IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Nitto's 1/24 Maschinen Krieger - Gustav /Panzer Kampf Anzug Ausf G.

5 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Nitto's 1/24 Maschinen Krieger - Gustav /Panzer Kampf Anzug Ausf G. Empty Nitto's 1/24 Maschinen Krieger - Gustav /Panzer Kampf Anzug Ausf G.

Inlägg av Warsawpact fre jan 30 2009, 21:40

Då var det dags för mig att presentera ännu ett komplett sci-fi bygge som jag nu är klar med, nämligen en Maschinen Krieger.

Lite bakgrund:
Jag är ett stort fan av allt som heter Japansk sci-fi ( eller sci-fi rent generellt) och då jag upptäckte Ma.K ,som "vi" frällsta kallar det, för över 7 år sedan så var jag fast!
Maschinen Krieger var från början en Manga serie ( japansk tidningsserie) och även en film men den spann vidare och märket Ma'K fick även en "modellgren" med modellerna i 1/24 skalan från de som var med i serien.

Det hela utspelar sig i en dystopisk pseudo/ what-if framtid runt år 3021 då efter ett kärnvapenkrig då mänskligen börjat återkollonisera Jorden efter att ha flytt ut i deep space under kärnvapenkriget.
Men fientligheterna mellan de olika folken/ diktaturerna dog inte ut i kriget utan "följde med" ut med människorna i runden och härjade även bland stjärnorna och nu åter igen på jorden då det blir till ett race vem som kan få störst inflytande och kontroll över Jorden när återkolonisatione är igång och då den värsta av kärnstrålningen lagt sig.
De stridande parterna är The Mercenary Troops som är en stor samling av legosoldater och diverse "lösa" militärer som är inköpta av Western Federation ( som är den samlade anglo-amerikanska västvärlds sfären) för att strida mot supermakten Strahl Demokratik Republik (som är en fascistisk imperiemakt /diktatur a la 1940 års Tyskland) Striderna sker i främst med vandrande bepansrade mekaniserade "Suits" som är som en gående stridsvagn.

Modellen i fråga tillhör Strahl Demokratik Republik ( ...för att de helt enkelt är de häftigaste i serien! Smile )

I och med att Ma'K utspelar sig i en dystopisk framtid så sattsade jag på en fyra-nyanser-av-grått tema/ camo med mycket olja och skit på den.


Men det var bakgrundshistorien...och nu över till bilderna:
Enjoy!
( Ber om ursäkt för de mörka bildern...bättre kommer inom kort)
Nitto's 1/24 Maschinen Krieger - Gustav /Panzer Kampf Anzug Ausf G. _DSC0789
Nitto's 1/24 Maschinen Krieger - Gustav /Panzer Kampf Anzug Ausf G. _DSC0788
Nitto's 1/24 Maschinen Krieger - Gustav /Panzer Kampf Anzug Ausf G. _DSC0787
Nitto's 1/24 Maschinen Krieger - Gustav /Panzer Kampf Anzug Ausf G. _DSC0786
Nitto's 1/24 Maschinen Krieger - Gustav /Panzer Kampf Anzug Ausf G. _DSC0785
Nitto's 1/24 Maschinen Krieger - Gustav /Panzer Kampf Anzug Ausf G. _DSC0784
Nitto's 1/24 Maschinen Krieger - Gustav /Panzer Kampf Anzug Ausf G. _DSC0783

Jag är i farten att planera ett Urban Combat Action diroama till den, så stay tuned. Wink
/

Chrille


Senast ändrad av Warsawpact den fre jan 30 2009, 21:48, ändrad totalt 1 gång
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Nitto's 1/24 Maschinen Krieger - Gustav /Panzer Kampf Anzug Ausf G. Empty Sv: Nitto's 1/24 Maschinen Krieger - Gustav /Panzer Kampf Anzug Ausf G.

Inlägg av Janne.S fre jan 30 2009, 21:45

MAGNIFIKT!!!!!!

Fantastiskt jobb Chrille!! Ser verkligen härligt skitig å 40-talig ut på något sätt! As ballt!!!!! Det vill vi se mer av!!!!!!!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Nitto's 1/24 Maschinen Krieger - Gustav /Panzer Kampf Anzug Ausf G. Empty Sv: Nitto's 1/24 Maschinen Krieger - Gustav /Panzer Kampf Anzug Ausf G.

Inlägg av Gigabyte fre jan 30 2009, 21:55

Härligt vädrat , ser verkligen använd ut och ser ut att ha genomgått en hel del Cool
PS tack för genomgången till figurens historia, blir ju mera intressant om man har lite bakgrundsfakta Very Happy
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Nitto's 1/24 Maschinen Krieger - Gustav /Panzer Kampf Anzug Ausf G. Empty Sv: Nitto's 1/24 Maschinen Krieger - Gustav /Panzer Kampf Anzug Ausf G.

Inlägg av Azgaron lör jan 31 2009, 00:40

Mycket tjusigt bygge Christian! Kul att se en Ma.K!
Jag har ju sett de byggsatserna ett antal gånger, men inte köpt nån - än! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Nitto's 1/24 Maschinen Krieger - Gustav /Panzer Kampf Anzug Ausf G. Empty Sv: Nitto's 1/24 Maschinen Krieger - Gustav /Panzer Kampf Anzug Ausf G.

Inlägg av Warsawpact lör jan 31 2009, 18:34

Tack allihop ! Surprised

Det kommer att komma åtskilliga fler Ma.K byggen framigenom.

/ Christian
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Nitto's 1/24 Maschinen Krieger - Gustav /Panzer Kampf Anzug Ausf G. Empty Sv: Nitto's 1/24 Maschinen Krieger - Gustav /Panzer Kampf Anzug Ausf G.

Inlägg av Caverö lör jan 31 2009, 23:12

Snyggt jobbat, det ser minsann ut som en liten deutch som sitter där inne. Roligt tema att bygga vidare på.

hej och hå bygg på.

Caverö
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Nitto's 1/24 Maschinen Krieger - Gustav /Panzer Kampf Anzug Ausf G. Empty Sv: Nitto's 1/24 Maschinen Krieger - Gustav /Panzer Kampf Anzug Ausf G.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet