IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Jippi!!! Ny bil!!! eller...........

+4
Gigabyte
Warsawpact
JOooCKE
Janne.S
8 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Jippi!!! Ny bil!!! eller........... Empty Jippi!!! Ny bil!!! eller...........

Inlägg av Janne.S lör mar 28 2009, 13:29

JAg har förslösat min modell budget på ett stycke Volvo V70 2.5T från -05 i skala 1/1...........hämtade ut den igår morse, körde med den efter jobbet igår kväll....i morse gick den sönder Razz

Varningstriangeln lyser och jag kan inte köra den på mer än 1500 varv.....begränsad motor effekt säger färddatorn och någon har redan hunnit sätta en buckla i höger framskärm!!!



Jippi!!! Ny bil!!! eller........... DSC01917



Fan kan aldrig något funka smärtfritt någon gång? Det enda jag begär är att få en bil som fungerar bättre än den jag lämnade in i inbyte........
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Jippi!!! Ny bil!!! eller........... Empty Sv: Jippi!!! Ny bil!!! eller...........

Inlägg av JOooCKE lör mar 28 2009, 13:40

Grattis till ny bil ! Very Happy
Men det är trist när det blir bucklor i saker , som t.ex i ditt fall , i höger framskärm Mad

Hoppas du löser problemet !

Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Jippi!!! Ny bil!!! eller........... Empty Sv: Jippi!!! Ny bil!!! eller...........

Inlägg av Warsawpact lör mar 28 2009, 18:39

Aj fyy helvete rent ut sagt.....jag lider med dig Janne!

Att någon nisse med IQ-badboll drar en fuling rakt in i framskärmen och inte är man/ tant nog och står för sitt misstag och lägger en lapp eller liknande är rent ut sagt riktigt dåligt på alla möjliga vis!
Men att motorn går sönder hela 2 dagar efter inköpet är bara så genomrötet! Och begrännsad motoreffekt....what the hey !? Neutral

Janne, bilförsäljaren kan skratta sig lycklig att han/hon inte såld den bilen till mig för om detta skulle hända mig så skulle jag blåsa raka vägen in till bilaffären och bokstavligen verbalt avrätta säljaren, ställa till ett hiskeligt liv så att de känner att de lever, kräva att få ta ett litet "samtal" med den mekanikern som servade den innan den skulle säljas....i sincerely hope that you do the same!
På fullaste allvar Janne, ställ till det ordentligt för bilförsäljaren och dundra på, det är det enda som får försäljar-packet att fatta!
Jag hoppas det löser sig snabbt och smidigt för dig Janne med din bilen!


Och med dessa vänliga ord vill jag avsluta med denna bild och...
Jippi!!! Ny bil!!! eller........... 09_Subaru_Legacy_Station_Wagon_2.0D_2_(768x576)

.....detta musik klipp för att lugna nerverna.
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Jippi!!! Ny bil!!! eller........... Empty Sv: Jippi!!! Ny bil!!! eller...........

Inlägg av Janne.S lör mar 28 2009, 21:43

Mja...tror inte det är ett vinnande konbcept att braka in skrikande å gormandes det första man gör...först får de en chans att förklara, åtgärda och kompensera.....om inte det så då kan vi komma till gormandet.

Sedan hade jag inte direkt lätt att ta mig någonstans...jag jobbar hela helgen, idag jobbade jag från 9-21 och i orgon så har jag jour från 12 till 9 på måndag morgon. Inte så lätt att komma ifrån med andra ord. Nu har jag ju bokat ett besök på måndag morgon efter jobbet....så bilen blev kvar på jobbet nu. Vågade inte köra med den just nu......

Begränsad motoreffekt är nog pågrund av att datorn upptäckt ett fel och inte låter bilen köra sönder motorn och därför begränsar den till 1500 varv/min (jag toppar fantastiska 70 km/h med min turboladdade volvo just nu)

Ja ja, det känns surt just nu men samtidigt är det ju bra att jag får felen nu när jag har garanti....hade ju varit mindre kul om den brakat om ett år!

Ho-hum, livet e grymt Sad
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Jippi!!! Ny bil!!! eller........... Empty Sv: Jippi!!! Ny bil!!! eller...........

Inlägg av Gigabyte lör mar 28 2009, 22:00

Man undrar var det är för lökhuv-ed som lyckas skrapa upp skärmen på detta viset , jag satt i vår då nya peugeot på en parkering vid kungsmässan en kärring typ rackarhulda- från- särö lyckades att buckla till vår bil med dörren och till råga på allt var hon tyken o snorkig ,, att jag inte ströp fanskapet Twisted Evil , men då jag inte ville vidröra spackel monstret fick det vara , men jag var ytterst nära att hamna i kumla bunken den sommar eftermiddagen .
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Jippi!!! Ny bil!!! eller........... Empty Sv: Jippi!!! Ny bil!!! eller...........

Inlägg av Warsawpact lör mar 28 2009, 22:44

Janne.S skrev:Mja...tror inte det är ett vinnande konbcept att braka in skrikande å gormandes det första man gör...först får de en chans att förklara, åtgärda och kompensera.....om inte det så då kan vi komma till gormandet.

(

Fungerat perfekt för mig...hitills i alla fall.
Men hur löser det sig med skärmen?

Hoppas du inte får påhälsningar av några rådjur sedan när du fixat framskärmen. Laughing
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Jippi!!! Ny bil!!! eller........... Empty Sv: Jippi!!! Ny bil!!! eller...........

Inlägg av Janne.S lör mar 28 2009, 23:02

Warsawpact skrev:
Janne.S skrev:Mja...tror inte det är ett vinnande konbcept att braka in skrikande å gormandes det första man gör...först får de en chans att förklara, åtgärda och kompensera.....om inte det så då kan vi komma till gormandet.

(

Fungerat perfekt för mig...hitills i alla fall.
Men hur löser det sig med skärmen?

Hoppas du inte får påhälsningar av några rådjur sedan när du fixat framskärmen. Laughing

Det är en pytteliten buckla stor som en femma...det som stör är skrapmärkena, bucklan fixar de nog på två röda med en sugkopp
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Jippi!!! Ny bil!!! eller........... Empty Sv: Jippi!!! Ny bil!!! eller...........

Inlägg av merlin1953packard lör mar 28 2009, 23:35

Jag instämmer med den övriga klagokören. Ny/beg-bil istort sett direkt från bilhallen till defekt/skada känns ytterligt surt, inte minst mot bakgrund av att du nu får minska ditt styrenberoende på inköpssidan. Defekten går ju som sagt på garantin, men buckla/repa måste något pucko åstadkommit som sannolikt upplever att han/hon behöver lika stor p-plats som en Centurion trots att det är en vanlig bil. Ett "stalltips" att dela med sig (såvida du inte redan känner till det), är att att kolla bilarna närmast dig och förvissa sig om att det inte sitter barnstolar monterade i dem (kanske en snabb mobilbild med reg.nr också). En del föräldrar (men långt ifrån alla) kan vara ganska stökiga då de skall lasta in dina ätteläggar i bilen och spänna fast dem i barnsitsarna och dörrarna kan tidvis flaxa som måsvingar och dunka mot de närmast parkerade bilarna. SÅ UNDVIK ATT PARKERA INTILL BILAR MED BARNSITSAR I! Som tröst bifogar jag en länk som visar en provkarta på fadäser i trafiken (sannolikt från USA, tror jag). Kanske kan den ge ett och annat skratt. Notera speciellt föraren som lyckas helvolta då hon skall köra in på en enkel infart till fastighet!

Länk: https://www.youtube.com/watch?v=15as3aCYIGI
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

Jippi!!! Ny bil!!! eller........... Empty Sv: Jippi!!! Ny bil!!! eller...........

Inlägg av Janne.S sön mar 29 2009, 10:20

Tack för det moraliska stödet pojkar Very Happy känns lite bättre nu Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Jippi!!! Ny bil!!! eller........... Empty Sv: Jippi!!! Ny bil!!! eller...........

Inlägg av Stefan E sön mar 29 2009, 14:10

Hejsan Janne!

Grattis till din nya Volvo!

Enda felet med en T5 är att den saknar en burk! Razz Razz Razz

Nä, det är en toppen-kärra du skaffat dig, är själv sugen på något liknande snart.
Nu kör jag en Volvo 965 från -92, så det är väl dags snart.
Jag är svag för raka sexor, har kört med dem snart i 20år (två bilar) så det blir ett svårt val.

Här en bild på min förra ögonsten;

Jippi!!! Ny bil!!! eller........... SMALL26

Vet hur surt det är att få "bonk" märken!
En gång stod jag bredvid en annan bil med min Datsun 280zx (bilden) och en "dam" smällde upp sin dörr i sidan på min dörr.
Jag flög ut, ryckte upp hennes dörr och skällde (vrålande) ut henne efter noter, sedan slog jag igen hennes dörr så det var väl ett under att den inte gick rätt igenom bilen.
Enda gången min fru sett mig riktigt rasande!
Det tog flera timmar innan jag lugnat ner mig, som tur var syntes märket knappt när bilen var tvättad.
Men i alla fall!
Det är nog tur att man inte får tag i den som har sönder/skadar andras saker!

Det ordnar sig, skall du se!

Merlin, verkligen kul video!
Ibland undrar man hur folk fått sina körkort!
Tyvärr ser jag såna här i trafiken alldeles för ofta!



Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Jippi!!! Ny bil!!! eller........... Empty Sv: Jippi!!! Ny bil!!! eller...........

Inlägg av JOooCKE sön mar 29 2009, 16:12

Jag kollade på videon som merlin länkade till Very Happy
Hon som skulle parkera var nog den som var bäst av alla Smile

Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Jippi!!! Ny bil!!! eller........... Empty Sv: Jippi!!! Ny bil!!! eller...........

Inlägg av Janne.S sön mar 29 2009, 22:53

Phantom2 skrev:Hejsan Janne!

Grattis till din nya Volvo!

Enda felet med en T5 är att den saknar en burk! Razz Razz Razz

Nä, det är en toppen-kärra du skaffat dig, är själv sugen på något liknande snart.
Nu kör jag en Volvo 965 från -92, så det är väl dags snart.
Jag är svag för raka sexor, har kört med dem snart i 20år (två bilar) så det blir ett svårt val.

Här en bild på min förra ögonsten;

Jippi!!! Ny bil!!! eller........... SMALL26

Vet hur surt det är att få "bonk" märken!
En gång stod jag bredvid en annan bil med min Datsun 280zx (bilden) och en "dam" smällde upp sin dörr i sidan på min dörr.
Jag flög ut, ryckte upp hennes dörr och skällde (vrålande) ut henne efter noter, sedan slog jag igen hennes dörr så det var väl ett under att den inte gick rätt igenom bilen.
Enda gången min fru sett mig riktigt rasande!
Det tog flera timmar innan jag lugnat ner mig, som tur var syntes märket knappt när bilen var tvättad.
Men i alla fall!
Det är nog tur att man inte får tag i den som har sönder/skadar andras saker!

Det ordnar sig, skall du se!

Merlin, verkligen kul video!
Ibland undrar man hur folk fått sina körkort!
Tyvärr ser jag såna här i trafiken alldeles för ofta!



Stefan

Det mullrar gott om en sexa..... Hade en i min Audi 80, men det var ett fall av "tanka olja och kolla bensinen" Razz Men den hade ett skönt grunddrag som gjorde den hyfsat bränsle ekonomisk, kunde pusta upp för hisingsbron i 60 på 5:ans växel och det fanns i alla fall kraft över till att köra om Smile

Blir till att ta volvon till verkstaden imorgon så får vi se vad de säger....en tanke jag har haft är att problemen började med att det inte kom spolarvätska på vindrutan, kan det ha vart en läcka någonstans och massa saker som inte tycker om spolarvätska har fått det på sig?

Ja ja, det visar sig...

Angående videon så är det tyvär inte helt ovanligt med folk som inte kan framföra fordon i denna stan.... man ser exempel nästan dagligen Sad
Det folk är kass på i Götet är att blinka i rondeller och kugghjuls principen i huvudsak, sedan har man stollarna på det.........
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Jippi!!! Ny bil!!! eller........... Empty Sv: Jippi!!! Ny bil!!! eller...........

Inlägg av Janne.S mån mar 30 2009, 09:00

Ho hum, nu är skrället inlämnat på verkstad och jag fick puttra hem i en Ford......

Jag bemötes väl och fick sympati......sedan får vi se vad de hittar för fel på bilen affraid
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Jippi!!! Ny bil!!! eller........... Empty Sv: Jippi!!! Ny bil!!! eller...........

Inlägg av Janne.S tis mar 31 2009, 23:42

Turerna kring bilen fortsätter....

Jag har blivit på tvingad en Forrd Focus som låne bil....känns som att åka omkring i en PET-flaska Razz Men Volvon har fått sin diagnos i alla fall....och man kan väl säga att det var himla tur att den brakade nu och inte om ett år då garantin inte gäller längre!

Jippi!!! Ny bil!!! eller........... DSC01918


Motorn till spolarvätske pumpen hade skurit....likaså AC-pumpen och lite annat bös inne i motorn, någon skiva som låg an och annat...
Hur som helst hade det inte blivit billigt!
Men som sagt allt går på garantin och jag behöver inte pröjsa ett öre och jag har blivit otroligt väl bemött av CMS Group hela vägen, mycket service inriktat folk som värdesätter sina kunder!

Volvon blir väl klar imorgon EM, så då slipper jag Forrrden... miljöbil i alla fall så jag har kört den med gott samvete även om flörtkulemotorn inte levererat värst mycket effekt, det händer inte mycket annat än att det låter illa när man kommer upp över 100km/h med den......


Tack för all sympati pojkar! cheers
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Jippi!!! Ny bil!!! eller........... Empty Sv: Jippi!!! Ny bil!!! eller...........

Inlägg av JOooCKE ons apr 01 2009, 08:33

Kul att det löser sig med bilen ! Smile

Ja , en Ford skulle jag nog inte villja ha, har nog aldrig fastnat för dem , förutom ny Focus RS med över 300 hästar under huven Razz

Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Jippi!!! Ny bil!!! eller........... Empty Sv: Jippi!!! Ny bil!!! eller...........

Inlägg av Azgaron ons apr 01 2009, 11:50

Skönt att höra att det löste sig så bra och innan garantin hade gått ut!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Jippi!!! Ny bil!!! eller........... Empty Sv: Jippi!!! Ny bil!!! eller...........

Inlägg av merlin1953packard tor apr 02 2009, 20:25

Bra att allt (utom bucklan, förstås) gick på garantin, Janne! Dagens bilar är väl inte helt lätta att mecka med själv; annat var det på den tiden jag körde Amazon och PV444/544. Det var bilar det! Nästan "ståplats" i motorrummet när man meckade och enkelt var det. B18 var en underbar spis att skruva med; lätt, logiskt och förutsägbart... nåväl nu skall jag ínte försvinna in i den tid som var bättre förr (sägs det), utan bara konstatera att du är "back on track again!
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

Jippi!!! Ny bil!!! eller........... Empty Sv: Jippi!!! Ny bil!!! eller...........

Inlägg av Janne.S fre apr 03 2009, 11:27

Äntligen!!!!! Bilen är hemma!!!! och den fungerar!!!!

Snacka om att jag var paranoid över vartenda knarr som hördes i bilen när jag körde hem den Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Jippi!!! Ny bil!!! eller........... Empty Sv: Jippi!!! Ny bil!!! eller...........

Inlägg av Warsawpact fre apr 03 2009, 11:46

Janne.S skrev:Äntligen!!!!! Bilen är hemma!!!! och den fungerar!!!!

Snacka om att jag var paranoid över vartenda knarr som hördes i bilen när jag körde hem den Razz

Gattulerar till att den nya bilen är färdig och nu är i hemmets lugns vrå!
Måste kännas otroligt bra!

Hoppas du får mycket glädje av bilen och att stressen ebbar ut. Intget är lika lugnande som en riktigt bra kit och lite musik. Som perapi för själen Smile
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Jippi!!! Ny bil!!! eller........... Empty Sv: Jippi!!! Ny bil!!! eller...........

Inlägg av Janne.S fre apr 03 2009, 11:57

Tack Chrille!! Den komer finnas att beskåda på nästa månads möte på fre...... vänta nu är det inte långfredag nästa fredag?

Jäklars...nästa möte är inte förrän den 17:e! ja ja, kanske lyckas få färdigt något tills dess då Razz (tema Sovjet 1939-45, något för dig Magnus?)
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Jippi!!! Ny bil!!! eller........... Empty Sv: Jippi!!! Ny bil!!! eller...........

Inlägg av bjork_larsson lör apr 04 2009, 20:20

@ Janne - Skönt att höra att bilen är som den skall igen. Aldrig roligt när saker och ting krånglar!

Terje
bjork_larsson
bjork_larsson


Till överst på sidan Gå ner

Jippi!!! Ny bil!!! eller........... Empty Sv: Jippi!!! Ny bil!!! eller...........

Inlägg av Janne.S lör apr 04 2009, 20:34

...man ska känna att man lever Razz

Tack Terje!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Jippi!!! Ny bil!!! eller........... Empty Sv: Jippi!!! Ny bil!!! eller...........

Inlägg av Azgaron sön apr 05 2009, 14:45

Skönt att höra att du fått tillbaka bilen och att den funkar som den ska!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Jippi!!! Ny bil!!! eller........... Empty Sv: Jippi!!! Ny bil!!! eller...........

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet