IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Vad tror ni om dessa produketer?

5 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Vad tror ni om dessa produketer? Empty Vad tror ni om dessa produketer?

Inlägg av Janne.S tor jul 21 2011, 12:38

Olika akrylpolymer baserade golvpolish!

http://www.hobeco.com/Tp.htm
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Vad tror ni om dessa produketer? Empty Sv: Vad tror ni om dessa produketer?

Inlägg av MiniStuff tor jul 21 2011, 12:56

bra fråga...

jag kan väl avslöja så mycket att jag håller på att testa 3st olika golvpolish, kan inte namnen i huvudet, som skall vara i princip samma sak som Johnsons Klear. Jag är i början av själva testet så jag har inte så mycket att säga än...

Vidare så har jag gjort en test på en skräpmodell jag hade liggande, en jämförelse mellan gamla Johnson och den nya (den "mjölkiga"). Jag frågade en golvvårdare om den gamla och den nya och han ringde sin expert som meddelade att det egentligen inte är någon skillnad på innehållet förutom parfymen Razz

Mitt test har stått i ungefär en månad om inte längre och de två ytorna sprayade med gammal och ny produkt visar ingen som helst skillnad.

Jag kan återkomma när jag har mer att säga och jag hade tänkt att lägga upp en tråd om detta.

/M

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Vad tror ni om dessa produketer? Empty Sv: Vad tror ni om dessa produketer?

Inlägg av cas tor jul 21 2011, 15:39

Heh, efter handspritstester så kommer nu golvpolish-testen!
Ser fram emot slutsatserna!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Vad tror ni om dessa produketer? Empty Sv: Vad tror ni om dessa produketer?

Inlägg av Janne.S tor jul 21 2011, 18:17

MiniStuff skrev:bra fråga...

jag kan väl avslöja så mycket att jag håller på att testa 3st olika golvpolish, kan inte namnen i huvudet, som skall vara i princip samma sak som Johnsons Klear. Jag är i början av själva testet så jag har inte så mycket att säga än...

Vidare så har jag gjort en test på en skräpmodell jag hade liggande, en jämförelse mellan gamla Johnson och den nya (den "mjölkiga"). Jag frågade en golvvårdare om den gamla och den nya och han ringde sin expert som meddelade att det egentligen inte är någon skillnad på innehållet förutom parfymen Razz

Mitt test har stått i ungefär en månad om inte längre och de två ytorna sprayade med gammal och ny produkt visar ingen som helst skillnad.

Jag kan återkomma när jag har mer att säga och jag hade tänkt att lägga upp en tråd om detta.

/M


Intressant! När du sedan fått ett utslag från testet kommer du då kanske saluföra vinnaren?
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Vad tror ni om dessa produketer? Empty Sv: Vad tror ni om dessa produketer?

Inlägg av Caverö fre jul 22 2011, 20:21

Utslag? Har du sprayat på kroppen Marcus? Razz
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Vad tror ni om dessa produketer? Empty Sv: Vad tror ni om dessa produketer?

Inlägg av MiniStuff fre jul 22 2011, 20:47

Laughing

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Vad tror ni om dessa produketer? Empty Sv: Vad tror ni om dessa produketer?

Inlägg av Galdrin tor aug 25 2011, 09:43

Hur går testerna? Törs man fråga vilka medel du testar? Är specieltl intresserad av testet mellan ny och gammal johnson eftersom jag inte kan hitta den gamla. Kanske för tidigt för att säga något bestämt?

Galdrin


Till överst på sidan Gå ner

Vad tror ni om dessa produketer? Empty Sv: Vad tror ni om dessa produketer?

Inlägg av MiniStuff tor aug 25 2011, 09:55

Galdrin skrev:Hur går testerna? Törs man fråga vilka medel du testar? Är specieltl intresserad av testet mellan ny och gammal johnson eftersom jag inte kan hitta den gamla. Kanske för tidigt för att säga något bestämt?

ja lite, jag måste börja om också... Razz Jag sprayade en gammal modell jag hade liggande med halva sidan den gamla och andra halvan den nya MEN jag min klant glömde bort att märka ut vilken sida som var vilken tongue Men jag kan väl säga så mycket att någon direkt skillnad mellan de två är det inte, inte synlig sådan. Ska göra om hela testet och inkludera dekaler och sedan enkel vädring, och märka upp sidorna denna gång Very Happy

De andra medlen har jag inte hunnit med än. Man tror att man har all tid i världen och sen så kommer det där som kallas för jobb och familj i vägen hela tiden Laughing

/Markus

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Vad tror ni om dessa produketer? Empty Sv: Vad tror ni om dessa produketer?

Inlägg av Galdrin tor aug 25 2011, 10:09

Tack för info. Jag gör en chansning och köra den nya Johnson på mina modeller ... jag presterar ju trotts allt inte några utställningsmodeller utan bygger mest för att det är kul Smile

Galdrin


Till överst på sidan Gå ner

Vad tror ni om dessa produketer? Empty Sv: Vad tror ni om dessa produketer?

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet