IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

En liten tysk fransman... eller fransyska.

+6
Gigabyte
Obed
Matt_Public
mats64
cas
Fisken35
10 posters

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Gå ner

En liten tysk fransman... eller fransyska. Empty En liten tysk fransman... eller fransyska.

Inlägg av Fisken35 tor sep 08 2011, 06:43

Började på en ny modell den här gången istället, svag för nyöppnade modeller som man är, dennan gången blir det utlängst i tysk tjänst, det var ju några franska vagnar som hamnade i ryssland har jag för mig.
Så den här gången blir det en liten fransk 35:a som blir offer.

Det fanns bara tyska dekaler i den så det får bli så, för det är ju inte så att det kanske finns fler vagnar av den sorten i stachen som kan bli franska i framtiden... What a Face

En gammal Heller inköpt i Prage föra året.

En liten tysk fransman... eller fransyska. DSCF0724Large

Det här är vad jag hittade i lådan.

En liten tysk fransman... eller fransyska. DSCF0726Large

Detta lyckades jag med efter första locklyftet.

En liten tysk fransman... eller fransyska. DSCF0727Large

En liten tysk fransman... eller fransyska. DSCF0739Large

Rediga glapp ska det vara på sakerna annars är det ingen sport.

Fredrik
Fisken35
Fisken35


Till överst på sidan Gå ner

En liten tysk fransman... eller fransyska. Empty Sv: En liten tysk fransman... eller fransyska.

Inlägg av cas tor sep 08 2011, 07:33

Där har du en utmaning att bita i!
Tufft med namnskylten längst fram!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

En liten tysk fransman... eller fransyska. Empty Sv: En liten tysk fransman... eller fransyska.

Inlägg av Fisken35 tor sep 08 2011, 16:32

Japp, det blir platicard och spackel i dom där ravinerna.

Fisken35
Fisken35


Till överst på sidan Gå ner

En liten tysk fransman... eller fransyska. Empty Sv: En liten tysk fransman... eller fransyska.

Inlägg av Gäst tor sep 08 2011, 16:41

Vet inte om det gäller även denna pjäs men
ha koll på kanonskölden som skall passa ihop
med tornet och även ha koll på axeln som håller
kanonskölden på plats (den är rejält vek)

tips finns på Hotschiss-39 tråden Smile

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

En liten tysk fransman... eller fransyska. Empty Sv: En liten tysk fransman... eller fransyska.

Inlägg av Fisken35 fre sep 09 2011, 04:39

Det verkar passa utan problem här, det ända är att bilderna jag har visar att axeln ska vara genomgående vilket den inte är på modellen så jag får byta den för att den är för kort.

Fisken35
Fisken35


Till överst på sidan Gå ner

En liten tysk fransman... eller fransyska. Empty Sv: En liten tysk fransman... eller fransyska.

Inlägg av Gäst fre sep 09 2011, 10:52

Fisken35 skrev:Det verkar passa utan problem här, det ända är att bilderna jag har visar att axeln ska vara genomgående vilket den inte är på modellen så jag får byta den för att den är för kort.


ååh katten, men finns ju bra material att välja på så det kommer gå galant Smile

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

En liten tysk fransman... eller fransyska. Empty Sv: En liten tysk fransman... eller fransyska.

Inlägg av mats64 fre sep 09 2011, 21:15

Den ser tjusig ut Ola

mats64


Till överst på sidan Gå ner

En liten tysk fransman... eller fransyska. Empty Sv: En liten tysk fransman... eller fransyska.

Inlägg av Fisken35 ons sep 14 2011, 07:03

Det är så sant att det finns, men jag studerade lite mer bilder och jag kom inte fram till annat än att det ser ut att funnits torn utan genomgående axel med, om det gäller den här modellen kan jag inte svara på men jag har andvänt mig av andra glugar på tornet så den är ändå inte hellt korekt, så jag hoppar nog det den här gången.

Och Tack Mats för att du tycker att Ola ser tjusig ut Very Happy

Plasticardad, spacklad och struken med lite svart färg, varför då undrar ni och det vet inte jag heller, värmeslag skulle jag tro.

En liten tysk fransman... eller fransyska. DSCF0744Large

Fisken35
Fisken35


Till överst på sidan Gå ner

En liten tysk fransman... eller fransyska. Empty Sv: En liten tysk fransman... eller fransyska.

Inlägg av Matt_Public ons sep 14 2011, 08:54

Värmen gör stygga saker med folk.

Men det här ser ju nog så lovande ut ändå. cyclops
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

En liten tysk fransman... eller fransyska. Empty Sv: En liten tysk fransman... eller fransyska.

Inlägg av mats64 ons sep 14 2011, 09:27

Hehehe såg ju fel hade glömt ögon på hehehe men den blir fin ändå

mats64


Till överst på sidan Gå ner

En liten tysk fransman... eller fransyska. Empty Sv: En liten tysk fransman... eller fransyska.

Inlägg av Fisken35 ons sep 14 2011, 09:44

Tackar, jodå det går nog att få ordning på den vad det lider.

@:Mats, ingen fara.
Fisken35
Fisken35


Till överst på sidan Gå ner

En liten tysk fransman... eller fransyska. Empty Sv: En liten tysk fransman... eller fransyska.

Inlägg av Obed ons sep 14 2011, 09:55

Intressant vagn. Franska vagnar är lite speciella. Misspassningen ser ut att ha fixats galant. Förstår inte hur Heller tänkte när de satte en skarv på synligt ställe där det ska vara slätt.
Obed
Obed


Till överst på sidan Gå ner

En liten tysk fransman... eller fransyska. Empty Sv: En liten tysk fransman... eller fransyska.

Inlägg av Fisken35 ons sep 14 2011, 10:18

Tack, ja det verkar inte så genomtänkt, det är likadant där bak, överdelen kommer i tre delar.
Fisken35
Fisken35


Till överst på sidan Gå ner

En liten tysk fransman... eller fransyska. Empty Sv: En liten tysk fransman... eller fransyska.

Inlägg av Obed ons sep 14 2011, 10:23

Fisken35 skrev:Tack, ja det verkar inte så genomtänkt, det är likadant där bak, överdelen kommer i tre delar.

Det är väl därför din hantverksskicklighet finns till, annars kan man lika gärna lägga pussel
Obed
Obed


Till överst på sidan Gå ner

En liten tysk fransman... eller fransyska. Empty Sv: En liten tysk fransman... eller fransyska.

Inlägg av Fisken35 ons sep 14 2011, 10:27

Jo så kan det nog vara.
Fisken35
Fisken35


Till överst på sidan Gå ner

En liten tysk fransman... eller fransyska. Empty Sv: En liten tysk fransman... eller fransyska.

Inlägg av Gigabyte ons sep 14 2011, 10:27

Trevlig o lite udda i formen vagn som du på ditt byggbord nu ,, lite dålig pass form fixar du lätt ,, ser ut att fått en god start på ditt bygge !!! Very Happy
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

En liten tysk fransman... eller fransyska. Empty Sv: En liten tysk fransman... eller fransyska.

Inlägg av Fisken35 ons sep 14 2011, 10:39

Tackar, så långt har det väll gått bra, fortsättningen blir en annan sak kanske.
Fisken35
Fisken35


Till överst på sidan Gå ner

En liten tysk fransman... eller fransyska. Empty Sv: En liten tysk fransman... eller fransyska.

Inlägg av Fisken35 sön sep 25 2011, 16:07

Nu har det rört på sig igen, har grejat med lite små detaljer för att ersätta lite av det mindre, börjat på lite nya verktygs skaft gjort av några gem, nya fästen till skärmarna, en badning av lite fröken yta 1000 och så kom hjulen på plats, och ni som har byggt den förut ser kanske att fjädrarna hamnade helt ått fanders fel.

Sedan har jag grejat lite med kanonen om man kan kalla den lilla stackarn för det, ska bli lite mer jobb på den vad det lider.

Lite mer spackel på sina ställen sedan blir det nog lite grundning, och en liten översyning av tornet.

En liten tysk fransman... eller fransyska. DSCF0757Large

En liten tysk fransman... eller fransyska. DSCF0747Large

En liten tysk fransman... eller fransyska. DSCF0758Large

Fisken35
Fisken35


Till överst på sidan Gå ner

En liten tysk fransman... eller fransyska. Empty Sv: En liten tysk fransman... eller fransyska.

Inlägg av Gigabyte sön sep 25 2011, 18:46


Inte en helt lätt byggsats,,, men ser ut som en god fortsättning ,, härligt rund i formen din vagn ,,
och verktygs modden blev lyckad ,,,,,, Smile
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

En liten tysk fransman... eller fransyska. Empty Sv: En liten tysk fransman... eller fransyska.

Inlägg av Matt_Public sön sep 25 2011, 21:06

Framsteg!

Det var måhända inte den pampigaste pipan i postdistriktet, men säkerligen välment. Razz
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

En liten tysk fransman... eller fransyska. Empty Sv: En liten tysk fransman... eller fransyska.

Inlägg av Fisken35 mån sep 26 2011, 06:05

Tackar, tja jag lägger nog ner lite mer jobb på Broncos när jag börjar på den vad det lider, men man kan ju göra vad man kan så länge.

Nae den är inte katig, men jag hade inget att byta ut den med så den får duga.
Fisken35
Fisken35


Till överst på sidan Gå ner

En liten tysk fransman... eller fransyska. Empty Sv: En liten tysk fransman... eller fransyska.

Inlägg av Fisken35 sön nov 20 2011, 09:41

Har grejat lite med denna lilla microtank, målad har den blivigt, och det blir nog en redigt rostig och övergiven vagn av denna.

En liten tysk fransman... eller fransyska. DSCF0922Large

Fisken35
Fisken35


Till överst på sidan Gå ner

En liten tysk fransman... eller fransyska. Empty Sv: En liten tysk fransman... eller fransyska.

Inlägg av Janne.S sön nov 20 2011, 10:04

Rost och övergiven bådar för ett vädrings bonanza cheers
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

En liten tysk fransman... eller fransyska. Empty Sv: En liten tysk fransman... eller fransyska.

Inlägg av Azgaron sön nov 20 2011, 10:34

Trevlig liten vagn du knåpar på Fredrik! Ser snyggt ut!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

En liten tysk fransman... eller fransyska. Empty Sv: En liten tysk fransman... eller fransyska.

Inlägg av Fisken35 mån nov 21 2011, 10:04

Tackar, japp bonanzan har redan börjat! Very Happy
Fisken35
Fisken35


Till överst på sidan Gå ner

En liten tysk fransman... eller fransyska. Empty Sv: En liten tysk fransman... eller fransyska.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet