IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Ny på forumet

+5
bjork_larsson
Warsawpact
johan r
Janne.S
MagnusE
9 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Ny på forumet Empty Ny på forumet

Inlägg av MagnusE lör jan 10 2009, 00:29

Hej gott folk,

Jag heter Magnus och jag är nybörjare. Byggde en del i de lägre tonåren men det är över 25 år sedan och mycket har hänt sen dess.Har lurkat på diverse byggarsidor inklusive denna en tid och försökt få med mig tekniker och material. Var även i Kungälv i höstas och blev riktigt inspirerad att sätta igång. I våras fick jag en Iwata Eclipse av mina snälla arbetskamrater i 40-års present och jag har förmånen att på min arbetsplats ha tillgång till mängder av slipmaterial, spackel och annat så egentligen borde jag väl ha kommit igång tidigare.
Har iallafall börjat med en PT-76 från Trumpter som skall få lite vädring om jag nu lyckas få till det.

Ny på forumet Pt76

Vi hörs
MagnusE
MagnusE


Till överst på sidan Gå ner

Ny på forumet Empty Sv: Ny på forumet

Inlägg av Janne.S lör jan 10 2009, 00:52

Välkommen Magnus Very Happy

Nybörjare? Aldrig...jag har sett vana byggare göra sämre jobb än det där! Lite vädring och torrborstning så blir det där en lysande liten PT. Pansarkille förmodar jag? Wink

Jag ser fram emot fler bygg projekt av dig framöver Smile

Limma lugnt!

/Janne
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Ny på forumet Empty Sv: Ny på forumet

Inlägg av johan r lör jan 10 2009, 01:14

Hej Magnus och välkommen till oss Exclamation

Kul att du återfallit i plastbyggandet (och trevliga arbetskamrater du har).

Om du tycker att du är nybörjare med den fina PT-76:an så skall det bli riktigt spännande att se dina modeller framöver.
Jag tycker den ser väldigt bra ut!

Känner du för det så startar du en tråd i "In the works" på ditt bygge så vi andra kan lära oss av ditt bygge, hetsa dig till att fortsätta samt komma med tips om hur du kommer vidare. Tveka inte att ställa frågor. Chansen är ganska stor att någon sitter inne på någon typ av svar.

Välkommen
PS
Du missade vårt möte ikväll i Härlanda Kyrka, hoppas vi ses på nästa möte i början på februari.
DS

mvh
Johan
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

Ny på forumet Empty Sv: Ny på forumet

Inlägg av Warsawpact lör jan 10 2009, 10:36

Hej och välkommen Magnus!

Mycket trevligt att se en som bygger "modernt" ryskt pansar. Din amfibievagn ser otroligt bra ut för att vara nybörjare!

Ytterst snälla arbetskamrater du har. bounce

Välkommen in i gemenskapen Magnus!

Mvh Christian
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Ny på forumet Empty Sv: Ny på forumet

Inlägg av bjork_larsson lör jan 10 2009, 11:03

Välkommen Magnus!

Ja, det va hyggliga arbetskompisar du hade! Very Happy Tanksen ser mycket bra ut! Skall bli kul att se dina fortsatta arbeten i "In the works tråden"!

Terje
bjork_larsson
bjork_larsson


Till överst på sidan Gå ner

Ny på forumet Empty Sv: Ny på forumet

Inlägg av MagnusE lör jan 10 2009, 15:24

Tack ska ni ha för det varma välkomnandet. Very Happy Det skall bli trevligt att hänga här. Kul att ni gillar PT´n, jag har försökt att vara riktigt noggrann. Jo pansar är min grej iallafall i nuläget men jag har faktiskt en AC-130U i 1:48 liggande som jag fick billigt. Den får dock vänta till jag lärt mig måla ordentligt, den är ju gigantisk. Nästa bygge blir nog en Warrior i FN målning a la Balkan 90tal.
Har en fråga angående prismor. Vad skulle ni gjort? Funderar att lirka dit Krystal Klear men är osäker om det blir så bra.

/Magnus
MagnusE
MagnusE


Till överst på sidan Gå ner

Ny på forumet Empty Sv: Ny på forumet

Inlägg av Stefan E lör jan 10 2009, 17:11

Hejsan Magnus!

Välkommen till vårt glada gäng här! Very Happy

Vi skall nog smitta dig med både flyg- bil- och båt- baciller vad det lider! cheers

Ser fram emot att få se mer av dina byggen, din PT är helläcker!
Ang. din fråga om prismor, så bollar jag över den till pansarnissarna (jag bygger mest flyg)! Cool

Limma Lungt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Ny på forumet Empty Sv: Ny på forumet

Inlägg av Azgaron lör jan 10 2009, 18:56

Hej och välkommen Magnus! Fint bygge! Ser fram emot att se den vädrad!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Ny på forumet Empty Sv: Ny på forumet

Inlägg av merlin1953packard sön jan 11 2009, 20:31

Välkommen i gänget, Magnus!
Du kommer säkert att trivas här med alla pansarentusiaster. För egen del håller jag mig mestadels till flyg, men kommer säkert att besöka pansarträsket med ett och annat bygge i framtiden. Har i alla fall en Autoblinda liggande på lut någonstans, begravd under alla flygbyggsatser. För närvarande håller jag på med en hel del flyg, både civilt och militärt. Som sagt, välkommen & have fun!/BL
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

Ny på forumet Empty Sv: Ny på forumet

Inlägg av MagnusE sön jan 11 2009, 21:41

Tack ska ni ha grabbar. Very Happy Den färdiga PT´n har nu parkerat i Bildrutan.
MagnusE
MagnusE


Till överst på sidan Gå ner

Ny på forumet Empty Sv: Ny på forumet

Inlägg av Gigabyte mån jan 12 2009, 21:30

Hej på dig Mangnus ,´välkommen oss plast missbrukare , och snygg vagn du har fått ihop !
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Ny på forumet Empty Sv: Ny på forumet

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet