IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

War thunder

+2
Janne.S
cas
6 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Gå ner

War thunder Empty War thunder

Inlägg av cas mån sep 02 2013, 19:50

Har ni hört talas om War Thunder?
En helt gratis MMO-liknande flygsimulator, som så småningom skall kompletteras med spelbara land och sjö-enheter..
War thunder 207
War thunder 208
Bara litegranna snyggt, och dessutom flyter det på rent otroligt snabbt!
Jag råkade göra en anvvändare bara för att prova lite och nu är jag fast Cool 
All tid som borde spenderats med modeller bara råkar försvinna här.

Ajdå

Ni hittar spelet på Steam, eller HÄR

Socialstyrelsen borde utfärda en varning...
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

War thunder Empty Sv: War thunder

Inlägg av Janne.S mån sep 02 2013, 21:36

Tjusig graffe!
Dags att damma av en jojje tror jag Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

War thunder Empty Sv: War thunder

Inlägg av MiniStuff mån sep 02 2013, 21:45

Gött bra att det bara funkar till CP! Very Happy  

Så slipper jag ägna timmar åt detta som ser riktigt göttigt ut och istället kanske närma mig byggbordet igen...   Har inte varit i närheten sen i maj Razz

Lycka till med att slita dig Christer!

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

War thunder Empty Sv: War thunder

Inlägg av Warsawpact mån sep 02 2013, 22:59

Grymt fynd. Tack för tipset!
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

War thunder Empty Sv: War thunder

Inlägg av Matt_Public tor sep 05 2013, 08:25

Ånäh! Det var illa nog att någon härifrån tipsade om Skyrim. Laughing 
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

War thunder Empty Sv: War thunder

Inlägg av cas tor sep 05 2013, 09:42

Varsågod!
Mac OS X är visst under utvecklig, men för den som har böjelser däråt så skulle det komma till PS4 också =)

För egen del har jag avancerat till nivå 3 för Storbritannien Embarassed , så nu får jag flyga Blenheim, Beaufort och Hurricane!
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

War thunder Empty Sv: War thunder

Inlägg av Tobias tor nov 28 2013, 14:53

Gah! Drog hem det och började spela igår (efter tentan).. Det är kul men jag är ingen bra dog-fighter. Hyffsad på att sneaka runt i min Beaufort och Blenheim dock.. Jävligt sneaky.. Wink

Kul som fan!

Heter Foxbody och gör ofta bort mig..Embarassed
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

War thunder Empty Sv: War thunder

Inlägg av cas fre nov 29 2013, 12:46

Foxbody alltså?
Då borde jag ju försöka lägga till dig nästa gång jag ger mig i kast med det =)

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

War thunder Empty Sv: War thunder

Inlägg av Tobias fre nov 29 2013, 16:44

JApp! Inser nu hur det låter.. Men Dogsbody var upptaget är den helt normala (???) förklaringen.. Wink

Gör´t! Kört en del nu, fått en Havoc och börjat bli torped-mästare med min fina Beaufort men fortfarande kass på att skjuta ner folk.. Dock plockat några med Beaufightern..
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

War thunder Empty Sv: War thunder

Inlägg av cas fre nov 29 2013, 19:17

Hur i hela friden har du redan fått en Beaufighter?
Tycker jag har harvat en halv evighet och knappt låst upp en Spitfire MkI.
Kanske borde köra History Battles istället för arcade?

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

War thunder Empty Sv: War thunder

Inlägg av Tobias fre nov 29 2013, 22:00

Kört lite Historical - men inte mer än kanske fem? Smile

Beaufightern är grym! Med den jag äntligen fått Air Kills och inte bara (möjligen) assists..
Fan vad otacksamt det är att attackera båtar dock. Ger lite poäng med slitigt som fan. Tog två jagare för två Beaufighters sist. Fan inte många poäng för det slitet Coolt dock. Wink

Har du lagt till mig som vän eller något sånt? Ser jag dig?
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

War thunder Empty Sv: War thunder

Inlägg av cas lör nov 30 2013, 12:32

Det förklarar saken... Man får tammejtusan inget i Arcade...
Men nej, jag har inte ens hunnit starta spelet än. Grabben åkte ju på öroninflammation, så vi har varit fullt upptagna med att spela Super Mario 3D world och Pikmin 3.

Nästa gång jag startar WarThunder får det bli Historical, och då skall jag adda dig.

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

War thunder Empty Sv: War thunder

Inlägg av Tobias lör nov 30 2013, 13:28

Jag har dock spelat en miljard arcade-games.. Wink

Idag tog jag fyra jagare med en Beaufighter. Fick knappt några poäng för det. Känns ruttet. Fyra "surface-units destroyed" - slet som ett as och dodgade mongon som får bra mycket mer poäng för att ta mig..
Men men, jag var coolare.. Wink

Ja gör det så kör vi ihop! Beaufighter Mk. X var rätt kul - och snyggare än VIc..

Inte så impad av Spitfores, men å andra sidan tycker jag att varannan slag är mycket svårare att manövrera i.. Känns som att kontrollerna är segare. Jäkligt skumt..
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

War thunder Empty Sv: War thunder

Inlägg av Tobias lör nov 30 2013, 17:45

Seriöst.. Vad är hemligheten med att träffa andra? Är det enklare utan joystick eller??? Spelar liksom ingen roll vad jag gör, det händer i princip aldrig..
Men det tar inte många sekunder att själv bli träffad.
Det är något jag inte fattar eller missar...

Helt otroligt, vilket plan jag än flyger är det alltid HELT OMÖJLIGT att svänga innanför, flyga ifrån eller vad som helst.. Ger snart upp det här spelet.

EDIT: Jesus H Christ..! Bytte till mysstyrning - en helt annan värld. Jag har inte en chans med jpystick men med mus..Shocked
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

War thunder Empty Sv: War thunder

Inlägg av cas sön dec 01 2013, 17:09

Tja, i arcade så är det ju bara att närma sig till under 400m och sen sikta noggrant på den grå bollen och inte planet..
Musstyrning känsn dock så totalt fel, men ack så enkelt att är att strafa markmål med!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

War thunder Empty Sv: War thunder

Inlägg av Tobias sön dec 01 2013, 22:16

cas skrev:Tja, i arcade så är det ju bara att närma sig till under 400m och sen sikta noggrant på den grå bollen och inte planet..
Musstyrning känsn dock så totalt fel, men ack så enkelt att är att strafa markmål med!
 
Det är natt och dag, jag har rackat upp kills idag. Känns så "fel" bara.. Kunde inte träffa markmål, förutom med en salva raketer, innan..

Fan vad dubbeldäckarna är kul, Reserves.. När skall vi köra ihop?? Wink
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

War thunder Empty Sv: War thunder

Inlägg av cas mån dec 02 2013, 12:24

Pff, jag kan inte ens flyga med mussturning!
Försökte lite nyss med att jänkarna på nivå noll, och jag kunde verkligen inte träffa nånting.
Men det klart, nu var inte inverted mouse påslaget så det kan ju bidra en hel del =)

Nästa gång blir det att testa det, eller går tillbaka till joysticken

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

War thunder Empty Sv: War thunder

Inlägg av Tobias mån dec 02 2013, 12:33

Jag har fått över 100 kills sen igår med musstyrning..! Razz
Undrar hur mycket olika joysticks gör? Jag har ju en billig saitsek cyborg v.1..

Jänkarna är lite kluriga, jag får nästan bara kill-assists om jag inte fårr in många bulor i sneda vinklar. Men jag gillar verkligen P-36:orna! Härliga och snygga!

Och dubbeldäckarna är fortfarande favvisarna! ;D Tog någon Blenheim, Hurricane och en Brewster med sämsta jäkla Japanska kärran i morse.. Wink

Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

War thunder Empty Sv: War thunder

Inlägg av cas tis dec 03 2013, 11:57

Du har alldeles för mycket tid över!
Stick iväg till plasthörnan istället och bygg mer Spitfire Razz 

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

War thunder Empty Sv: War thunder

Inlägg av Tobias tis dec 03 2013, 13:26

Tur att jag upptäckte detta efter tentan, men har en på tisdag igen så får hoppas att datorn går sönder över helgen? Wink

Vilket troll jag var igår, körde bara ryska dubbeldäckare på extremt låg höjd mot folk med "riktiga" plan. Flög mellan träden och annat och det var mer än en gång folk kraschade som jagade mig.
Lyckades över fylla en Beaufighter med raketer..

Men mer historical battles!

Hittar inte dina mess, vad hette du nu igen?

Tagit fram en Tamiya Spit, 1/48 - Tropical. SÅ det kommer! Smile
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

War thunder Empty Sv: War thunder

Inlägg av Tobias fre dec 06 2013, 23:29

500 kills.. Smile

Någon som kört något mer? Försökt att klättra i ranken med jänkarna men fasiken vad deras plan flyger illa.. Kass svängradie och obalanserade i luften.. Rolla in bakom någon är ett helvete..
Börjat skjuta ner lite folk men har oftast bra många assists efter att bara skada med deras kulsprutor..

Sen har jag märkt ett jävla otyg. Folk dyker in och skjuter på ens mål man har tagit, bara för att "sno" kill´en.. Istället för att skydda en. Händer ofta att de skjuter igenom en också, idioter. Ser också ofta en fiende jagad av 4-5  samtidiggt som man blir lämnad helt själv mot lika många fiender.
Tänk om folk tänkt lite mer taktiskt.. Ledsnade så i ett slag efter att blivit träffad av 3-4 egna bakom mig när jag jagade en skadad fiende som jag fått in ett par criticals på (han höll på att störta) att jag svängde runt och avfyrade 8 raketer in i hela bunten och drog av en ksp-salva. Tog en egen och skadade de andra men de blev bara sura.. Wink

Dock kul när man träffar med P-39ans 37mm kanon.. :)Sett lite Ju-88:or och annan skit gå ner direkt. Twisted Evil
JU-88an är för övrigt kul som fan att flyga..

Snygg video från YT:

Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

War thunder Empty Sv: War thunder

Inlägg av cas lör dec 07 2013, 14:03

Du....glöm inte bort Me410 Hornisse. En 50mm kanon och snabbare än nästan allt.

Och ja, jänkarnas kärror är rätt usla, men det kan förstås bero på den ryska utvecklaren, om man vill vara lite gnällspikig.
Att folk sen snor kills och sånt får man väl räkna med i arcade antar jag. Det är ju i princip ett glorifierat CoD

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

War thunder Empty Sv: War thunder

Inlägg av Tobias lör dec 07 2013, 16:29

Tror inte jag kommit dit..? Skall kolla! Mest kört Bf-109 & 110, sköna kärror!

Dock fått mina två P-47:or nu! Smile Lite slö svängradie och seg hastighet, om man inte dyker, men de har plockat ner några bad guys redan!
Men P-39:orna fortsätter att dominera, grymt farliga!

Jo jag tänkte så med.. P-47an är ju ritad av en georgier (?) så rätt ok.. Wink

Ja, men sjukt störigt när man ser att någon behöver hjälp och fem snubbar jagar en brinnande He-11 utan vinge typ.. Idioter. Men utnyttjar det nu, dyker på i kön på sådana och bara skjuter hej vilt in på de fyra-fem bad-guys´en, hehe. Suckers..

Arcade är kul dock! Inte kört något annat på ett tag, även om jag gillar de med.
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

War thunder Empty Sv: War thunder

Inlägg av Tobias lör dec 07 2013, 19:42

Haha, hände igen.. Jagade själv en ensam Stuka. Fick in ett par Criticals med min Bf-109´a och han brinner.. DÅ kommer en jävla ryss och börjar skjuta igenom mig..!
Jag får kill´en men skjuter ner ryssen (fick skador på mina vingar). Han blir sur och kommer efter mig med ett nytt plan.. Dodgar och skjuter lite på honom, han störtar med en skadad vinge.. Men kommer efter mig igen, slaget hinner dock sluta, hehe. Fick inga creds det slaget men det kändes bra...
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

War thunder Empty Sv: War thunder

Inlägg av Tobias tis dec 10 2013, 14:27

Kan rekommendera dig den flygande japanska troll-båten om du inte prövat den cas! Fantastiskt rolig! Torpederat lite jagare, en tung kryssare och försvarat mog mog diverse elekaingar med bl a en Zero och en Beaufighter (som jag inte ens kollade vad det var, var på väg att släpppa två roliga 1000kg bomber från 4500m höjd - fast de var två Beaus så.... Wink )
Tål otroligt mycket däng med, om det inte är fyra kanoner på vingarna..

Belönade mig med en Mustang I med kanoner efter en tenta idag, rolig kärra. Började med att lära en Fw 190 hur man flyger vertikalt utan vingar och sen en Wellington..
Fw 190 är livsfarliga annars, brukar hålla mig låångt bort från dem! Gillar att köra Spit I och Hurricane I även i högre nivåer så det går nästan bara att dansa runt dem men inte mycket mera..
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

War thunder Empty Sv: War thunder

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet