IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

T-34 Stalingrad

5 posters

Gå ner

T-34 Stalingrad Empty T-34 Stalingrad

Inlägg av T-34 sön apr 19 2009, 13:21

Tänkte se om det gick att göra nåt av detta så småningom.

T-34 Stalingrad T-34Stalingradbild2
En T-34 från Maquette

T-34 Stalingrad T-34Stalingradbild3
Figurer från Zvezda

T-34 Stalingrad T-34Stalingradbild5
Mur från Tamiya

T-34 Stalingrad T-34Stalingradbild4
Lite småbrôte från Italieri

T-34 Stalingrad T-34Stalingradbild1
Fotoram från ÖB

Blir nåt från Stalingrad 1942 tror jag
Magnus
T-34
T-34


Till överst på sidan Gå ner

T-34 Stalingrad Empty Sv: T-34 Stalingrad

Inlägg av ErikM sön apr 19 2009, 17:56

Kan nog bli något. Men har en fundering på "kroppspansaret" har en blek aning om att de kom till i slutet av kriget. Men sagt bara en blek aning, nån som vet?
ErikM
ErikM


Till överst på sidan Gå ner

T-34 Stalingrad Empty Sv: T-34 Stalingrad

Inlägg av T-34 sön apr 19 2009, 18:41

Du har helt rätt Erik, får skippa kroppspansaret då det kom 1944. Kanske får byta figurerna helt och hållet. Ska grunna lite på det.
Magnus
T-34
T-34


Till överst på sidan Gå ner

T-34 Stalingrad Empty Sv: T-34 Stalingrad

Inlägg av MiniStuff sön apr 19 2009, 21:38

Undrar om det var någon succé?! Kan inte påminna mig om att jag sett något foto från den tiden med soldater bärandes det, och då har jag läst många böcker om WW2. Kan inte ha varit "bekvämt" eller lätt att röra sig med ett sånt på sig Laughing

/Markus

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

T-34 Stalingrad Empty Sv: T-34 Stalingrad

Inlägg av T-34 mån apr 20 2009, 16:55

Säjer som du MiniStuff, så måmga böcker mm man läst om ww2 och nästan aldrig stött på dessa kroppspansar. Kan i alla fall inte vart särskilt bekväma att röra sej i.
Nu har jag i alla fall bytt till ett par figurer från Tamiya som passar bättre i tide så att säja.
Magnus
T-34
T-34


Till överst på sidan Gå ner

T-34 Stalingrad Empty Sv: T-34 Stalingrad

Inlägg av Linus mån apr 20 2009, 17:40

Kan minsann även påpeka att uniformerna de har är en camooverall för prickskyttar i senare tid. Jag har för mig att sovjeternas uniformer minsann var halm-gul aktiga och enfärgade. Tamiya har dock fina figurer, hoppas det blir bättre Very Happy
Linus
Linus


Till överst på sidan Gå ner

T-34 Stalingrad Empty Sv: T-34 Stalingrad

Inlägg av Warsawpact mån apr 20 2009, 17:48

Hmmm, jag såg skummtittade på en Discovery dokumentär om Stalingrad för ett bra tag sedan och där nämndes det i förbifarten att det kroppspansaret var just utvecklat och testades i Stalingrad för att skydda soldaterna mot all splitter som studsar av väggar och hus när granater exploderar i stadsmiljö men även för att skydda emot mindre kalibriga skott.
Tåls att grävas kring.
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

T-34 Stalingrad Empty Sv: T-34 Stalingrad

Inlägg av T-34 mån apr 20 2009, 18:19

Stavade mej igenom den ryska texten Very Happy på kartongen och där står att det kom nångång runt 44. Kroppspansaret kanske kom vid Stalingradtiden men då stämmer förmodligen inte kamouflageuniformerna.
Det får bli ett par gubbs från Tamiya, dom andra får jag väl använda vid ett senare tillfälle.
Magnus
T-34
T-34


Till överst på sidan Gå ner

T-34 Stalingrad Empty Sv: T-34 Stalingrad

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet