IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

felvädrad?

2 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

felvädrad? Empty felvädrad?

Inlägg av Krivoshein lör feb 25 2012, 12:33

Jag sitter och kikar på "Dora" som nog blir mitt nästa projekt efter T34:an, och fastnade på denna sida: http://www.amps-armor.org/ampssite/reviews/showReview.aspx?ID=1607&Type=FB
jag tycker nog den är lite "felvädrad" -om det svarta ska föreställa sot från loken som drog den, så tycker jag nog att man borde tänka lite mer i "fartvindens" riktning, eller är jag ute och cyklar?
samt att borde inte en så stor vagn få mer än bara sot på sig?
vad är era reflektioner?

Krivoshein


Till överst på sidan Gå ner

felvädrad? Empty Sv: felvädrad?

Inlägg av MiniStuff lör feb 25 2012, 13:48

mne... jag skulle inte kalla det felvädrat. Kolla på ett godståg nästan gång du är i närheten av räls, de är "vädrade" lodrätt. Soten/skiten mer eller mindre "regnar" ned och regn som väller över tågen gör att skiten även den rinner nedåt.

det är ett bra tips överhuvudtaget att kolla hur moderna fordon av alla de slag är "vädrade" för det har inte förändrats sen 40-talet Smile

lera och smuts ser likadan ut idag, och snö som bulkar upp på fordon när de står stilla eller rör sig är likadant. Jag brukar fota intressanta "vädringsfordon" för att ha som referens.


Ytterligare en grej angående just Dora: dessa "tåg" var inte ute och rörde på sig något nämnvärt. De hade oftast ett ställe, bergrum bla., där de gömde tåget mellan salvorna för att allierat flyg inte skulle lyckas bomba dem.

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

felvädrad? Empty Sv: felvädrad?

Inlägg av Krivoshein lör feb 25 2012, 23:08

det jag mest reagerade på är att den är "sotig" på båda sidor om utstickande balkar tex, borde det inte vara så att skiten inte bara samlas jämt fördelat?
nåja, jag får väl bugga min och ge min version på saken Smile

Krivoshein


Till överst på sidan Gå ner

felvädrad? Empty Sv: felvädrad?

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet