IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Nästa år blir lika dyrt som det här året :P Spana in vad som släpps nästa år!

+3
bjork_larsson
Warsawpact
Janne.S
7 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Nästa år blir lika dyrt som det här året :P Spana in vad som släpps nästa år! Empty Nästa år blir lika dyrt som det här året :P Spana in vad som släpps nästa år!

Inlägg av Janne.S lör dec 13 2008, 19:29

Nyheter 2009


@Chrille...Snowspeeder i 1/48 från Fint Mögel!!! inte nyttigt!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Nästa år blir lika dyrt som det här året :P Spana in vad som släpps nästa år! Empty Sv: Nästa år blir lika dyrt som det här året :P Spana in vad som släpps nästa år!

Inlägg av Warsawpact sön dec 14 2008, 00:31

Janne.S skrev:Nyheter 2009


@Chrille...Snowspeeder i 1/48 från Fint Mögel!!! inte nyttigt!

Min plånbok börjar få dödsångest!

Den där 1/48 Snowspeedern kommer att sitta sååå fint! cheers cheers cheers
Janne, har du något releasedatum för den?



Kan redan känna lukten av brända pengar.
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Nästa år blir lika dyrt som det här året :P Spana in vad som släpps nästa år! Empty Sv: Nästa år blir lika dyrt som det här året :P Spana in vad som släpps nästa år!

Inlägg av bjork_larsson sön dec 14 2008, 00:39

Jag gillar inte den lukten, men plastlukten kan man inte vara utan! Laughing

Terje
bjork_larsson
bjork_larsson


Till överst på sidan Gå ner

Nästa år blir lika dyrt som det här året :P Spana in vad som släpps nästa år! Empty Sv: Nästa år blir lika dyrt som det här året :P Spana in vad som släpps nästa år!

Inlägg av Janne.S sön dec 14 2008, 01:25

Kolla länken Smile den går till Cybermodeler som sammanställt en lista från de olika tillverkarna över vad som är på gång inför nästa år.....

Smärtsamt för plånboken.....som vanligt:P


Edit/ det står bara att den kommer ut under 2009.....
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Nästa år blir lika dyrt som det här året :P Spana in vad som släpps nästa år! Empty Sv: Nästa år blir lika dyrt som det här året :P Spana in vad som släpps nästa år!

Inlägg av Warsawpact sön dec 14 2008, 20:32

Janne.S skrev:Kolla länken Smile den går till Cybermodeler som sammanställt en lista från de olika tillverkarna över vad som är på gång inför nästa år.....

Smärtsamt för plånboken.....som vanligt:P


Edit/ det står bara att den kommer ut under 2009.....


Kära star wars fanatiker....håll hårt i plånboken och tätt i byxan...här är bilderna på Snowspeedern:

Nästa år blir lika dyrt som det här året :P Spana in vad som släpps nästa år! 1224155313
Nästa år blir lika dyrt som det här året :P Spana in vad som släpps nästa år! 1224155351
Nästa år blir lika dyrt som det här året :P Spana in vad som släpps nästa år! 1224155384


mmmmmmmmm......snowspeeeder.......*graaaaaaaawwg* ( a la Homer) Wink


Senast ändrad av Warsawpact den sön dec 14 2008, 22:04, ändrad totalt 1 gång
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Nästa år blir lika dyrt som det här året :P Spana in vad som släpps nästa år! Empty Sv: Nästa år blir lika dyrt som det här året :P Spana in vad som släpps nästa år!

Inlägg av Janne.S sön dec 14 2008, 20:44

*gargle* " I´m drowning in a pool of drool!"

Men varför bara rebell grejer i 1/48...tänk en Slips i 1/48?!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Nästa år blir lika dyrt som det här året :P Spana in vad som släpps nästa år! Empty Sv: Nästa år blir lika dyrt som det här året :P Spana in vad som släpps nästa år!

Inlägg av Warsawpact sön dec 14 2008, 20:54

Janne.S skrev:*gargle* " I´m drowning in a pool of drool!"

Men varför bara rebell grejer i 1/48...tänk en Slips i 1/48?!

Jo Janne, vi Imperialister är diskriminerade! Som vanligt så hyser folk sympatier för rebellerna vilket jag inte kan förstå.
Känns som om det är dags för våra bundsförvanter att göra en planetary assult rakt in i entren till Fint Mögels huvudbyggnad. AT-ATs leder attacken, rensar ut de som försöker fly ut på parkeringen och 501a Stormtrooper legionen kör full fräs in i byggnaden!
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Nästa år blir lika dyrt som det här året :P Spana in vad som släpps nästa år! Empty Sv: Nästa år blir lika dyrt som det här året :P Spana in vad som släpps nästa år!

Inlägg av Janne.S sön dec 14 2008, 21:04

Warsawpact skrev:
Janne.S skrev:*gargle* " I´m drowning in a pool of drool!"

Men varför bara rebell grejer i 1/48...tänk en Slips i 1/48?!

Jo Janne, vi Imperialister är diskriminerade! Som vanligt så hyser folk sympatier för rebellerna vilket jag inte kan förstå.
Känns som om det är dags för våra bundsförvanter att göra en planetary assult rakt in i entren till Fint Mögels huvudbyggnad. AT-ATs leder attacken, rensar ut de som försöker fly ut på parkeringen och 501a Stormtrooper legionen kör full fräs in i byggnaden!

Razz lol!

så sant så sant!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Nästa år blir lika dyrt som det här året :P Spana in vad som släpps nästa år! Empty Sv: Nästa år blir lika dyrt som det här året :P Spana in vad som släpps nästa år!

Inlägg av Stoffeliten sön dec 14 2008, 21:27

Warsawpact skrev:
Janne.S skrev:Kolla länken Smile den går till Cybermodeler som sammanställt en lista från de olika tillverkarna över vad som är på gång inför nästa år.....

Smärtsamt för plånboken.....som vanligt:P


Edit/ det står bara att den kommer ut under 2009.....


Kära star wars fanatiker....håll hårt i plånboken och i tätt byxan...här är bilderna på Snowspeedern:

Nästa år blir lika dyrt som det här året :P Spana in vad som släpps nästa år! 1224155313
Nästa år blir lika dyrt som det här året :P Spana in vad som släpps nästa år! 1224155351
Nästa år blir lika dyrt som det här året :P Spana in vad som släpps nästa år! 1224155384


mmmmmmmmm......snowspeeeder.......*graaaaaaaawwg* ( a la Homer) Wink

Den DÄR va riktigt cool! Very Happy cheers lol!
Stoffeliten
Stoffeliten


Till överst på sidan Gå ner

Nästa år blir lika dyrt som det här året :P Spana in vad som släpps nästa år! Empty Sv: Nästa år blir lika dyrt som det här året :P Spana in vad som släpps nästa år!

Inlägg av Stefan E mån dec 15 2008, 11:40

Den där vill jag ha!!!

Nä, den SKALL jag ha! Laughing

UjUjUj, det blir ett dyrt år om allt kommer ut!

AV-8B Harrier, Il-2 Sturmovik, E.E. Lightning, A-4 Skyhawk, Devastator, A-6 Intruder i 1/32 är bara några få "måsten" i floden av nyheter!
Lägg till det alla i 1/48 (förutom Snowspeedern), Special Hobbys Wirraway (Sk14), Hobbyboss F-3H Demon, Eduards Mig-21 är några riktigt efterlängtade modeller för mig.

Som sagt, det blir ett dyrt år!
Inget är som doften av brända plastpengar på morron! Cool

Detta måste vara modellbyggandets guldålder! cheers

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Nästa år blir lika dyrt som det här året :P Spana in vad som släpps nästa år! Empty Sv: Nästa år blir lika dyrt som det här året :P Spana in vad som släpps nästa år!

Inlägg av bjork_larsson mån dec 15 2008, 11:53

Svettigt! *Torkar pannan*

Terje
bjork_larsson
bjork_larsson


Till överst på sidan Gå ner

Nästa år blir lika dyrt som det här året :P Spana in vad som släpps nästa år! Empty Sv: Nästa år blir lika dyrt som det här året :P Spana in vad som släpps nästa år!

Inlägg av Janne.S mån dec 15 2008, 12:25

Behöver vi bara en Viggen åxå i 1/48 Razz

Men jag har snackat med Mike på Two Mikes och han har massor utav Viggen godis på gång, han har redan ute en ny noskon och nya luftintag....vad som ska komma är bland annat: en ny buk från vingroten och framåt, vapenbalkar, ny fena, canarder med lösa roder, nya flaps...och han har mer på gång Very Happy
Tillsammans med vad maestro och dryer resin har släppt så går det att peta ihop en korrekt Viggen snart Razz Blir nog inte mycket plast kver....
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Nästa år blir lika dyrt som det här året :P Spana in vad som släpps nästa år! Empty Sv: Nästa år blir lika dyrt som det här året :P Spana in vad som släpps nästa år!

Inlägg av Azgaron mån dec 15 2008, 19:56

Intressant lista! Det jag saknar är svenskt flyg i 1/32! En nått sånär korrekt Gripen hade varit kul!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Nästa år blir lika dyrt som det här året :P Spana in vad som släpps nästa år! Empty Sv: Nästa år blir lika dyrt som det här året :P Spana in vad som släpps nästa år!

Inlägg av Stefan E mån dec 15 2008, 20:30

Azgaron skrev:Intressant lista! Det jag saknar är svenskt flyg i 1/32! En nått sånär korrekt Gripen hade varit kul!

Håkan

Det finns hopp!

Hobbycraft kommer att släppa en AT-6/SNJ/Harvard i 1/32, dvs en möjlig Svensk Sk16! cheers

Annars är min dröm en J-35 Draken i 1/32, nu när vi fått en fin ny modell från Hase i 1/48!

Tänk på att de stora drakarna som Dragon, Hasegawa och Tamiya knappast fanns med i listorna!
Härifrån kan det komma mycket gott!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Nästa år blir lika dyrt som det här året :P Spana in vad som släpps nästa år! Empty Sv: Nästa år blir lika dyrt som det här året :P Spana in vad som släpps nästa år!

Inlägg av Janne.S mån dec 15 2008, 22:08

....så det blir ännu dyrare nästa år Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Nästa år blir lika dyrt som det här året :P Spana in vad som släpps nästa år! Empty Sv: Nästa år blir lika dyrt som det här året :P Spana in vad som släpps nästa år!

Inlägg av Azgaron mån dec 15 2008, 22:51

En Harvard är ju bättre än inget, och hoppas på en Drake kan man ju alltid! Hade varit väldit kul!

Dyrt år - jag, vågar knappt tänka på det! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Nästa år blir lika dyrt som det här året :P Spana in vad som släpps nästa år! Empty Sv: Nästa år blir lika dyrt som det här året :P Spana in vad som släpps nästa år!

Inlägg av Warsawpact ons dec 17 2008, 15:30

Får ta och skaffa mig ett till jobb för att finansiera mitt pansarknarkande och almänna modellbyggande.
Razz
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Nästa år blir lika dyrt som det här året :P Spana in vad som släpps nästa år! Empty Sv: Nästa år blir lika dyrt som det här året :P Spana in vad som släpps nästa år!

Inlägg av Linus ons jan 21 2009, 21:36

Godsaker till alla pansarälskare!

http://www.perthmilitarymodelling.com/newkitnews/academy.htm

Svenska Stridsfordon 9040 kommer att släppas av Academy detta år alt 2010. Jag väntar med spänning!

Obs. Vagnen på bilden är stridsfordon 9030, inte 9040.
Linus
Linus


Till överst på sidan Gå ner

Nästa år blir lika dyrt som det här året :P Spana in vad som släpps nästa år! Empty Sv: Nästa år blir lika dyrt som det här året :P Spana in vad som släpps nästa år!

Inlägg av Janne.S ons jan 21 2009, 22:02

Merkava IV inte att förglömma!!!!!!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Nästa år blir lika dyrt som det här året :P Spana in vad som släpps nästa år! Empty Sv: Nästa år blir lika dyrt som det här året :P Spana in vad som släpps nästa år!

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet