IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Vilken JAS sats?

4 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Vilken JAS sats? Empty Vilken JAS sats?

Inlägg av dm4 ons jul 08 2015, 18:40

Hej allihop!

Länge sedan jag var här, snöade in på modelljärnväg och är fast sedan dess, då finns ju andra forum. Lång story kort, gjorde misstaget att åka på F7 flygdag, var där för en massa år sedan och inte varit på någon flyguppvisning sedan dess men fick ett infall dagen före och lyckades övertala andra hälften. Sagt och gjort, iväg lördag morgon kl 08:50 med gott humör, tänkte att det tar väl bara ca 1 timme till F7 från Uddevalla?, hmm nja inte riktigt, visade sig att ca 40000+ andra också hade vägen dit, var framme 12:30..

I vilket fall som helst, har tidigare inte varit intresserad av jet utan mest byggt ww2 och då 1/72, men nu fick jag se JAS live för första gången, grymt imponerande! Så nu måste jag nog bygga en eller iaf lägga till stashen. Har inte skummat igenom forumet utan ställer frågan direkt här, vilken JAS är det man skall bygga, Kitty 1/48? (och i sådana fall vilka tillbehör är ett 'måste'?)

Mvh Reine
dm4
dm4


Till överst på sidan Gå ner

Vilken JAS sats? Empty Sv: Vilken JAS sats?

Inlägg av Janne.S ons jul 08 2015, 20:11

Visst, Kittyhawks Gripen är "da shit" i 1/48. Visst den har vissa små saker som ligger den i fatet....som de franska vapnen och bristen på extratankar, det grövsta är att dekalerna för den svenska är dör en "A" medans modellen helt tydligt är en "C".
så livsnödvändigt för modellen är nya dekaler. Utöver det så skulle extratankar och Rb15 i resin toppa listan.
Sedan finns det en uppsjö eftermarknads grejer som mer är upp till de subjektivare än nödvändiga. cockpit från Aires är otroligt läcker och lavetterna med motmedelsfällare från Maestro poppar rätt brande med. Akta dig för CMKs resin bara .....rena skräpet. Jo så pitotröret grån Master är en höjdare....även Aires utblås rockar Smile
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Vilken JAS sats? Empty Sv: Vilken JAS sats?

Inlägg av Matt_Public ons jul 08 2015, 20:35

Hur ser startfältet ut i 1/72?
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Vilken JAS sats? Empty Sv: Vilken JAS sats?

Inlägg av Janne.S ons jul 08 2015, 20:58

Revell revell eller revell Wink
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Vilken JAS sats? Empty Sv: Vilken JAS sats?

Inlägg av cas tor jul 09 2015, 07:11

I 1/72 får man vara lite försiktig!
Den här skall bara undvikas:
Vilken JAS sats? 128776-10977

Den här är väl rätt ok för att vara en A har jag för mig?
Inte superdetaljerad, men inte kass åtminstone (och samma plast finns från både Airfix (urusla dekaler) och Italeri (flera boxningar)
Vilken JAS sats? 128691-15582-85

Men är man ute efter en C så är det denna som Janne menar
Vilken JAS sats? 176227-16303-15
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Vilken JAS sats? Empty Sv: Vilken JAS sats?

Inlägg av dm4 tor jul 09 2015, 08:52

Tack!

Mvh Reine
dm4
dm4


Till överst på sidan Gå ner

Vilken JAS sats? Empty Sv: Vilken JAS sats?

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet