IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Eduards Mirage III?

5 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Eduards Mirage III? Empty Eduards Mirage III?

Inlägg av Tobias tor okt 01 2015, 20:33

Hej-hopp!

Blev grymt sugen på en Israleisk Mirage, snyggt kamouflage. Kikade runt och såg Eduards kit. Det är ju rätt skönt att köpa en ProfiPack-box och få det man behöver för ett avslappnat bygge rätt ur lådan.. Smile

Men hur är modellen? Behöver ett avslappnat bygge utan *krav* på AM, bara rätt ur lådan. Några trixigheter eller problem? Jämförelser med Kinetics och andra?

Hade vart trevligt att göra ett rikgti "weekend-projekt med en Eduard-box, - fast med en ProfiPack för maskerna.. pirat
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Eduards Mirage III? Empty Sv: Eduards Mirage III?

Inlägg av Stefan E tor okt 01 2015, 20:45

Hejsan!

Jag har ett par stycken och det är en väldigt fin byggsats, men tyvärr har jag inte kommit fram till att bygga någon ännu.

Den lär vara helt OK, inga speciella "lurigheter" vad jag hört eller sett (jag känner flera som faktiskt HAR byggt den), förutom att kroppen kan behöva "spännas ut" lite (som jag gjorde med skrovet till min RSL) med hjälp av en bit gjutstam.

Visserligen endast "hörsägen", men jag tror den är bra av vad jag sett o hört (annars får du väl skicka den till mig....).   Laughing

Tobbe (Tobhol), du har ju byggt den....

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Eduards Mirage III? Empty Sv: Eduards Mirage III?

Inlägg av cas tor okt 01 2015, 20:48

Det lilla jag har kikat på i min weekend edition tyder på en helt ok deltavinge.
Tricket med kroppsuspänningen är nog att rekommendera!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Eduards Mirage III? Empty Sv: Eduards Mirage III?

Inlägg av Marlin tor okt 01 2015, 21:32

Jag har byggt några stycken av den lådan.
Inga större problem annat än det Stefan nämde att kroppen behöver två tre spant av gjutstam för att få vingarna att passa snyggt.
Sen är landningstället en aning för högt. 
Gjutet i olastat läge.
Men det har jag struntat i att korrigera på mina Mirager, eller om vi nu är hebreér Shahak:er

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Eduards Mirage III? Empty Sv: Eduards Mirage III?

Inlägg av Tobias tor okt 01 2015, 23:27

Tackar för infon.. Smile

Såg att det saknades "locating pins" enligt något recension men det kan man ju leva med. Bra att höra det där med gjutramarna, hade jag nog inte tänkt på annars. Smile

Någon skillnad i kvalité på dekaler i de olika boxarna? Lyckats leta upp både nya och gamla boxar i lite diverse butiker..

Skall kika på dina Bosse!
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Eduards Mirage III? Empty Sv: Eduards Mirage III?

Inlägg av Marlin fre okt 02 2015, 08:26

Tobias skrev:Tackar för infon.. Smile

Såg att det saknades "locating pins" enligt något recension men det kan man ju leva med. Bra att höra det där med gjutramarna, hade jag nog inte tänkt på annars. Smile

Någon skillnad i kvalité på dekaler i de olika boxarna? Lyckats leta upp både nya och gamla boxar i lite diverse butiker..

Skall kika på dina Bosse!


Tack själv.
Avsaknaden av locations pins upplever inte jag som något problem.
Eduards dekaler hade jag inga problem med, vad jag kommer ihåg.
Kanske är de gul/svarta trianglarna något för gula.
Jag har några ark från Isradecals och deras trianglar är lite mer orange i tonen.

Några av mina Mirager hittar du här.
https://ipmsgoteborg.swedishforum.se/t1461-menage-host-hhmm-mirage-a-trois-ska-det-vara-shahak-galore

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Eduards Mirage III? Empty Sv: Eduards Mirage III?

Inlägg av Janne.S fre okt 02 2015, 13:27

Jag slängde ihop en för något år sedan.....vill minnas att den gick ihop himla fint. Smile
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Eduards Mirage III? Empty Sv: Eduards Mirage III?

Inlägg av Tobias fre okt 02 2015, 13:33

Ah, kikade på de jag var intresserade av och utan trianglarna var högre i kurs för mig än med. Även om det ser ganska kul ut.. Smile
Men de går att måla ok va om man ångrar sig?

Tack för länken! Smile

Skall kika på den med Janne, tack!
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Eduards Mirage III? Empty Sv: Eduards Mirage III?

Inlägg av Tobias fre okt 02 2015, 17:53

Fasen det är ju som att gå och kika på hundvalp att se den tråden Bosse..! Wink Hur skall jag motstå..!

Hade ingen aning om att Hobby-chefens var en mer eller mindre kopia. Men hur är Kinetics i jämförelse då?
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Eduards Mirage III? Empty Sv: Eduards Mirage III?

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet