IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

H&S Infinity

3 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

H&S Infinity Empty H&S Infinity

Inlägg av David tis dec 02 2014, 21:51

Hej,
Jag har precis lagt rabarber på en färgspruta enl. ovan. Till sagda spruta fanns det också en snabbkoppling,nu undrar jag om någon har pejl på vart man kan få tag på motsvarande koppling till slangen, tror det ska vara 1/8" och den ska vara yttergängad för att passa i slangen.

Tacksam för förslag

David


Till överst på sidan Gå ner

H&S Infinity Empty Sv: H&S Infinity

Inlägg av Exelon ons dec 03 2014, 00:16

Har använt mej av biltemas airbrush slang har fungerat klockrent .
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Tryckluft/Verktyg/Airbrush/Tryckluftsslang-17374/
Exelon
Exelon


Till överst på sidan Gå ner

H&S Infinity Empty Sv: H&S Infinity

Inlägg av David ons dec 03 2014, 11:03

Tack för svar Exelon. Jag märker dock att jag varit något oklar i min fråga. Luftslang har jag, det är dock en fråga om vart jag hittar en snabbkoppling som monteras på slangen för att passa den till sprutans medföljande snabbkoppling. Som nämnt tror jag att den ska vara 1/8" och vara yttergängad för att passa i slangen.

Det är alltså den nedersta kopplingen på bilden nedan jag vill kunna snabbkoppla till slangen.

H&S Infinity 2Q==

David


Till överst på sidan Gå ner

H&S Infinity Empty Sv: H&S Infinity

Inlägg av Exelon ons dec 03 2014, 11:12

Aha jag förstår. Har en kompis som har typ denna. Fast han har snabbkopplingen bredvid kompressorn just pga att dom är lite otympliga att ha uppe vid sprutan.
http://www.conrad.se/Regleringsventil-Conrad-snabbkoppling-1%2F8%27%27-1-st.htm?websale8=conrad-swe&pi=205093
Exelon
Exelon


Till överst på sidan Gå ner

H&S Infinity Empty Sv: H&S Infinity

Inlägg av David ons dec 03 2014, 21:29

Tack för svar....Okej då är jag med...Jag har sett lite klipp på YouTube där den bara klickas i slangen vilket ser så smidigt ut så jag är nog mer ute efter en snabbkoppling till slangen ändå,men tack ändå som sagt

David


Till överst på sidan Gå ner

H&S Infinity Empty Sv: H&S Infinity

Inlägg av Brage tor dec 04 2014, 06:52

Hejsan

Jag använder snabbkoppling mellan slang och spruta på samtliga mina sprutor. Klart enklast att ha koppingen där när man vill byta spruta. Själv använder 2-3 olika sprutor beroende på uppgift. Sätter man snabbkopplingen i kompressorändan, måste man ju ha en slang per spruta....

Det finns två olika typer av snabbkoppling. Den ena är en ren koppling mellan slang och spruta, medan den andra även har ett reglage (mac) där du kan reglera luftmängden utan att ändra på kompressorn. I mitt fall använder jag inte det, eftersom jag har motsvarande på sprutan, men i ditt fall kanske det kan vara en trevlig feature. Jag använder "mac" mest när jag vill strypa lyftmängden vid "finmålning".

Själv köpe jag mina i Telford för ett antal år sedan, och har dålig koll på eventuella försäljare i Sverige (kanske Puma?).

Här kan du hitta lite
http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2047675.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.XAirbrush+Quick+Release+1%2F8&_nkw=Airbrush+Quick+Release+1%2F8&_sacat=0

/Lars
Brage
Brage


Till överst på sidan Gå ner

H&S Infinity Empty Sv: H&S Infinity

Inlägg av David tor dec 04 2014, 22:08

Stort tack Brage!Precis en sådan jag är ute efter. Kollade med Puma idag och de skulle ha 199:- för en!!!!
Blir till kolla eBay.

David


Till överst på sidan Gå ner

H&S Infinity Empty Sv: H&S Infinity

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet