IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Black Panther Tornado ECR, Italeri 1/48

+5
T-34
JOooCKE
merlin1953packard
Claes
Janne.S
9 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Black Panther Tornado ECR, Italeri 1/48 Empty Black Panther Tornado ECR, Italeri 1/48

Inlägg av Janne.S sön maj 17 2009, 15:45

Klar!!!!!

Det var ett tufft bygge men dekalerna kompenserade rätt bra i slutändan för den usla modellen Very Happy
Kanske inte ett av mina bästa byggen men nog syns den i alla fall! Man ska nog beundra den från åtminstone en meters avstånd och då ser man dekalerna bäst!
Dekalerna är liksom hela poängen med modellen så jag har inte eftersträvat ett realistiskt utseende så det blev inga washer i panellinjerna eller något annat som stör intrycket av dekalerna!

Nåväl här e en massa bilder på den!


First några bilder tagna innomhus..

Black Panther Tornado ECR, Italeri 1/48 DSC02079

Black Panther Tornado ECR, Italeri 1/48 DSC02080

Black Panther Tornado ECR, Italeri 1/48 DSC02081



Och resten är tagna på min balkong!

Black Panther Tornado ECR, Italeri 1/48 DSC02082

Black Panther Tornado ECR, Italeri 1/48 DSC02083

Black Panther Tornado ECR, Italeri 1/48 DSC02084

Black Panther Tornado ECR, Italeri 1/48 DSC02085

Black Panther Tornado ECR, Italeri 1/48 DSC02086

Black Panther Tornado ECR, Italeri 1/48 DSC02087

Black Panther Tornado ECR, Italeri 1/48 DSC02089

Black Panther Tornado ECR, Italeri 1/48 DSC02090

Black Panther Tornado ECR, Italeri 1/48 DSC02091

Black Panther Tornado ECR, Italeri 1/48 DSC02092

Black Panther Tornado ECR, Italeri 1/48 DSC02093

Black Panther Tornado ECR, Italeri 1/48 DSC02094

Black Panther Tornado ECR, Italeri 1/48 DSC02096

Black Panther Tornado ECR, Italeri 1/48 DSC02097

Black Panther Tornado ECR, Italeri 1/48 DSC02098

Black Panther Tornado ECR, Italeri 1/48 DSC02099

Black Panther Tornado ECR, Italeri 1/48 DSC02100

Det var det det Razz

Vidare mot andra projekt.......och städa hobbyrummet!
Limma lugnt!!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Black Panther Tornado ECR, Italeri 1/48 Empty Sv: Black Panther Tornado ECR, Italeri 1/48

Inlägg av Claes sön maj 17 2009, 16:13

fenomenal! blev kissen grinig när du skulle avmaska den? Laughing Super nice! Hur gjorde du med panelinjerna, blev det nån wash eller inte?

Claes


Till överst på sidan Gå ner

Black Panther Tornado ECR, Italeri 1/48 Empty Sv: Black Panther Tornado ECR, Italeri 1/48

Inlägg av merlin1953packard sön maj 17 2009, 16:15

Janne, det ser ut som om ett antal bilder inte är synliga utan bara har röda kryss i vänstra hörnet av bildramen! Annars är ju resultatet lysande, tycker jag. Det lär ju inte behövas mycket vädring på den maskinen, även om du ställt ut den på balkongen (för vädring, hehe). En snygg maskin är det verkligen, som den special edition den är med den speciella dekaluppsättningen. Snyggt bygge, Janne! Om någon vet hur man får hyfs på en dålig byggsats, är det du!
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

Black Panther Tornado ECR, Italeri 1/48 Empty Sv: Black Panther Tornado ECR, Italeri 1/48

Inlägg av Janne.S sön maj 17 2009, 16:52

Claes skrev:fenomenal! blev kissen grinig när du skulle avmaska den? Laughing Super nice! Hur gjorde du med panelinjerna, blev det nån wash eller inte?

Tack Claes Very Happy
LOL Se texten innan bilderna Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Black Panther Tornado ECR, Italeri 1/48 Empty Sv: Black Panther Tornado ECR, Italeri 1/48

Inlägg av Janne.S sön maj 17 2009, 16:55

merlin1953packard skrev:Janne, det ser ut som om ett antal bilder inte är synliga utan bara har röda kryss i vänstra hörnet av bildramen! Annars är ju resultatet lysande, tycker jag. Det lär ju inte behövas mycket vädring på den maskinen, även om du ställt ut den på balkongen (för vädring, hehe). En snygg maskin är det verkligen, som den special edition den är med den speciella dekaluppsättningen. Snyggt bygge, Janne! Om någon vet hur man får hyfs på en dålig byggsats, är det du!

Tackar Very Happy
Det blir ingen vädring alls Very Happy
Gällande bilderna så kan det vara så att det blev för mycket bilder för din internet uppkoppling eller om du har många program igång samtidigt.
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Black Panther Tornado ECR, Italeri 1/48 Empty Sv: Black Panther Tornado ECR, Italeri 1/48

Inlägg av JOooCKE sön maj 17 2009, 16:58

Hur snyggt som helst Janne !! cheers Very Happy
Det blev en riktigt snygg kisse ! Very Happy

Bra jobbat!

Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Black Panther Tornado ECR, Italeri 1/48 Empty Sv: Black Panther Tornado ECR, Italeri 1/48

Inlägg av T-34 sön maj 17 2009, 17:02

Det blev riktigt, riktigt snyggt Janne.
Magnus
T-34
T-34


Till överst på sidan Gå ner

Black Panther Tornado ECR, Italeri 1/48 Empty Sv: Black Panther Tornado ECR, Italeri 1/48

Inlägg av Janne.S sön maj 17 2009, 17:27

Tack Magnus å Jocke!

Kul att ni gillade den Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Black Panther Tornado ECR, Italeri 1/48 Empty Sv: Black Panther Tornado ECR, Italeri 1/48

Inlägg av Azgaron sön maj 17 2009, 19:54

Attans tjusig kisse Janne! Tycker det passar fint med en ren approach till den här modellen!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Black Panther Tornado ECR, Italeri 1/48 Empty Sv: Black Panther Tornado ECR, Italeri 1/48

Inlägg av Janne.S sön maj 17 2009, 20:23

Tack Håkan Very Happy

Ja visst blev det, att hålla på och vädra den här modellen vore lite som att skita ner en motivlackerad bil eller något.
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Black Panther Tornado ECR, Italeri 1/48 Empty Sv: Black Panther Tornado ECR, Italeri 1/48

Inlägg av Claes sön maj 17 2009, 21:18

OK... jag borde ha läst texten lite nogrannare men jag kastade mig över bilderna, nyfiken som man är!

Claes


Till överst på sidan Gå ner

Black Panther Tornado ECR, Italeri 1/48 Empty Sv: Black Panther Tornado ECR, Italeri 1/48

Inlägg av Caverö sön maj 17 2009, 23:03

Ok Ok Janne det blev hyffsat det däringa. Ser ut som en leksak nästan utan din vanliga grymma finnish.
Låt den stå ute över sommarn så blir det väl vädring, avgaser och solblekning och surt regn. cheers cheers
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Black Panther Tornado ECR, Italeri 1/48 Empty Sv: Black Panther Tornado ECR, Italeri 1/48

Inlägg av Stefan E mån maj 18 2009, 10:53

Hejsan!

Ja det blev ju riktigt bra det där!

Nästan lika bra som min! Laughing

Nä, jag tycker faktiskt att du lyckades mycket bättre med det här öket till byggsats!
Du är en fena på metallfärgerna och dekalerna blev ju bra!

Skulle vara kul att ställa dem bredvid varandra och jämföra eftersom vi valt lite annorlunda på en del ställen!

Snyggt bygge (som vanligt)! sunny sunny sunny

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Black Panther Tornado ECR, Italeri 1/48 Empty Sv: Black Panther Tornado ECR, Italeri 1/48

Inlägg av Janne.S mån maj 18 2009, 11:15

Håller med.....jocke får göra klar sin åxå!
Det är kul att se hur andra har löst problem och vilken tanke de haft med modellen, om vi då har 3 modeller av samma objekt av 3 olika byggare på bordet för beskådan så vore det jätte häftigt.
Modellen man bygger speglar lite grann hur man tänker och hur man lägger till sina egna unika särdrag i ett bygge!
Skulle tippa på att om någon kopierade min byggtråd och byggde sin Tornada exakt efter den så skulle slutresultatet likförbannat vara vitt skilt från mitt bygge och enbart innehålla den byggarens unika särdrag.

Byggestetik och filosofi.......
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Black Panther Tornado ECR, Italeri 1/48 Empty Sv: Black Panther Tornado ECR, Italeri 1/48

Inlägg av Stoffeliten mån maj 18 2009, 13:59

WOW!!!!! finner inte ord för hur APfrän den här är!..... Shocked cheers Very Happy ...
Det är sådant här som får en annan till att omedelbart stoppa in sina egna modeller i kartongen å gömma dom långt in i garderoben igen.... Neutral
Stoffeliten
Stoffeliten


Till överst på sidan Gå ner

Black Panther Tornado ECR, Italeri 1/48 Empty Sv: Black Panther Tornado ECR, Italeri 1/48

Inlägg av Janne.S mån maj 18 2009, 16:17

Eeek...det vore inte bra! Blir svårt att bli bättre om man inte bygger ju bounce
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Black Panther Tornado ECR, Italeri 1/48 Empty Sv: Black Panther Tornado ECR, Italeri 1/48

Inlägg av JOooCKE mån maj 18 2009, 16:31

Janne.S skrev:Håller med.....jocke får göra klar sin åxå!
Det är kul att se hur andra har löst problem och vilken tanke de haft med modellen, om vi då har 3 modeller av samma objekt av 3 olika byggare på bordet för beskådan så vore det jätte häftigt.
Modellen man bygger speglar lite grann hur man tänker och hur man lägger till sina egna unika särdrag i ett bygge!
Skulle tippa på att om någon kopierade min byggtråd och byggde sin Tornada exakt efter den så skulle slutresultatet likförbannat vara vitt skilt från mitt bygge och enbart innehålla den byggarens unika särdrag.

Byggestetik och filosofi.......

Ja , jag får nog ta och börja snart , jag har ju inte gjort det än ! Embarassed Mad
Men jag kan lova , senare i veckan så kommer det en byggtråd på den Very Happy

Om Stefan också kommer ner till Göteborg i September så skulle vi kunna ha 3 st stå bredvid varandra Smile

Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Black Panther Tornado ECR, Italeri 1/48 Empty Sv: Black Panther Tornado ECR, Italeri 1/48

Inlägg av Janne.S mån maj 18 2009, 16:32

Lite det jag fikade efter Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Black Panther Tornado ECR, Italeri 1/48 Empty Sv: Black Panther Tornado ECR, Italeri 1/48

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet