IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Vad gör jag för fel?

2 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Vad gör jag för fel? Empty Vad gör jag för fel?

Inlägg av Fisken35 mån jun 10 2013, 23:44

Har försökt få till en vagn som inte är så värst sliten, lite solblekt men inte så mycket mer än så, kan jag fortfarande få ordning på den som den är eller är det bara att stripa den på färg och börja om?
Vad gör jag för fel? DSCF1995_zps1f616482
Fredrik
Fisken35
Fisken35


Till överst på sidan Gå ner

Vad gör jag för fel? Empty Sv: Vad gör jag för fel?

Inlägg av MiniStuff tis jun 11 2013, 09:36

Jag tror.. kan ha fel, att skavet som du i detta fallet gjort ljusare grönt bör vara mörkt. Skav som går igenom till metall annan färg har tendens att bli mörkare. Endast riktigt höga kanter och nyskav som blir metallfärgat. Sen skulle jag bleka mitten av alla paneler (eller vad man skall kalla ytorna) och kanske speciellt de horisontella ytorna.

Det är iaf mina spontana tankar.

/Markus

Ps. Och lite pin-washes för att stärka kontrasten. Ds.

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Vad gör jag för fel? Empty Sv: Vad gör jag för fel?

Inlägg av Fisken35 tis jun 11 2013, 10:17

Jo hela tanken var väll att det skulle bli något sådant av det, men allt gick verkligen åt pipsvängen den här gången.

Och skavet skulle igentligen ha varit menat som torborstning men det vart helt åt skogen allting, det är just det jag undrar, hur får jag till det korekt.
Tycker inte jag har några problem med att fixa till en panzergul och Pzgrå vagn men när det kommer till gröna då går det inte alls.
Fisken35
Fisken35


Till överst på sidan Gå ner

Vad gör jag för fel? Empty Sv: Vad gör jag för fel?

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet