IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Die flugabwehrkanone "Acht-Acht" 8.8 cm Flak/36....

+10
MiniStuff
Azgaron
T-34
Gigabyte
cas
Joppo
Fisken35
Jokkocze
Janne.S
Matt_Public
14 posters

Sida 1 av 5 1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Gå ner

Die flugabwehrkanone "Acht-Acht" 8.8 cm Flak/36.... Empty Die flugabwehrkanone "Acht-Acht" 8.8 cm Flak/36....

Inlägg av Gäst lör okt 08 2011, 20:51

Die flugabwehrkanone "Acht-Acht" 8.8 cm Flak/36.... 88an%252520005

Die flugabwehrkanone "Acht-Acht" 8.8 cm Flak/36....


Die flugabwehrkanone "Acht-Acht" 8.8 cm Flak/36.... 88an%252520002

Lådans hela innehåll.

Die flugabwehrkanone "Acht-Acht" 8.8 cm Flak/36.... 88an%252520004

2 olika metallpipor plus lite annat i metallväg Smile


Som våran ärade bilentuast Christer Glenning sa "en massa lullull" är denna låda utrustad med Very Happy

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Die flugabwehrkanone "Acht-Acht" 8.8 cm Flak/36.... Empty Sv: Die flugabwehrkanone "Acht-Acht" 8.8 cm Flak/36....

Inlägg av Gäst lör okt 08 2011, 20:53

Denna låda innehöll 18 kartor och en platta med photo-etch
och en låda med metallpipor Smile

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Die flugabwehrkanone "Acht-Acht" 8.8 cm Flak/36.... Empty Sv: Die flugabwehrkanone "Acht-Acht" 8.8 cm Flak/36....

Inlägg av Matt_Public lör okt 08 2011, 21:34

Herrejistanes!

Extra allt överallt idag... Razz
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Die flugabwehrkanone "Acht-Acht" 8.8 cm Flak/36.... Empty Sv: Die flugabwehrkanone "Acht-Acht" 8.8 cm Flak/36....

Inlägg av Gäst lör okt 08 2011, 21:40

Matt_Public skrev:Herrejistanes!

Extra allt överallt idag... Razz

Lite lustigt med denna modells historik, när jag tog upp denna hälsosamma bana efter många års träda
så var denna modell den första jag köpte och detta kan ha varit minst 3 år sedan och den har legat på
hyllan sedan dess Embarassed Smile
Priset då var fasiala 469 lusidorer, men undrar egentligen vad denna kostar nu !!!

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Die flugabwehrkanone "Acht-Acht" 8.8 cm Flak/36.... Empty Sv: Die flugabwehrkanone "Acht-Acht" 8.8 cm Flak/36....

Inlägg av Janne.S lör okt 08 2011, 22:00

Latjo bygge!

Blir du ledsen om jag säger att den blitt billigare?
http://www.alfahobby.se/shop.zul#ITEM%3ADRA-6260
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Die flugabwehrkanone "Acht-Acht" 8.8 cm Flak/36.... Empty Sv: Die flugabwehrkanone "Acht-Acht" 8.8 cm Flak/36....

Inlägg av Gäst lör okt 08 2011, 22:17

Janne.S skrev:Latjo bygge!

Blir du ledsen om jag säger att den blitt billigare?
http://www.alfahobby.se/shop.zul#ITEM%3ADRA-6260

De vart ju bördigt Sad , vrid du om den slöa modellbyggarkniven i en modellbyggares själ och hjärta, gör det bara, tänk inte på mig flower Wink

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Die flugabwehrkanone "Acht-Acht" 8.8 cm Flak/36.... Empty Sv: Die flugabwehrkanone "Acht-Acht" 8.8 cm Flak/36....

Inlägg av Gäst lör okt 08 2011, 22:18


Detta bygge blir nog lattjo ja, en hel del pilli pilli Smile

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Die flugabwehrkanone "Acht-Acht" 8.8 cm Flak/36.... Empty Sv: Die flugabwehrkanone "Acht-Acht" 8.8 cm Flak/36....

Inlägg av Jokkocze lör okt 08 2011, 22:34

Ola skrev:
Janne.S skrev:Latjo bygge!

Blir du ledsen om jag säger att den blitt billigare?
http://www.alfahobby.se/shop.zul#ITEM%3ADRA-6260

De vart ju bördigt Sad , vrid du om den slöa modellbyggarkniven i en modellbyggares själ och hjärta, gör det bara, tänk inte på mig flower Wink
Är det så illa? För att strö extra salt i såren kan jag kanske informera dig om att du hade kunnat köpa i princip samma modell, men med en alternativ sköld och utan gubbar, för mindre än en tredjedel av vad du betalade.
http://www.hlj.com/product/DRA6287

Själv köpte jag två. Razz
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Die flugabwehrkanone "Acht-Acht" 8.8 cm Flak/36.... Empty Sv: Die flugabwehrkanone "Acht-Acht" 8.8 cm Flak/36....

Inlägg av Fisken35 sön okt 09 2011, 04:50

Kan inte se bilderna Sad , men snyggt blir det säkert när du får blanda i lite lim och färg i det hela.

Fredrk
Fisken35
Fisken35


Till överst på sidan Gå ner

Die flugabwehrkanone "Acht-Acht" 8.8 cm Flak/36.... Empty Sv: Die flugabwehrkanone "Acht-Acht" 8.8 cm Flak/36....

Inlägg av Gäst sön okt 09 2011, 09:48

Fisken35 skrev:Kan inte se bilderna Sad , men snyggt blir det säkert när du får blanda i lite lim och färg i det hela.

Fredrk


Hej Fredrik

Det är Dragons 88mm flak36 i 1/35 med personal Smile

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Die flugabwehrkanone "Acht-Acht" 8.8 cm Flak/36.... Empty Sv: Die flugabwehrkanone "Acht-Acht" 8.8 cm Flak/36....

Inlägg av Gäst sön okt 09 2011, 09:50

Jokkocze skrev:
Ola skrev:
Janne.S skrev:Latjo bygge!

Blir du ledsen om jag säger att den blitt billigare?
http://www.alfahobby.se/shop.zul#ITEM%3ADRA-6260

De vart ju bördigt Sad , vrid du om den slöa modellbyggarkniven i en modellbyggares själ och hjärta, gör det bara, tänk inte på mig flower Wink
Är det så illa? För att strö extra salt i såren kan jag kanske informera dig om att du hade kunnat köpa i princip samma modell, men med en alternativ sköld och utan gubbar, för mindre än en tredjedel av vad du betalade.
http://www.hlj.com/product/DRA6287

Själv köpte jag två. Razz


Man lär så länge man lever Very Happy
men detta kommer bli ett pillejobb med en del försiktiga koncentrerande ihopsättningar Smile

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Die flugabwehrkanone "Acht-Acht" 8.8 cm Flak/36.... Empty Sv: Die flugabwehrkanone "Acht-Acht" 8.8 cm Flak/36....

Inlägg av Joppo sön okt 09 2011, 13:40

Detta tror jag faktiskt är den modell med flest delar som jag någonsin sett Smile Ska bli kul att följa fortsättningen.

/J
Joppo
Joppo


Till överst på sidan Gå ner

Die flugabwehrkanone "Acht-Acht" 8.8 cm Flak/36.... Empty Sv: Die flugabwehrkanone "Acht-Acht" 8.8 cm Flak/36....

Inlägg av Fisken35 sön okt 09 2011, 16:09

A, jo den har jag liggandes med någonstans där hemma, en himla massa delar vill jag minns.
Fisken35
Fisken35


Till överst på sidan Gå ner

Die flugabwehrkanone "Acht-Acht" 8.8 cm Flak/36.... Empty Sv: Die flugabwehrkanone "Acht-Acht" 8.8 cm Flak/36....

Inlägg av Gäst sön okt 09 2011, 16:23

Joppo skrev:Detta tror jag faktiskt är den modell med flest delar som jag någonsin sett Smile Ska bli kul att följa fortsättningen.

/J

Ja du, den har många delar den, men jag har en Dragon Pz.Kpfw.IV Ausf.D med ynkliga 1200 delar Very Happy

//Ola

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Die flugabwehrkanone "Acht-Acht" 8.8 cm Flak/36.... Empty Sv: Die flugabwehrkanone "Acht-Acht" 8.8 cm Flak/36....

Inlägg av cas sön okt 09 2011, 20:22

Men jösses!
Skall man bygga en 88:a så skall man tydligen använda Dragon, det är då säkert!
Helt makalöst vad mycket delar.
Kan nog bli massa kulmeckande för att få ihop den Very Happy
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Die flugabwehrkanone "Acht-Acht" 8.8 cm Flak/36.... Empty Sv: Die flugabwehrkanone "Acht-Acht" 8.8 cm Flak/36....

Inlägg av Gäst mån okt 10 2011, 21:54

CAS skrev:Men jösses!
Skall man bygga en 88:a så skall man tydligen använda Dragon, det är då säkert!
Helt makalöst vad mycket delar.
Kan nog bli massa kulmeckande för att få ihop den Very Happy

Jorå mycket meckande blir det....tittade snabbt egenom ritningen och det var inte långt ifrån att man bidde affraid
för i ritningen gäller det verkligen att ha koll på saker och ting.
Kommer med exempel när hjärta och hjärna lugnar ner sig och nervositetetsdarrningarna i fingrarna släpper efter denna
titt i ritningen.... Shocked

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Die flugabwehrkanone "Acht-Acht" 8.8 cm Flak/36.... Empty Sv: Die flugabwehrkanone "Acht-Acht" 8.8 cm Flak/36....

Inlägg av Gigabyte tis okt 11 2011, 19:01

Hej
Har haft nöjet att pilla ihop en dylik från Dragon i våras (?)
Tror att du kommer att kommer att tycka att den blir en trevlig bekantskap på ditt bygg bord
och ja deras beskrivningar är ju lite röriga med olika ver i samma utgåva ,, Rolling Eyes
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Die flugabwehrkanone "Acht-Acht" 8.8 cm Flak/36.... Empty Sv: Die flugabwehrkanone "Acht-Acht" 8.8 cm Flak/36....

Inlägg av Gäst tis okt 11 2011, 21:27

Gigabyte skrev:Hej
Har haft nöjet att pilla ihop en dylik från Dragon i våras (?)
Tror att du kommer att kommer att tycka att den blir en trevlig bekantskap på ditt bygg bord
och ja deras beskrivningar är ju lite röriga med olika ver i samma utgåva ,, Rolling Eyes

Val I: type 18 eller type 36
Val II: with loadingtray fitted eller without loadingtray fitted
Val III: cradle with gunshield fitted eller cradle without gunshield fitted
Val IIII: seat folded down for operation eller seat folded down for transportation
Val V: loaded on trailer for transportaion eller detached from trailer for operation
Val VI: sideleg folded up for transportation eller sideleg folded down for operation
Val VII: sideleg folded up for transportation eller sideleg folded down for operation
Val VIII: drill locationholes for parts F32/F33 only if cablereel is positioned on fenders
Val VIIII: towbar hitched for towing of gun eller towbar unhitched for operation of gun
Val X: Vilka färger skall man ta som stämmer överens med det förband som har dessa färger och då är det 6 olika enheter enligt ritning !!!

val...choises....val....val och åter choises...man blir ju helt matt innan man har ens hunnit börja Shocked

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Die flugabwehrkanone "Acht-Acht" 8.8 cm Flak/36.... Empty Sv: Die flugabwehrkanone "Acht-Acht" 8.8 cm Flak/36....

Inlägg av Matt_Public ons okt 12 2011, 08:23

I-landsproblem! Den enda sort jag någonsin vill ha. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Die flugabwehrkanone "Acht-Acht" 8.8 cm Flak/36.... Empty Sv: Die flugabwehrkanone "Acht-Acht" 8.8 cm Flak/36....

Inlägg av Joppo ons okt 12 2011, 10:43

Mmm... Dragons ritningar är verkligen inga under av pedagogik direkt. De borde gå en kurs hos Wingnut wings och lära sig hur man gör det bra Smile

Om du har problem att bestämma dig angående målningen så har jag ett förslag som jag tycker är rätt fett. Tyskarna målade en(eller kanske flera) av sina kanoner i ett snyggt splinterkamo under Nordafrikakampanjen. Det såg ut såhär:

Die flugabwehrkanone "Acht-Acht" 8.8 cm Flak/36.... Camo

Jag har också ett foto i en bok hemma med ett riktigt fotografi med just detta kamo som jag skulle kunna fota av om du vill. Om du förresten vill ha fler förslag till målningen och har Facebook kan du även kolla in denna sida:

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.109368379103891.4727.107121675995228&type=1
Joppo
Joppo


Till överst på sidan Gå ner

Die flugabwehrkanone "Acht-Acht" 8.8 cm Flak/36.... Empty Sv: Die flugabwehrkanone "Acht-Acht" 8.8 cm Flak/36....

Inlägg av Jokkocze ons okt 12 2011, 11:05

Hm.. om inte Ola kör på det där splintercamot eller kanske det under, så tror jag nästan att jag kör på det när jag nu får för mig att bygga någon av mina kanoner..

Det var lite schmexigt..
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Die flugabwehrkanone "Acht-Acht" 8.8 cm Flak/36.... Empty Sv: Die flugabwehrkanone "Acht-Acht" 8.8 cm Flak/36....

Inlägg av Joppo ons okt 12 2011, 12:31

Die flugabwehrkanone "Acht-Acht" 8.8 cm Flak/36.... Flak

Här är bilden från min bok. Jag hade för mig att man såg mer av kanonen, men så var visst inte fallet. Färgerna i bilden ska nog tas med en rejäl skopa salt, då jag misstänker att de efterkolorerade ovanpå det svartvita foton.
Joppo
Joppo


Till överst på sidan Gå ner

Die flugabwehrkanone "Acht-Acht" 8.8 cm Flak/36.... Empty Sv: Die flugabwehrkanone "Acht-Acht" 8.8 cm Flak/36....

Inlägg av Gäst ons okt 12 2011, 19:11

På tal om målning så är Dragon hopplösa när det gäller målningsförslag
de visar på stridsvagnar enbart front, rompen, och ena sidan.
Det kan reta mig rejält tanke på att man vill ju att det skall se bra ut och
att man är ju knappast tankeläsare o.s.v Rolling Eyes

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Die flugabwehrkanone "Acht-Acht" 8.8 cm Flak/36.... Empty Sv: Die flugabwehrkanone "Acht-Acht" 8.8 cm Flak/36....

Inlägg av Gäst ons okt 12 2011, 19:13

Ps...
Har bestämt mig gällande målning Smile
Bli panzergrenadierdivision "Grossdeutschland" östfronten 1943

Men tackar ödmjukast för tipsen är ju bra att ha Smile

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Die flugabwehrkanone "Acht-Acht" 8.8 cm Flak/36.... Empty Sv: Die flugabwehrkanone "Acht-Acht" 8.8 cm Flak/36....

Inlägg av Matt_Public tor okt 13 2011, 08:31

Ola skrev:Blir panzergrenadierdivision "Grossdeutschland", östfronten 1943.
Du är en bra karl! Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Die flugabwehrkanone "Acht-Acht" 8.8 cm Flak/36.... Empty Sv: Die flugabwehrkanone "Acht-Acht" 8.8 cm Flak/36....

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 5 1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet