IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

C4 OPEN 2011 - tjugoårs jubileum! I år arrangör av SM i modellbygge – det första i ordningen!

+4
Jokkocze
MiniStuff
Hayabusa
M4A2ShermanMkIII
8 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

C4 OPEN 2011 - tjugoårs jubileum! I år arrangör av SM i modellbygge – det första i ordningen! Empty C4 OPEN 2011 - tjugoårs jubileum! I år arrangör av SM i modellbygge – det första i ordningen!

Inlägg av M4A2ShermanMkIII mån aug 22 2011, 21:16

Helgen den 29-30 oktober är det återigen dags att slå upp portarna till Skandinaviens trevligaste evenemang för skalamodeller.
Som vanligt är vårt mål att kunna erbjuda besökarna en förstklassig utställning/tävling med många objekt, en diger hobbymarknad,
samt många föreningar som visar upp sig. Vi fortsätter också att med succéerna Special Interest Groups/SIG:ar och prova-på bygge
för barn och ungdomar.

Vi kan vidare locka med intressanta föredrag, ett välfyllt prisbord för de tävlande och naturligtvis lördagskvällens samkväm – för
många helgens höjdpunkt med sin perfekt avvägda mix av trevligt umgänge, modellsnack och mat och dryck Platsen är densamma:
Teknikens & Sjöfartens hus (”Tekniska museet” i folkmun), Malmö.

C4 OPEN 20 ÅR I ÅR!
I år firar vi 20-årsjubileum så vi ska göra vårt yttersta för att vässa evenemanget ytterligare.

SM I MODELLBYGGE!
C4 OPEN 2011 står också värd för det allra första ”SM i modelbygge” i samarbete med IPMS Sverige. Som en del av er redan känner
till så har IPMS Open ombildats till en SM-tävling som kommer att arrangeras av IPMS Sverige i samband – och i samarbete - med
befintliga svenska tävlingar. Först ut blir alltså C4!

Kort kan sägas att SM-titeln kommer att delas ut till en vinnare i varje huvudklass. Dessa priser påverkar inte C4 Opens eget
premieringssystem. Det blir alltså extra mycket att fightas om på årets C4!

TEMAKLASS 2011
Temaklass för 2011 kallar vi kort och gott "S.O.S". Det skulle kunna utläsas som
Sjukvård
Olycksfall
Släckning

Sjukvård och brandbekämpning är den röda tråden så allt från vattenbombare och sjöräddningshelikoptrar, till sjukvårds-pbv:er,
flygplatsbrandbilar och lasarettefartyg är välkomna.
Civilt eller militärt - allt är tillåtet.

SIG:ar
Vi kan också informera om årets Special Interest Groups/SIG:ar:

"Våra nordiska grannar"
Alla objekt som har att göra med Danmark, Finland, Island och Norge är välkomna. För anmäla bidrag är det bara att e-posta
Lau Jørgensen på: lepj@adslhome.dk .
Uppge typ av objekt och vilket svenskt grannland det är kopplat till.

"Tidigare Vinnare"
Här vill vi se modeller som tidigare placerat sej på C4-OPEN, dvs. Guld, Silver o Brons samt 1:a-, 2:a- och 3:e-pristagare och
naturligtvis även de mytiska "Byggmästarna"! Tanken är att kunna ge en tillbakablick på de C4 OPENs första tjugo år.
Så här gör man:
E-posta Erik Ahlström för att göra din anmälan (se under Kontakter på vår hemsida). Berätta vilken/vilka modeller det
gäller, vilka priser de fått samt vilket år de vann. Sedan är det bara att ta med modellerna och plaketterna/diplomen till C4-OPEN
i oktober och ställ ut dem i SIG:en!
Mer SIG:ar kommer eventuellt så småningom. Kanske är DU intresserad av att hålla i en? Hör av dig!

C U @ C4 2011!

Arrangörerna C4 OPEN
C4 OPEN 2011 - tjugoårs jubileum! I år arrangör av SM i modellbygge – det första i ordningen! Nyarec4open2011

M4A2ShermanMkIII


Till överst på sidan Gå ner

C4 OPEN 2011 - tjugoårs jubileum! I år arrangör av SM i modellbygge – det första i ordningen! Empty Sv: C4 OPEN 2011 - tjugoårs jubileum! I år arrangör av SM i modellbygge – det första i ordningen!

Inlägg av Hayabusa mån aug 22 2011, 22:35

Någon som planerar att besöka C4-Open? Själv ska jag dit - så klart Wink
Hayabusa
Hayabusa


Till överst på sidan Gå ner

C4 OPEN 2011 - tjugoårs jubileum! I år arrangör av SM i modellbygge – det första i ordningen! Empty Sv: C4 OPEN 2011 - tjugoårs jubileum! I år arrangör av SM i modellbygge – det första i ordningen!

Inlägg av MiniStuff mån aug 22 2011, 22:39

Självklart! Razz men så är man ju ambulerande nasare....

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

C4 OPEN 2011 - tjugoårs jubileum! I år arrangör av SM i modellbygge – det första i ordningen! Empty Sv: C4 OPEN 2011 - tjugoårs jubileum! I år arrangör av SM i modellbygge – det första i ordningen!

Inlägg av Jokkocze mån aug 22 2011, 22:39

Ja självklart ska man dit. Är bara ett par mil, så det tar i värsta fall en halvtimme med bussen.

Och Mini är ju där, så man får väl se vad han kan lura på en för onödiga saker som man inte skulle ha egentligen den här gången.

Ställa upp ska jag då rakt inte göra. Vad jag lyckas få ihop ser ut som något katten hostade upp i jämförelse med vad som är med där :/

Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

C4 OPEN 2011 - tjugoårs jubileum! I år arrangör av SM i modellbygge – det första i ordningen! Empty Sv: C4 OPEN 2011 - tjugoårs jubileum! I år arrangör av SM i modellbygge – det första i ordningen!

Inlägg av Hayabusa mån aug 22 2011, 22:47

Gött - då ses vi kanske? Man vet aldrig.. Wink
Hayabusa
Hayabusa


Till överst på sidan Gå ner

C4 OPEN 2011 - tjugoårs jubileum! I år arrangör av SM i modellbygge – det första i ordningen! Empty Sv: C4 OPEN 2011 - tjugoårs jubileum! I år arrangör av SM i modellbygge – det första i ordningen!

Inlägg av Jokkocze mån aug 22 2011, 23:14

Antagligen. Lär ju vara den enda personen i 20-årsåldern där, så jag lär väl inte vara svår att missa Razz (Inte helt allvarligt, men inte helt osant heller.)
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

C4 OPEN 2011 - tjugoårs jubileum! I år arrangör av SM i modellbygge – det första i ordningen! Empty Sv: C4 OPEN 2011 - tjugoårs jubileum! I år arrangör av SM i modellbygge – det första i ordningen!

Inlägg av Johan C tor sep 29 2011, 09:08

Tänkte lägga in en blänkare i den här tråden också, kollar om det finns något intresse för samåkning från Göteborg till C4-Open. Jag hade tänkt åka ner och samåker gärna så man kan dela på transportkostnaden, och få mer slantar över till att handla modeller! Smile

/Johan C
Johan C
Johan C


Till överst på sidan Gå ner

C4 OPEN 2011 - tjugoårs jubileum! I år arrangör av SM i modellbygge – det första i ordningen! Empty Sv: C4 OPEN 2011 - tjugoårs jubileum! I år arrangör av SM i modellbygge – det första i ordningen!

Inlägg av Matt_Public tor sep 29 2011, 09:10

Jokkocze skrev:Lär ju vara den enda personen i 20-årsåldern där, så jag lär väl inte vara svår att missa Razz
Bär Nixon-mask och hosta mycket, så löser det sig nog. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

C4 OPEN 2011 - tjugoårs jubileum! I år arrangör av SM i modellbygge – det första i ordningen! Empty Sv: C4 OPEN 2011 - tjugoårs jubileum! I år arrangör av SM i modellbygge – det första i ordningen!

Inlägg av Jokkocze fre okt 28 2011, 17:34

Så.. är det någon aktiv forumit som bestämt sig för att ta sig till C4? Förutom Mini som är där för att lura på stackars besökare saker de inte behöver och Hayabusa..
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

C4 OPEN 2011 - tjugoårs jubileum! I år arrangör av SM i modellbygge – det första i ordningen! Empty Sv: C4 OPEN 2011 - tjugoårs jubileum! I år arrangör av SM i modellbygge – det första i ordningen!

Inlägg av Joppo mån okt 31 2011, 22:30

http://www.plasticwarfare.se/

Hur gick det för de forummedlemmar som tävlade? Jag såg en del figurer på plastic warfare som jag kände igen härifrån och eftersom de var målade av Ministuff och Skelettet borde de ha knipigt några priser Smile

Tävlingen verkar ha hållit en väldigt hög klass tycker jag. Jag såg många väldigt fina figurer samt en del riktigt grymma dion. Jag måste erkänna att jag är lite avis på er som fått se Per Olav Lunds grejer på nära håll Smile Han är som ni kanske vet en av mina "idoler" när det kommer till modellbygge Smile
Joppo
Joppo


Till överst på sidan Gå ner

C4 OPEN 2011 - tjugoårs jubileum! I år arrangör av SM i modellbygge – det första i ordningen! Empty Sv: C4 OPEN 2011 - tjugoårs jubileum! I år arrangör av SM i modellbygge – det första i ordningen!

Inlägg av Jokkocze tis nov 01 2011, 01:18

Vore kul att veta om någon vann ja! Var bara där första dagen och missade därmed prisutdelningen.

Knäppte så mycket bilder som jag kunde, tyvärr blev 90-95% av dem suddiga och oanvändbara, men jag tänkte dela med mig av vad jag fick iaf.

Påtal om figurer så fastnade jag för den här otroligt fint målade Monster Hunter-flickan.
C4 OPEN 2011 - tjugoårs jubileum! I år arrangör av SM i modellbygge – det första i ordningen! DSC_1526

Något sånt vore vara kul att ge sig på, men de verkar kosta dubbelt så mycket som ett vettigt plan i 1/32, så det får väl vänta :/
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

C4 OPEN 2011 - tjugoårs jubileum! I år arrangör av SM i modellbygge – det första i ordningen! Empty Sv: C4 OPEN 2011 - tjugoårs jubileum! I år arrangör av SM i modellbygge – det första i ordningen!

Inlägg av MiniStuff tis nov 01 2011, 09:56

Kan säga vad jag vet och den flickan där fick guld om jag inte minns fel Razz

Stefan (skellettes) knep 2 silver och ett guld och själv fick jag ett silver. Och det i klasser som hade extremt hård konkurrens, grymt mycket bra målade figurer i år. Och det gällde alla andra klasser också, väldigt bra kvalité på tävlingsbidragen i år.

/Markus

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

C4 OPEN 2011 - tjugoårs jubileum! I år arrangör av SM i modellbygge – det första i ordningen! Empty Sv: C4 OPEN 2011 - tjugoårs jubileum! I år arrangör av SM i modellbygge – det första i ordningen!

Inlägg av Joppo tis nov 01 2011, 10:40

Fett nice hörru Smile Grattis till er båda två.
Joppo
Joppo


Till överst på sidan Gå ner

C4 OPEN 2011 - tjugoårs jubileum! I år arrangör av SM i modellbygge – det första i ordningen! Empty Sv: C4 OPEN 2011 - tjugoårs jubileum! I år arrangör av SM i modellbygge – det första i ordningen!

Inlägg av SkelettetS tis nov 01 2011, 12:58

yeah jag knep några medaljer, jäkligt synd att jag inte kunde vara med fysiskt på plats bara, tack igen markus för hjälpen Smile ser ut som det varit ett gäng riktigt snygga byster där bland annat.

förresten, ingen som vill ha en bok om J 33 venom av mikael forslund (allt om hobby) ? inte så att jag är otacksam för priser och sådär, men har totalt ointresse av flygplan... hehe
SkelettetS
SkelettetS


Till överst på sidan Gå ner

C4 OPEN 2011 - tjugoårs jubileum! I år arrangör av SM i modellbygge – det första i ordningen! Empty Sv: C4 OPEN 2011 - tjugoårs jubileum! I år arrangör av SM i modellbygge – det första i ordningen!

Inlägg av Matt_Public tis nov 01 2011, 13:13

SkelettetS skrev:Förresten, ingen som vill ha en bok om J 33 Venom?
Till en kostnad av? Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

C4 OPEN 2011 - tjugoårs jubileum! I år arrangör av SM i modellbygge – det första i ordningen! Empty Sv: C4 OPEN 2011 - tjugoårs jubileum! I år arrangör av SM i modellbygge – det första i ordningen!

Inlägg av SkelettetS tis nov 01 2011, 13:20

Matt_Public skrev:
SkelettetS skrev:Förresten, ingen som vill ha en bok om J 33 Venom?
Till en kostnad av? Very Happy

gratis.
eller möjligtvis byte mot en 100V AC adapter Very Happy är lite förundrad över att ingen strömsladd fanns med till tamiyas workstation...
SkelettetS
SkelettetS


Till överst på sidan Gå ner

C4 OPEN 2011 - tjugoårs jubileum! I år arrangör av SM i modellbygge – det första i ordningen! Empty Sv: C4 OPEN 2011 - tjugoårs jubileum! I år arrangör av SM i modellbygge – det första i ordningen!

Inlägg av Jokkocze tis nov 01 2011, 13:23

Nu är jag inte så speciellt intresserad av den där boken, men jag ska se om jag har någon AC-adapter som matchar dina behov. Någon aning om vilken plugg du behöver?
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

C4 OPEN 2011 - tjugoårs jubileum! I år arrangör av SM i modellbygge – det första i ordningen! Empty Sv: C4 OPEN 2011 - tjugoårs jubileum! I år arrangör av SM i modellbygge – det första i ordningen!

Inlägg av SkelettetS tis nov 01 2011, 13:52

schysst!
typ någonting i denna stilen ska det nog vara
SkelettetS
SkelettetS


Till överst på sidan Gå ner

C4 OPEN 2011 - tjugoårs jubileum! I år arrangör av SM i modellbygge – det första i ordningen! Empty Sv: C4 OPEN 2011 - tjugoårs jubileum! I år arrangör av SM i modellbygge – det första i ordningen!

Inlägg av Jokkocze tis nov 01 2011, 15:12

Nu var det själva kontakten man pluggar in i apparaten jag tänkte på, då de kan variera rätt rejält Wink

Kolla manualen eller vid uttaget, där ska stå.
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

C4 OPEN 2011 - tjugoårs jubileum! I år arrangör av SM i modellbygge – det första i ordningen! Empty Sv: C4 OPEN 2011 - tjugoårs jubileum! I år arrangör av SM i modellbygge – det första i ordningen!

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet