IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Hasegawa Tiger I 1/72

4 posters

Gå ner

Hasegawa Tiger I 1/72 Empty Hasegawa Tiger I 1/72

Inlägg av dm4 lör sep 24 2011, 15:30

Jahapp, då var det dags för första pansarvagnen, brukar ju endast bygga flyg så det här kan bli intressant. Börjar med en liten Tiger från Hasegawa så får vi se om det blir någon mer större modell senare.

Så här såg det ut efter lite torrplockande..Hasegawa Tiger I 1/72 Img_4356w
Gubbarna var inte av någon direkt kvailitet så jag hoppar dessa i detta bygge. Tanken är att göra ett litet diorama för vagnen, första gången det också, kan bli roligt.. (eller inte..)

Efter några dagars plockande med tester av nytt lim (Roket) ser det ut så här..Hasegawa Tiger I 1/72 Img_4376w
Om ni undrar vad det vita är så är det jag som bitit/tuggat lite på valda delar för att förhoppningsvis få en liten använd look i slutfinish. Sågade även isär 'stänkskydden' på sidorna för att kunna vinkla dem lite hipp som happ..

Baksida, bucklat lite med tänderna..Hasegawa Tiger I 1/72 Img_4377w

Så långt är jag nu, börjar fundera på om det är dags för färg eller har jag missat något?

Ytterligare en grej, vad gör man med sådana här band?Hasegawa Tiger I 1/72 Img_4378w
De är gummiaktiga och inte speciellt formbara, börjar tvivla på att jag kan få 'häng' med dessa band och framför allt, biter färgen?! Någon med erfarenhet?

Mvh



dm4
dm4


Till överst på sidan Gå ner

Hasegawa Tiger I 1/72 Empty Sv: Hasegawa Tiger I 1/72

Inlägg av Matt_Public lör sep 24 2011, 17:45

Dental-dings? scratch

Du är helt klart en skev själ (på ett bra sätt). Very Happy

Blir ju kanoners, det här...
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Hasegawa Tiger I 1/72 Empty Sv: Hasegawa Tiger I 1/72

Inlägg av Gigabyte lör sep 24 2011, 17:55

Ang banden,, Kör en lacknafta baserad grund på dom, (vet ej om man vågar köra en thinner bas på dom ), så har du en bra bas att börja på ,,, Smile
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Hasegawa Tiger I 1/72 Empty Sv: Hasegawa Tiger I 1/72

Inlägg av mats64 lör sep 24 2011, 19:29

Jag målade med vanlig tamia färg med spruta inga problem alls för mig färgen stannade kvar...

mats64


Till överst på sidan Gå ner

Hasegawa Tiger I 1/72 Empty Sv: Hasegawa Tiger I 1/72

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet