IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Godis på TV, DVD och bio...

+5
Caverö
Warsawpact
Jokkocze
MiniStuff
Janne.S
9 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Gå ner

Godis på TV, DVD och bio... Empty Godis på TV, DVD och bio...

Inlägg av Janne.S mån jun 20 2011, 09:58

Eller ja det började där i alla fall. Game of thrones är klar med första säsongen och vilken serie! I bästa HBO stil och den är riktigt riktigt bra! Har ni inte sett den så gör det!

Igår böejde en ny serie, sci-fi den här gången, Falling skies. Jorden(USA) blir ockuperat av rymdisar.... verkar lovande. Har fått ner första två avsnitten och ska kolla på dom ikväll när tillfälle ges...


Senast ändrad av Janne.S den ons jun 22 2011, 12:54, ändrad totalt 1 gång
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Godis på TV, DVD och bio... Empty Sv: Godis på TV, DVD och bio...

Inlägg av MiniStuff mån jun 20 2011, 11:30

tack för tipset Janne, skall precis sätta mig och äta frukost o kolla avsnitt 10 på GoT, antar att det är säsongsavslutning Crying or Very sad

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Godis på TV, DVD och bio... Empty Sv: Godis på TV, DVD och bio...

Inlägg av Jokkocze mån jun 20 2011, 12:18

Tack för tipset! Letar alltid efter nya sci-fi-serier.
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Godis på TV, DVD och bio... Empty Sv: Godis på TV, DVD och bio...

Inlägg av Warsawpact mån jun 20 2011, 12:37

Falling Skies är väll Spielbergs projekt?


Förresten är det någon som sett den nya Battelfield : Los Angeles?
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Godis på TV, DVD och bio... Empty Sv: Godis på TV, DVD och bio...

Inlägg av Janne.S mån jun 20 2011, 12:48

BAttle Los Angeles har jag sett Med Aaron Eckhart i huvudrollen...den var rätt skoj. sedan finns det en annan med snarlik titel , Battle of Los Angeles, och den ska ni akta er för...
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Godis på TV, DVD och bio... Empty Sv: Godis på TV, DVD och bio...

Inlägg av MiniStuff mån jun 20 2011, 13:04

Janne.S skrev:BAttle Los Angeles har jag sett Med Aaron Eckhart i huvudrollen...den var rätt skoj. sedan finns det en annan med snarlik titel , Battle of Los Angeles, och den ska ni akta er för...

den var helt ok ja...

kul titel den där andra, jag fastnade att läsa på titel efter titel med dåliga DDB (Direct to Dollar Bin)-titlar och recensioner på dem på IMDB Laughing "Transmorphers", "The Terminators" mfl. man undrar vem som ens orkar lägga ner pengar på att de blir gjorda?!?! OCH tror de verkligen att de får tillbaka pengarna???! lär ju inte vara några säkra investeringar... bättre att spela på lotto

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Godis på TV, DVD och bio... Empty Sv: Godis på TV, DVD och bio...

Inlägg av Janne.S mån jun 20 2011, 13:54

Kan vara typ examensfilmer.... som THX och Dark Star var en gång Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Godis på TV, DVD och bio... Empty Sv: Godis på TV, DVD och bio...

Inlägg av Jokkocze mån jun 20 2011, 13:58

Måste tyvärr säga raka motsatsen emot alla andra när det gäller "Battle: Los Angeles". Jag tyckte att den var otroligt dålig! Inte bara B, utan ända nere på C. Och inte på ett bra sätt, som det ibland är, utan på det sämsta tänkbara sättet.

Dåligt skådespel, hemsk story och dessutom dåligt filmad. Det enda bra enligt mig var väl att vissa effekter var bra gjorda i den samt att ljudet inte var fy skam.
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Godis på TV, DVD och bio... Empty Sv: Godis på TV, DVD och bio...

Inlägg av Janne.S mån jun 20 2011, 14:21

Hehe...jag har en mycket lägre tröskel tror jag, jag älskar kalkonrullar och B-filmer.
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Godis på TV, DVD och bio... Empty Sv: Godis på TV, DVD och bio...

Inlägg av Jokkocze mån jun 20 2011, 15:31

Janne.S skrev:Hehe...jag har en mycket lägre tröskel tror jag, jag älskar kalkonrullar och B-filmer.
Som sagt, filmer kan vara B på bra sätt och på dåliga sätt. Battle: LA var dålig på ett dåligt sätt. Wink
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Godis på TV, DVD och bio... Empty Sv: Godis på TV, DVD och bio...

Inlägg av MiniStuff mån jun 20 2011, 16:06

Janne.S skrev:Eller ja det började där i alla fall. Game of thrones är klar med första säsongen och vilken serie! I bästa HBO stil och den är riktigt riktigt bra! Har ni inte sett den så gör det!

......

DAMN! Vilket bra avslut! Jag visste det! aaaa när börjar den igen Mad Razz

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Godis på TV, DVD och bio... Empty Sv: Godis på TV, DVD och bio...

Inlägg av Janne.S mån jun 20 2011, 17:18

MiniStuff skrev:
Janne.S skrev:Eller ja det började där i alla fall. Game of thrones är klar med första säsongen och vilken serie! I bästa HBO stil och den är riktigt riktigt bra! Har ni inte sett den så gör det!

......

DAMN! Vilket bra avslut! Jag visste det! aaaa när börjar den igen Mad Razz

Säg inget..jag har inte hunnit titta än! laddat med avsnitt 10 av GoT och Falling skies i kväll..... hoppas lolo håller sig lugn!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Godis på TV, DVD och bio... Empty Sv: Godis på TV, DVD och bio...

Inlägg av Caverö mån jun 20 2011, 22:10

Hur som haver så skall jag se den. Bara det är bömber och pangpang så är det värt ett försök. cheers

Eller som man säger lite krigsporr Razz
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Godis på TV, DVD och bio... Empty Sv: Godis på TV, DVD och bio...

Inlägg av Jokkocze tis jun 21 2011, 10:24

MiniStuff skrev:
Janne.S skrev:Eller ja det började där i alla fall. Game of thrones är klar med första säsongen och vilken serie! I bästa HBO stil och den är riktigt riktigt bra! Har ni inte sett den så gör det!

......

DAMN! Vilket bra avslut! Jag visste det! aaaa när börjar den igen Mad Razz
Än så länge okänt, men att det blir en andra säsong är iaf bekräftat Smile
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Godis på TV, DVD och bio... Empty Sv: Godis på TV, DVD och bio...

Inlägg av SkelettetS tis jun 21 2011, 10:33

har själv fasnat på episode 9, men får kolla om man kan hitta 10an nu då Wink man blev ju ena lite snopen. redigt bra serie somsagt.


Senast ändrad av SkelettetS den tis jun 21 2011, 11:00, ändrad totalt 1 gång
SkelettetS
SkelettetS


Till överst på sidan Gå ner

Godis på TV, DVD och bio... Empty Sv: Godis på TV, DVD och bio...

Inlägg av Jokkocze tis jun 21 2011, 10:42

SkelettetS skrev:har själv fasnat på episode 9, men får kolla om man kan hitta 10an nu då Wink man blev ju ena lite snopen när de hög huvudet av huvudkaraktären (?!). redigt bra serie somsagt.
Vafan! Använd spoilertaggar om du ska komma med spoilers! Tänk på att alla kanske inte sett hela serien och därför inte känner till sånt där. Tack för att du förstörde serien för mig -_-
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Godis på TV, DVD och bio... Empty Sv: Godis på TV, DVD och bio...

Inlägg av SkelettetS tis jun 21 2011, 11:00

sorry för det, tänkte mig inte för Embarassed

ingenting är av det jag skrev är bekräftat i serien i ett försök att rädda mitt skinn
SkelettetS
SkelettetS


Till överst på sidan Gå ner

Godis på TV, DVD och bio... Empty Sv: Godis på TV, DVD och bio...

Inlägg av Patrik K ons jun 22 2011, 01:31

Falling skies måste jag ta mig en titt på, visste faktiskt inte att den hade börjat Smile

Jag tycker nog faktiskt att Battle Los Angeles är bland de bättre sci-fi filmer som kommit på senaste åren, visst är det lite av en rekryteringsrulle till USMC över den, men smaken är ju som baken brukar det heta Very Happy
Spoiler:

Men just nu sitter jag som ett litet barn och väntar på Transformers 3 på onsdag...lite besviken dock att inte Grimlock är med, men jag får nöja mig med att The Wreckers är med och röjer runt en smula Wink

/Patrik

Patrik K
Patrik K


Till överst på sidan Gå ner

Godis på TV, DVD och bio... Empty Sv: Godis på TV, DVD och bio...

Inlägg av Janne.S ons jun 22 2011, 13:02

Tyckte nog "Falling skies" kändes lite tunn....men men den duger i krig Very Happy

men till något helt annat, den 24:e släpps "Space battleship Yamato" på dvd i Japan... (vi pratar om spelfilmen nu och inte den tecknade serien från 70-talet Razz)
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Godis på TV, DVD och bio... Empty Sv: Godis på TV, DVD och bio...

Inlägg av MiniStuff ons jun 22 2011, 13:18

Janne.S skrev:Tyckte nog "Falling skies" kändes lite tunn....men men den duger i krig Very Happy

men till något helt annat, den 24:e släpps "Space battleship Yamato" på dvd i Japan... (vi pratar om spelfilmen nu och inte den tecknade serien från 70-talet Razz)

håller med dig där Janne, lite tunn storyline, och sen är jag lite mätt på att USA hela tiden är den drabbade nationen och det är sååååååå synd om dem och allt är så patriotiskt äckligt imho.

spelfilmen mmm intressant! ska hålla utkik efter den efter helgen....

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Godis på TV, DVD och bio... Empty Sv: Godis på TV, DVD och bio...

Inlägg av Jokkocze ons jun 22 2011, 13:20

Janne.S skrev:Tyckte nog "Falling skies" kändes lite tunn....men men den duger i krig Very Happy

men till något helt annat, den 24:e släpps "Space battleship Yamato" på dvd i Japan... (vi pratar om spelfilmen nu och inte den tecknade serien från 70-talet Razz)
Japanerna släpper tyvärr inte sina filmer med engelsk text direkt, så vi får nog glatt vänta i ett par veckor/månader på en subbad-version :/
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Godis på TV, DVD och bio... Empty Sv: Godis på TV, DVD och bio...

Inlägg av Janne.S ons jun 22 2011, 16:15

Jo det brukar ta en stund.. men den som väntar på något gott Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Godis på TV, DVD och bio... Empty Sv: Godis på TV, DVD och bio...

Inlägg av Patrik K ons jun 22 2011, 20:44

Janne.S skrev:Tyckte nog "Falling skies" kändes lite tunn....men men den duger i krig Very Happy

men till något helt annat, den 24:e släpps "Space battleship Yamato" på dvd i Japan... (vi pratar om spelfilmen nu och inte den tecknade serien från 70-talet Razz)

Nån som vet om och när Falling skies kommer till sverige? Question Neutral

På tal om anime som blir spelfilm, undra hur det går med Tobey Maguires projekt att göra en Macross-rulle?? Neutral

/Patrik
Patrik K
Patrik K


Till överst på sidan Gå ner

Godis på TV, DVD och bio... Empty Sv: Godis på TV, DVD och bio...

Inlägg av MiniStuff ons jun 22 2011, 21:18

Inte en susning du Patrik, visste inte ens att han höll på med något sådant... Razz

btw: någon mer som sett Sucker Punch än??? Måste säga att detta är film jag är svag för, våld och action med fina och fint klädda Rolling Eyes damer och i en helt underbar miljö dessutom! Cyber-Punk när den är som bäst, skall just till och se om den igen tongue

p.s. för er som har "avundsjuka" spouses, titta på den ensam när de inte är hemma eller sover Wink
d.s.

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Godis på TV, DVD och bio... Empty Sv: Godis på TV, DVD och bio...

Inlägg av Janne.S ons jun 22 2011, 21:31

Jag tittade på den med min dotter... hon sa inte så mycket men jag tyckte den var lite småkul. Det var väldigt mycke Anime över den...

Ska ni se en riktig höjdarrulle som har gått från Anime till spelfilm så rekommenderar jag GANTZ.
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Godis på TV, DVD och bio... Empty Sv: Godis på TV, DVD och bio...

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet