst själv......
Jag målar gärna cockpiten innan jag sätter in den i flygkroppen, ibland målar jag hjulhusen innan jag målar kroppen och ibland inte.... det varierar lite från bygge till bygge vad som funkar bäst just i det fallet.

Jag har aldrig preshejdat med penselmålning så jag kan inga bra knep just rörande det annat än att måla med tunna utspädda lager även med pensel så borde du kunna bestämma hur mycket som ska lysa igenom.
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet