IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Japanesen type 97 Chi Ha är färdig.

+5
Linus
Gigabyte
Janne.S
johan r
Caverö
9 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Japanesen type 97 Chi Ha är färdig. Empty Japanesen type 97 Chi Ha är färdig.

Inlägg av Caverö tis 10 mar 2009, 21:17

En liten antenn kanske saknas men ni klara väl av att se den ändå hoppas jag.
Observera att naturen runt omkring inte är djungel utan gjord för enn stor ryss med typ dubbelt så breda band.

Japanesen type 97 Chi Ha är färdig. Ghjkf

Japanesen type 97 Chi Ha är färdig. Ndts

Japanesen type 97 Chi Ha är färdig. Srthfg

Japanesen type 97 Chi Ha är färdig. Ghhsujg

Japanesen type 97 Chi Ha är färdig. E56ud

Japanesen type 97 Chi Ha är färdig. A34fvr

Japanesen type 97 Chi Ha är färdig. 7jft
Jag la in en liten jämförelsebild med en M4 för att se storleken på den lilla jappon, som ändå var det tuffaste som japanerna hade.
Kanonmat för en Sherman, mums mums cheers cheers . Jag tycker smilien till höger ser ut som en arg japan Mad . lol!

Japanesen type 97 Chi Ha är färdig. Wergxh
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Japanesen type 97 Chi Ha är färdig. Empty Sv: Japanesen type 97 Chi Ha är färdig.

Inlägg av johan r tis 10 mar 2009, 21:31

Tjusigt som vanligt Caverö san

//Johan
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

Japanesen type 97 Chi Ha är färdig. Empty Sv: Japanesen type 97 Chi Ha är färdig.

Inlägg av Janne.S tis 10 mar 2009, 21:42

Stabilt bygge Caverö!!

Läckert!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Japanesen type 97 Chi Ha är färdig. Empty Sv: Japanesen type 97 Chi Ha är färdig.

Inlägg av Gigabyte tis 10 mar 2009, 22:22

Mycket snyggt Caverö cheers cheers , angå antenn så sa en panzar polare att det som ser ut som ett räcke på tornet skall också ha funktion som antenn ?!
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Japanesen type 97 Chi Ha är färdig. Empty Sv: Japanesen type 97 Chi Ha är färdig.

Inlägg av Linus tis 10 mar 2009, 22:26

Om det är vad jag tror du pratar om så är det ett litet fack som de fäller ner antennen i för att den ej skall böjas eller knäckas.
Linus
Linus


Till överst på sidan Gå ner

Japanesen type 97 Chi Ha är färdig. Empty Sv: Japanesen type 97 Chi Ha är färdig.

Inlägg av johan r tis 10 mar 2009, 23:21

Jodå, mycket riktigt är skulle räcket kunna vara en slags antenn. Det ser så ut i alla fall på de bilder jag sett av vagnen. Den fungerar på samma sätt som antennen på tyskarnas stabsvagnar (det som ser ut som en rörställning över vagnen ibland). Kallas även ibland för NVIS-antenn.

Vet inte om japanerna även hade stavantenner (rakt uppstående "piskor").

// Johan
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

Japanesen type 97 Chi Ha är färdig. Empty Sv: Japanesen type 97 Chi Ha är färdig.

Inlägg av Azgaron ons 11 mar 2009, 06:32

Mycket tjusigt bygge Caverö!

På Airfix lilla modell ska räcket/antennen målas i nån koppar eller mässingfärg. Tror jag använde Hu171.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Japanesen type 97 Chi Ha är färdig. Empty Sv: Japanesen type 97 Chi Ha är färdig.

Inlägg av Caverö ons 11 mar 2009, 06:49

Jag tackar för er a ord. Jag vet inte vad som är rätt men forsätt diskutionen så jag får lite kött på benen, det känns som det är ett antennfäste på vänster sida tornet.
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Japanesen type 97 Chi Ha är färdig. Empty Sv: Japanesen type 97 Chi Ha är färdig.

Inlägg av JOooCKE ons 11 mar 2009, 08:02

Snyggt ! cheers
Den kommer att göra sig RIKTIGT bra i djungel diot ! Very Happy

Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Japanesen type 97 Chi Ha är färdig. Empty Sv: Japanesen type 97 Chi Ha är färdig.

Inlägg av T-34 ons 11 mar 2009, 17:26

Mycket snyggt, som vanligt Caverö. Gillar basplattan med gäset och gruset, jättebra.
Har för mej att antennen kallades ramantenn och de flesta nationer hade dessa i ett tidigt stadium även ryssen som hade det fram till slutet av 30-talet.
Magnus
T-34
T-34


Till överst på sidan Gå ner

Japanesen type 97 Chi Ha är färdig. Empty Sv: Japanesen type 97 Chi Ha är färdig.

Inlägg av merlin1953packard ons 11 mar 2009, 21:56

Snyggt bygge, Caverö! Skall bli spännande att se hur djungel och figurer tar sig ut senare med kärran.
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

Japanesen type 97 Chi Ha är färdig. Empty Sv: Japanesen type 97 Chi Ha är färdig.

Inlägg av Caverö ons 11 mar 2009, 22:03

Tackar, jo det tycker jag oxå skall bli spännande. Riktigt kul Very Happy cheers
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Japanesen type 97 Chi Ha är färdig. Empty Sv: Japanesen type 97 Chi Ha är färdig.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet