IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Inget för dem som sett Alien -79.....

+2
MiniStuff
Mal
6 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Inget för dem som sett Alien -79..... Empty Inget för dem som sett Alien -79.....

Inlägg av Mal ons okt 22 2014, 22:03

Jepp....äntligen har den landat.....kanske blir lite frånvarande från byggen hehe...


geggat ner i detta....

Survival Horror i Alien 1an miljö...samt sjuukt snygt....dock lite kraft i maskinen behövs om man kör PC så man petar in allt extra....
Som sagt man har inga vapen...en fjuttig pistol o en eldkastare...handlar om att överleva....precis som i filmen.....

in game bild......
Inget för dem som sett Alien -79..... Alien_isolation_6-100371845-orig
Inget för dem som sett Alien -79..... Alien-isolation-screenshots-7-alien-isolation-tips-to-help-you-survive-the-xenomorph
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Inget för dem som sett Alien -79..... Empty Sv: Inget för dem som sett Alien -79.....

Inlägg av MiniStuff ons okt 22 2014, 22:09

å fiiii fan! Shocked

körde ett av de gamla för en herrans massa år sedan, tyckte det var skitläskigt men detta är ju som att vara där! shit pomfritt!

Lycka till! Wink

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Inget för dem som sett Alien -79..... Empty Sv: Inget för dem som sett Alien -79.....

Inlägg av Mal ons okt 22 2014, 22:17

Finns på STEAM...

Det finns ett DLC Pak o hämta för 40Kr så kan man spela Ripley i Alien -79 om man vill...

Kollat poå Vids på tuben....What a Face samma shit pommes frittes.....
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Inget för dem som sett Alien -79..... Empty Sv: Inget för dem som sett Alien -79.....

Inlägg av MiniStuff ons okt 22 2014, 23:04

Mal skrev:Finns på STEAM...

Det finns ett DLC Pak o hämta för 40Kr så kan man spela Ripley i Alien -79 om man vill...

Kollat poå Vids på tuben....What a Face samma shit pommes frittes.....

aj då! att det finns på steam alltså.... Razz hm... får se....

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Inget för dem som sett Alien -79..... Empty Sv: Inget för dem som sett Alien -79.....

Inlägg av Janne.S tor okt 23 2014, 00:26

Jag spelade den första AVP på jaguar på 90-talet ......och fixade inte det Razz Jag levde mig in i spelet så mycket att det ledde till hela serier av Alien mardrömmar sedan dess.....och när jag säger mardrömmar så är det den sorten man vaknar svettig och adrenalinet pumpande....men underligt tillfredsställd Razz
Jag kommer aldrig våga spela alien isolation......
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Inget för dem som sett Alien -79..... Empty Sv: Inget för dem som sett Alien -79.....

Inlägg av Mal tor okt 23 2014, 10:11

Ah.....nostalgi...Atari Jaguar...

Jepp AVP serien är galet bra...kört samtliga PC versioner...yepp scary like hell...
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Inget för dem som sett Alien -79..... Empty Sv: Inget för dem som sett Alien -79.....

Inlägg av Gäst tor okt 23 2014, 14:33

Jag är ingen spelmänniska , skulle nog själv inte palla med att spela sådant spel
tycker filmerna i sig är skrämmande nog, hjärtat gör ju bakåtvolt i en när det
händer något i filmen  Shocked

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Inget för dem som sett Alien -79..... Empty Sv: Inget för dem som sett Alien -79.....

Inlägg av Stefan E tor okt 23 2014, 15:14

Nepp....

Inge spel för mig.....

Jag såg Alien när den hade premiär....  och kramade nästan sönder biofåtöljen i närmare två timmar.

Har aldrig varit så rädd förut!

Underbart suggestiv o skrämmande film, som jag bara inte klarat av att se igen även om jag älskade filmen.

(Jodå, jag har alla Alien-filmerna på DVD....   nån gång skall jag se dem igen....)   affraid

Stefan  Very Happy
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Inget för dem som sett Alien -79..... Empty Sv: Inget för dem som sett Alien -79.....

Inlägg av Mal tor okt 23 2014, 17:04

Jo...HRGiger kunde sin sak när han skapade Alien....


Kanske skulle ha en 1:1 figur i hallen......What a Face
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Inget för dem som sett Alien -79..... Empty Sv: Inget för dem som sett Alien -79.....

Inlägg av frznlogic tor okt 23 2014, 18:54

Haha, jag får instämma i kören, jag pallar inte stressiga spel. Frun i huset har förbjudit allt hetsigare än civilization 5 och revolutions med rätta, det föreligger risk för liv och hälsa när jag spelar :-)

frznlogic


Till överst på sidan Gå ner

Inget för dem som sett Alien -79..... Empty Sv: Inget för dem som sett Alien -79.....

Inlägg av Mal tor okt 23 2014, 23:18

Hade en kompis för 9 år sen o AVP 2 hade kommot.o testa då pcn....

Lol....han flög 1 m bak m stolen o sa ALDRIG i livet att jag fortsätter....

Helt galet....

Körde genom spelet...det var rätt synd om Marines....
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Inget för dem som sett Alien -79..... Empty Sv: Inget för dem som sett Alien -79.....

Inlägg av Exelon fre okt 24 2014, 01:02

Haha ja nu är ni inne på nostalgi träsket. Mal testa Outlast första gången jag kände ett obehag att spela ett spel på väldigt länge, dom gamla hedliga avp spelen hade man ju iaf vapen vilket är ju lugnare (om inte ammon är slut) Sad . Nostalgi skräckspel är ju helt klart Resident evil 1,2 och Silent Hill på ps. Som grabb på 12-14 bast jävlar va hjärtat höll på att hoppa ur bröstkorgen x antal gånger....
Exelon
Exelon


Till överst på sidan Gå ner

Inget för dem som sett Alien -79..... Empty Sv: Inget för dem som sett Alien -79.....

Inlägg av Mal fre okt 24 2014, 09:20

Ja.

Resident Evil...jepp, har fortfarande kvar min gamla PS från mitten 90 talet samt spel...fullt fungerande, den första Resident Evil finns som remake till GC skitsnyggt är det då mått mätt.

Dead Space is the shit....körta alla o gillar dem skarpt.
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Inget för dem som sett Alien -79..... Empty Sv: Inget för dem som sett Alien -79.....

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet