IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill.

+23
Tobiasr
frznlogic
Pyret
johan r
Warsawpact
Caverö
linusorn
tiking
Gigabyte
Marlin
TommyKillander
Janne.S
Henrik Bergman
flarpen
Exelon
Stefan E
cas
Erik
Azgaron
Tobias
Matt_Public
Agensjö
Mal
27 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 31 av 31 Föregående  1 ... 17 ... 29, 30, 31

Gå ner

Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 31 Empty Sv: Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill.

Inlägg av TommyKillander tor nov 03 2016, 07:44

Shocked Very Happy cyclops drunken

cheers
Tommy
TommyKillander
TommyKillander


Till överst på sidan Gå ner

Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 31 Empty Sv: Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill.

Inlägg av Gigabyte tor nov 03 2016, 07:50

jo ,,Små steg är vägen till seger här ,,, Mycket läckert,,,,,,,,,,
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 31 Empty Sv: Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill.

Inlägg av Azgaron tor nov 03 2016, 10:26

Ser mycket bra ut! Ska bli kul att se chippningen.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 31 Empty Sv: Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill.

Inlägg av Mal tor nov 03 2016, 12:24

Tackar det värmer verkligen.....

Nu fasiken....hmmmm tiedownsen är mörkare på bilderna, nog sparsamt med rost då frekvent ytslitage..., samt färgen sitter nog bra på dem......eller?...svårt m bilder, även liftens kant är ju toppenfin med tanke på säcket, trä är ju mjukare så färgen slits...

Samt har svårt primern....ska den vara röd....som oftast är?


Notera vita strecken på ena fotot, gula i tonen, då man har insigniasens vita som verklgen är vita......spännande...
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 31 Empty Sv: Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill.

Inlägg av glimturen tor nov 03 2016, 21:11

Åh så snyggt!!!!
Gillar dina tankar om vidare steg, det är spännande med cliffhangers i trådarna! lol! Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 31 1288785663
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 31 Empty Sv: Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill.

Inlägg av Mal tor nov 03 2016, 23:12

Jo...kan behövas just nu...kliar mig i skallen....

Ärligt....fan ser ut som kattfan gjort nånting med denna...är verkligen inte nöjd....CRAPS FANS SKIT....so far....

Ingen rost eller oljs är ens på plats...hmmm


Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 31 4kcqe0
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 31 Empty Sv: Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill.

Inlägg av glimturen tor nov 03 2016, 23:40

Däckmarkeringar ser riktigt bra ut. Kanske lite mer färg? chippat å så?
Sen rost och gummispår?
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 31 Empty Sv: Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill.

Inlägg av frznlogic sön nov 13 2016, 13:01

Aj fan, nu ser jag vad du menade. Missade den där bilden tidigare, tror min webbläsare kraschat och så missade jag det här. Väldigt trist. Det är ett läckert resultat imho, men det är inte rätt resultat för hur de där däcken såg ut. Förstår från andra trådar osv att du kanske börjar om? Hoppas verkligen det, för idén är jättehäftig!

frznlogic


Till överst på sidan Gå ner

Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 31 Empty Sv: Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill.

Inlägg av frznlogic sön nov 13 2016, 13:06

Är det balsa du använder till plankningen förresten? Jag sitter och behöver något som funkar till järnvägs slipers... Balsa kanske är rätt väg att gå.

frznlogic


Till överst på sidan Gå ner

Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 31 Empty Sv: Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill.

Inlägg av Mal sön nov 13 2016, 13:16

Lönnfaneer Wink

Yep balsa är utmärkt med sam lätt och arbeta med och vädra för järnvägs sliper...
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 31 Empty Sv: Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill.

Inlägg av frznlogic sön nov 13 2016, 13:25

Lönnfaneer! Förklarar saken, det kändes inte helt rätt med Balsa men du använde det tidigare i bygget och nämnde det så jag blev lite förvirrad ☺️.

Balsa får det bli trots allt till att börja med, jag har det tillgängligt 😉

frznlogic


Till överst på sidan Gå ner

Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 31 Empty Sv: Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 31 av 31 Föregående  1 ... 17 ... 29, 30, 31

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet